Gå til innhold

Sengevæting og kiropraktor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Erfaringer?

Anonymkode: 56fcd...233

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en jente på 9 år med det, vi har prøvd det, men ingen virkning på henne. I vinter var vi på urologiskavdeling og hun fikk sjekket blæren med ultralyd og div. Da fikk svaret på det, hun har liten blære. Så vi bruker nattbleie så lenge hun ikke klager på det. Det er også flere av hennes venner som har ligget over til oss som har tatt frem ''natttrusen'' (bleien). Så her er det ikke noen form for skam. ,)

Anonymkode: aaff2...06f

Skrevet

Vi gikk til kiropraktor da vårt ene barn var 6,5 år og fortsatt tisset om natta, hver natt. Vi begrenset drikke om ettermiddagen og vekket ham om kvelden for tissing, men ingenting nyttet. Han hadde også tatt urinprøve hos fastlege uten funn og var til sjekk av nyrene. Dro til kiropraktor og han sluttet med natt-tissing ila noen uker... Jeg var egentlig litt skeptisk, og kiropraktoren sa de ikke egentlig reklamerer for at de kan kurere sengevæting, fordi det ikke er godt dokumentert, men at de ser at en del barn får effekt av dette. Sønnen min hadde asymmetri som baby, var rumpeaker, alltid løpt litt smårart og noen andre ting, og kiropraktoren kunne vise meg at beina hadde ulik lengde da behandlingen startet, fordi han trakk det ene beinet litt opp i bekkenet. Etter noen uker med behandling og øvelser hjemme var han både ferdig med sengevæting og beina var like lange. Han løp også helt vanlig. 

Jeg har nå igjen en 6-åring som tisser om natta, og vurderer å dra til kiropraktor med ham også. Men der er jeg mer usikker på effekten, siden jeg ikke tror han har samme type stivhet i systemet, som antakelig påvirket storebrors nervebaner mtp tissing. Men det går an å bestille en time og be dem gjøre en vurdering og så se hva de tror. Men jeg ville bare gått til en kiropraktor som jobber spesielt med barn, ikke til en hvilken som helst kiropraktor. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare nevne at det trenger ikke å være noe med det. Min gjør det i perioder, og der er det fordi det har skjedd noen endringer på dagtid, veldig var for endringer

Anonymkode: 9b833...7e1

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å ha "problemer" med det hormonet som barn.

Barnet vårt går på minirin, og det har enormt god effekt. Tisser nå så godt som aldri på nettene.  

Anonymkode: 5e376...df7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...