Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er normal nabo-etikette? Hvordan oppfører normale naboer seg? Mannen mener at vi har spesielt bråkete naboer. Det er da snakk om noen kvelder hvert sommerhalvår der de har gjester utendørs, og det kanskje blir litt seint. I tillegg er det tenåringsbarn som spiller litt musikk på terrassen, og av og til sitter ute på kvelden og skravler med venner. I mine øyne absolutt innenfor, og ikke til sjenanse. Mannen mener det ikke er vanlig, og at når han går tur rundtom der vi bor, er det stille alle andre steder. Han vil flytte. Vi bor forøvrig i enebolig, og det gjør de fleste andre her også. Det er til dels ganske tett mellom husene. 

Dere som bor tilsvarende (enebolig, tomannsbolig, rekkehus), hva er greit for dere? Hvor ofte hører dere naboene på ettermiddag og kveldstid? Har dere naboer som spiller musikk på normalt volum og sitter ute og prater og ler på fine sommerkvelder? Eller tar andre naboer mer «hensyn» enn våre? Jeg lurer altså ikke på om mannen min er en grinebiter, men om dere hører disse lydene fra naboene;)

Anonymkode: b01ad...819

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor i et nabolag som virker litt som deres. Tett mellom husene. Her bryr ikke naboene seg om helligdagsfred. 

Naboene har også maskiner som bråker som de bruker flittig, enten det er høytrykksspyler, maskin for å klippe hekken/gresset you name it. Våre naboer tar ikke hensyn, føler jeg. 

I tillegg har de større uteområder, så de er gjerne mye ute i større sosiale lag, uten å bry seg så mye om at vi kanskje ikke vil høre på deres samtaler. Likeledes hører vi jo også når det brygger opp til krangel dem i mellom.

Jeg tenker at på helligdager og etter kl. 23.00. på hverdager står man fritt til å ringe politiet for å klage. Det gjør vi. Men når man har nådd grensa for at man har gjort det flere ganger, da begynner man å bli litt lei. Hadde jeg hatt pengene til det, så hadde jeg flyttet til et annet nabolag. 

Det skal også nevnes at vi mennesker har veldig ulik smerteterskel i forhold til hvor lite, eller mye, lyd man tåler før man blir sprø. Alle må kunne slappe av når man er hjemme hos seg selv. Vi kan dessverre ikke det. 

Anonymkode: 08e72...b5b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...