Gå til innhold

Hostet kjempemye inne i butikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på kjøpesentret i dag og en dame hostet og hostet, skikkelig høyt, mens hun gikk og så på varer inne i en butikk. Hun burde da egentlig holdt seg hjemme hvis hun er syk eller forkjølet. Massevis av eldre mennesker i risikogruppen i området rundt inne på senteret. Er dette greit? Jeg synes ikke det..

Anonymkode: 051d3...89c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo noen som har vanlig forkjølelse også, som er vanlig denne årstiden.

Anonymkode: 7a9af...013

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det var røykhoste?

Anonymkode: 3c633...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Allergi?

Astma?

Kols?

Lungekreft?

Anonymkode: 656b7...a9b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her om dagen så begynte jeg å hoste mens jeg var i butikken, fordi jeg hadde fått noe i halsen min. Jeg prøvde desperat å ikke hoste pga det, nettopp pga sånne som deg.. 

Anonymkode: eb22b...c3e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på kjøpesentret i dag og en dame hostet og hostet, skikkelig høyt, mens hun gikk og så på varer inne i en butikk. Hun burde da egentlig holdt seg hjemme hvis hun er syk eller forkjølet. Massevis av eldre mennesker i risikogruppen i området rundt inne på senteret. Er dette greit? Jeg synes ikke det..

Anonymkode: 051d3...89c

For veldig mange av oss er det store mengder pollen om dagen. 

Anonymkode: 97fe5...11d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For veldig mange av oss er det store mengder pollen om dagen. 

Mensa nyser man, ikke hoster.

Anonymkode: a24cf...8ee

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, jeg hoster, nyser og alt blir snørrete. Grunnen til at jeg hoster? Overdrevet mengde slim pga allergi. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her om dagen så begynte jeg å hoste mens jeg var i butikken, fordi jeg hadde fått noe i halsen min. Jeg prøvde desperat å ikke hoste pga det, nettopp pga sånne som deg.. 

«Sånne som deg»??? 

Nå er det jo meningen at man skal ta hensyn til hverandre og være hjemme hvis man har symptomer. Jeg har også opplevd folk som hoster og snørrer i butikken, da tenker jeg mitt og går en annen vei. 

Det er for øvrig ganske lett å høre forskjell på noen som har et rusk i halsen og noen som er syke. 

Anonymkode: d9673...bd7

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke korrekt! Min sønn sliter med pollen og medfører tørr hals- dermed hosting! Så slutt å vær hysteriske! Vi flommer over av pollen sørpå- og mange er som han- tørre slimhinner pga pollen og hoster!

Anonymkode: 8d3e0...cf4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Rart hvordan folk forsvarer denne "retten" til å spre partiklene sine rundt på denne måten. Har alltid syns det er så rart at man liksom aksepterer influensa feks som noe uungåelig, sånn "alle blir jo syke på denne tiden av året". Det trenger jo ikke være sånn dersom alle praktiserer normal smittevern og feks tar med seg papir ut dersom de er sånne som må hoste og nyse hele tiden uansett årsak.

Anonymkode: 259a0...ec2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har absolutt ingen symptomer på noe som helst, heller ingen i familien min. Så hvordan skal jeg ta hensyn til andre bortsett fra det jeg allerede gjør., om det eneste man ser er at noen hoster litt, på en forsvarlig måte, så ikke tenk krisetanker med engang. Forøvrig, uten å ha lest nye smittevernveilederen, i barnehagene nå så er det nå snakk om at det skal være gode hosterutiner, altså, at det er lov å hoste litt. 

Og nei, det er ikke alltid lett å høre forskjell på noen som har fått noe rusk i halsen og noen som er syke. Akkurat som noen, som vi ser bevis på i denne tråden, tror at de som har allergi bare nyser

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har kronisk hoste, ta i det minste med et lommetørkle.

Anonymkode: 636a6...4c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke bare frata folk friheten etter eget forgodtbefinnende. Hoste i albuen burde dama absolutt gjort, men å ikke hoste i albuen er heldigvis ikke nok til å frata folk friheten sin. Folk holder seg ikke hjemme med allergi, forkjølelse og andre tilstander ellers, hvorfor skal de gjøre det nå? For alt du vet har dama vært og testet seg for korona og fått bekreftet at hun ikke har det.

Anonymkode: 0a6ee...15f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har astma og tør knapt å gå ut et par timer før og et par timer etter jeg har tatt medisiner, for da hoster og harker jeg i ett sett. Livredd for å støte noen som er redde for korona. 

Anonymkode: 0cc2f...484

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har astma og tør knapt å gå ut et par timer før og et par timer etter jeg har tatt medisiner, for da hoster og harker jeg i ett sett. Livredd for å støte noen som er redde for korona. 

Anonymkode: 0cc2f...484

Jeg har jo sympati for deg som er syk, men kan du ikke ta med lommetørkle? Du behøver jo ikke å tenke at folk er "redde for korona", det holder å tenke at det er litt ufint å hoste og harke på folk.  "Redde for korona" høres litt nedlatende ut og strengt tatt er det jo du med astma som er i risikogruppe og egentlig burde vært redd.

Anonymkode: 636a6...4c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke være syk selv om man hoster. Man vet ikke når man går hjemmefra om man kommer til å få hosteanfall på butikken. 

Anonymkode: fb1da...dc1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er jo noen som har vanlig forkjølelse også, som er vanlig denne årstiden.

Anonymkode: 7a9af...013

Da bør de holde seg hjemme, slik helsemyndighetene sier at de skal gjøre. Har man noe som gjør at man hoster samtidig som man får Covid-19 uten symptomer, og ikke holder seg hjemme, så kan man ende opp med å bli Tyfus-Mary 2. De verste supersprederene har smittet over 500 mennesker.

Holder folk seg hjemme når de er forkjølet så blir nesten ingen forkjølet heller. Dette vil gå mye bedre hvis folk gidder å vise et minimum av samfunnsansvar.

Anonymkode: abf9f...ced

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Take a chill pill. Eventuelt en Doc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Take a chill pill. Eventuelt en Doc.

Eller slutt å hoste på folk så trenger vi ingen "doc".

Anonymkode: c0d61...9b8

• Liker 2
  • Opprett ny...