AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Dette er et spørsmål til foreldre. Jeg er en kvinne som forelsket meg i en annen kvinne. Hun var mor til en tolv åring. Jeg møtte datteren ved tre anledninger etter å ha datet kvinnen i noen uker. Under et besøk til hjembyen min, spurte jeg moren på messenger om hun trodde datteren kunne tenke seg å finne på noe med meg når jeg kom tilbake,for eks dra på kino eller noe. Bare datteren og jeg for å bli bedre kjent. Uten å vente på svar eller høre med moren om det var ok sendte jeg en fb forespørsel til datteren. Jeg ser selv i ettertid at dette var galt av meg. Både for tidlig, og for invaderende. Da jeg kom tilbake fra ferie,og sendte sms om vi skulle treffes svarte hun at hun ville avslutte her og nå, og jeg ble samtidig blokkert på fb. Jeg angrer veldig, men har nå ingen mulighet til å få sagt unnskyld eller få forklart meg, og heller ikke fått noen grunn til hvorfor hun valgte å avslutte. Mitt spørsmål til dere foreldre: Anser dere en fb forespørsel til barnet deres så invaderende at dere ville ha blokkert og slått opp med en date, eller ville dere forklart at dette var kanskje litt tidlig? Hva er deres tanker? Anonymkode: ff33d...ded
Skogkløver Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Hvis du viste så stor interesse for datteren min så tidlig ville jeg tenkt at noe skurret... Jeg ville nok droppet deg for å være føre var. 11
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 Jeg ville definitivt aldri tenkt at en potensiell kjæreste skal bli kjent med mine barn på egenhånd. Tror de fleste 12-åringer ville vært veldig lite interessert i det. Her har du gjort noen sosiale feiltråkk som nok skremte henne vekk. Og da trenger hun ikke engang fryktet at du er pedofil Anonymkode: b7685...17c 5
Anonymnorsk Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville definitivt aldri tenkt at en potensiell kjæreste skal bli kjent med mine barn på egenhånd. Tror de fleste 12-åringer ville vært veldig lite interessert i det. Her har du gjort noen sosiale feiltråkk som nok skremte henne vekk. Og da trenger hun ikke engang fryktet at du er pedofil Anonymkode: b7685...17c Ville du tatt deg tiden til å forklare det for meg, eller ville du gjort som henne og bare blokkert?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 12 minutter siden, Anonymnorsk said: Ville du tatt deg tiden til å forklare det for meg, eller ville du gjort som henne og bare blokkert? Vet ikke...men forklaring eller ei, hun mistet interessen. Det er noen ting man ikke skal behøve å forklare.. Tips til neste gang. Barn er som regel mindre interessert i å bli kjent med mors nye kjæreste enn motsatt. De har en far, og barn ønsker ikke nødvendigvis en stefar. Så introduksjon bør skje forsiktig og gradvis Anonymkode: b7685...17c 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vet ikke...men forklaring eller ei, hun mistet interessen. Det er noen ting man ikke skal behøve å forklare.. Tips til neste gang. Barn er som regel mindre interessert i å bli kjent med mors nye kjæreste enn motsatt. De har en far, og barn ønsker ikke nødvendigvis en stefar. Så introduksjon bør skje forsiktig og gradvis Anonymkode: b7685...17c Ops, ser du er en kvinne. Men poenget er uansett det samme, barn ønsker sjeldent steforeldre Anonymkode: b7685...17c 1
GammelKaktus Skrevet 3. juni 2020 #7 Skrevet 3. juni 2020 Så creepy, hadde blitt helt satt ut jeg hvis en jeg hadde gått på date med i et par uker plutselig sendte meg melding om at han ville bli bedre kjent med guttungen, uten respons fra meg, for så å sende en venneforespørsel på facebook... Kan jo nesten ikke få et rødere flagg... Spiller ingen rolle hvilket kjønn man er, det er ikke slik man gjør ting og. Men ja, dette hadde gjort at jeg glatt hadde dumpet en date. Man tar da aldri kontakt med daten sine barn uten at dere har pratet om det på forhånd. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Mitt spørsmål til dere foreldre: Anser dere en fb forespørsel til barnet deres så invaderende at dere ville ha blokkert og slått opp med en date, eller ville dere forklart at dette var kanskje litt tidlig? Hva er deres tanker? Anonymkode: ff33d...ded Ja det gjør jeg. Og det at du ville finne på noe med datteren alene etter så kort tid er et enda større rødt flagg. Jeg ville ikke tenkt at dette trengte noen forklaring. Anonymkode: 268c2...a0c 4
Forundret.. Skrevet 3. juni 2020 #9 Skrevet 3. juni 2020 Visste barnet at dere var et par når du møtte henne? Vet barnet i det hele tatt at mor er lesbisk eller bifil? Hvis hun vet det, hvordan takler barnet mors legning? Hvordan møtte du barnet, var det tilfeldig eller arrangert? Hun er jo i en enormt sårbar alder, tar du hensyn til det? Virket det ut som om barnet i det hele tatt hadde sansen for deg? Jeg hadde nok avsluttet forholdet jeg også men du hadde fått forklaring på hvorfor. Grunnen til jeg hadde brutt opp er at jeg synes ikke at barna skal involveres før ting er veldig seriøst, såpass seriøst at en ønsker en fremtid sammen under samme tak. Og da skal jeg prøve å ha kontrollen for hvordan de skal bli eksponert. Når har du jo fått treffe henne, men jeg vet at jeg hadde ikke vært komfortabel med at du skulle være alene med mitt barn etter bare tre møter. Og jeg hadde ikke likt at du presset til deg kontakt med henne uten mitt samtykke. Det blir for ustabilt og krevende det at du ikke kunne vente på klarsignalet. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #10 Skrevet 3. juni 2020 2 timer siden, Forundret.. skrev: Visste barnet at dere var et par når du møtte henne? Vet barnet i det hele tatt at mor er lesbisk eller bifil? Hvis hun vet det, hvordan takler barnet mors legning? Hvordan møtte du barnet, var det tilfeldig eller arrangert? Hun er jo i en enormt sårbar alder, tar du hensyn til det? Virket det ut som om barnet i det hele tatt hadde sansen for deg? Jeg hadde nok avsluttet forholdet jeg også men du hadde fått forklaring på hvorfor. Grunnen til jeg hadde brutt opp er at jeg synes ikke at barna skal involveres før ting er veldig seriøst, såpass seriøst at en ønsker en fremtid sammen under samme tak. Og da skal jeg prøve å ha kontrollen for hvordan de skal bli eksponert. Når har du jo fått treffe henne, men jeg vet at jeg hadde ikke vært komfortabel med at du skulle være alene med mitt barn etter bare tre møter. Og jeg hadde ikke likt at du presset til deg kontakt med henne uten mitt samtykke. Det blir for ustabilt og krevende det at du ikke kunne vente på klarsignalet. Barnet visste at mor og jeg datet, er usikker på hvor åpen mor var med henne med akkurat legning, men jeg vet at hun snakket med barnet om dette. Hun var tilsynelatende ok med at mor datet meg, men jeg legger trykk på tilsynelatende for jeg vet ikke. Jeg fikk inntrykk av at barnet likte meg. Jeg spiste middag hos dem og overnattet ved to anledninger hvorav datteren ønsket å spille brettspill med oss. Utover dette var hun mest på rommet sitt. Første gangen jeg traff datteren var på en middag med en felles bekjent av oss. Jeg prøver på ingen måte p rettferdiggjøre handlingen min. Dette er noe jeg klar over selv, at jeg gikk langt over streken. Jeg handlet på impuls, og fulgte nok mer følelsene enn fornuften. Det gikk bra mellom moren og meg, og tror jeg søkte en slags liten familie ettersom jeg var helt by i byen og veldig ensom. Det jeg sliter mest med er det at jeg ikke fikk noen forklaring, og lurer vel på om jeg i det hele tatt fortjener det. Jeg har lurt på om jeg har fortjent en forklaring eller om mitt overtråkk var en dealbreaker for moren, og hvordan dere foreldre tenker rundt det. Moren visste at jeg var veldig forelsket i henne. (Altså i moren) Anonymkode: ff33d...ded
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #11 Skrevet 3. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det gjør jeg. Og det at du ville finne på noe med datteren alene etter så kort tid er et enda større rødt flagg. Jeg ville ikke tenkt at dette trengte noen forklaring. Anonymkode: 268c2...a0c Jeg ser jeg har gjort en stor og ganske stygg feil. Nå er jeg veldig klar over at jeg har en tendens til å bli veldig intens, og snakket med moren om dette på en date. Jeg var opptatt av å snakke om grenser fra starten vi.Jeg ba henne om å si fra dersom hun opplevde at jeg ble for intens eller påtrengende. Noe hun sa hun skulle.( Men tydeligvis ikke gjorde.) Ville du allikevel sett på dette som en dealbreaker og et rødt flagg? Eller ville du forklart for meg og gitt meg en ny sjanse? Jeg vet jeg spør mye nå, men er ganske sint på meg selv for at jeg gjorde dette. Denne kvinnen betydde mye for meg og jeg sliter med å komme over henne. Anonymkode: ff33d...ded
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #12 Skrevet 3. juni 2020 Uff, jeg skjønner du har det vondt. Men dette er viktig læring.. Å være intens og veldig på, det skremmer folk. Og du kan ikke forvente at noen vil påta seg ansvaret for å advare deg når du blir intens, dette må du jobbe med selv. Anonymkode: b7685...17c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #13 Skrevet 3. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser jeg har gjort en stor og ganske stygg feil. Nå er jeg veldig klar over at jeg har en tendens til å bli veldig intens, og snakket med moren om dette på en date. Jeg var opptatt av å snakke om grenser fra starten vi.Jeg ba henne om å si fra dersom hun opplevde at jeg ble for intens eller påtrengende. Noe hun sa hun skulle.( Men tydeligvis ikke gjorde.) Ville du allikevel sett på dette som en dealbreaker og et rødt flagg? Eller ville du forklart for meg og gitt meg en ny sjanse? Jeg vet jeg spør mye nå, men er ganske sint på meg selv for at jeg gjorde dette. Denne kvinnen betydde mye for meg og jeg sliter med å komme over henne. Anonymkode: ff33d...ded Ja, det ville jeg. Jeg kunne forklart og gitt deg en ny sjanse om du ble for intens eller påtrengende overfor meg. Når det gjelder barnet mitt er grensen en helt annen. Og når grensen er krysset der er det ingen vei tilbake. Anonymkode: 268c2...a0c 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #14 Skrevet 3. juni 2020 Her hadde jeg blokkert, og advart barnet mitt om deg. Mange røde flagg. Beklager, men her var du bare ekstremt creepy i din fremtreden. Aldri ALDRI søk kontakt med en dates barn på denne måten. Ekkelt. Dette er noe alle som ikke har ekle hensikter vet. Eller i det minste burde vite. Anonymkode: d24c8...6ea 2
Anonymnorsk Skrevet 3. juni 2020 #15 Skrevet 3. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, jeg skjønner du har det vondt. Men dette er viktig læring.. Å være intens og veldig på, det skremmer folk. Og du kan ikke forvente at noen vil påta seg ansvaret for å advare deg når du blir intens, dette må du jobbe med selv. Anonymkode: b7685...17c Takk for ærlig svar. Jeg får bare innse at jeg har mistet hennes respekt, jobbe med å komme over henne, og lære av denne feilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå