Gå til innhold

Sommeravslutning i disse corona-tider

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med barnas fritidsaktiviteter ble i utgangspunktet et par sommeravslutninger avlyst for en stund siden, mtp coronaen. Nå som tiltakene er lettet litt opp, er det flere som på nytt har begynt å organisere avslutninger likevel. Det er foreldre som organiserer, de planlegger at vi skal møtes alle barna + foreldre som blir litt over 100 personer i en park. Alle er bedt om å ta med hver sin matrett, til buffet.

Jeg må si at jeg er veldig ukomfortabel med det. Jeg føler meg ikke hysterisk i forhold til smitte og sånt, men disse store samlingene føler jeg egentlig er unødvendig, men jeg synes det er vanskelig å være den som roper opp om det.

Jeg har flere nære familiemedlemmer i høyrisiko-gruppen, så vi har tatt forholdsregler i mange uker nå, slik at vi kunne begynne å være sammen med nærmeste familie etterhvert. Disse sommeravslutningene føles ikke som en "god nok" grunn til å utsette seg for den risikoen som det vil innebære.

Er jeg hysterisk når jeg tenker sånn? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Pusillen skrev:

I forbindelse med barnas fritidsaktiviteter ble i utgangspunktet et par sommeravslutninger avlyst for en stund siden, mtp coronaen. Nå som tiltakene er lettet litt opp, er det flere som på nytt har begynt å organisere avslutninger likevel. Det er foreldre som organiserer, de planlegger at vi skal møtes alle barna + foreldre som blir litt over 100 personer i en park. Alle er bedt om å ta med hver sin matrett, til buffet.

Jeg må si at jeg er veldig ukomfortabel med det. Jeg føler meg ikke hysterisk i forhold til smitte og sånt, men disse store samlingene føler jeg egentlig er unødvendig, men jeg synes det er vanskelig å være den som roper opp om det.

Jeg har flere nære familiemedlemmer i høyrisiko-gruppen, så vi har tatt forholdsregler i mange uker nå, slik at vi kunne begynne å være sammen med nærmeste familie etterhvert. Disse sommeravslutningene føles ikke som en "god nok" grunn til å utsette seg for den risikoen som det vil innebære.

Er jeg hysterisk når jeg tenker sånn? 

Herlighet! Hvorfor må enkelte foreldre på liv og død gjøre dette??

Passer virkelig ikke no!!Og mange er redd enda om de feks er i risikogruppen.. Vært forsiktig til no lg så må de stille opp på noe sånt.For man gjør jo det som foreldre..For barna vil jo gå såklart. Vær så snill..alle dere besøksglade foreldre som bare MÅ stelle i stand..Drit i det i sommer..Pls!

Anonymkode: d0d97...b80

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde sommeravslutning med barnekoret. 20 barn og fem ledere, ingen foreldre. Vi hadde leker i en park og det gikk helt greit. Med over 100 stykk og inkludert foreldre ville jeg droppet det, men skjønner at det er kjedelig å være den kjipe. 

Anonymkode: de90d...b16

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alle sommeravslutninger er avlyst. 

De eneste som skal ha noe er korpset. De skulle på tur i sommer, men som ett plaster på såret blir det grilling og kos. Men bare de som går i korpset, ikke foreldre og søsken 

Anonymkode: 9dbe5...ca9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt unødvendig akkurat nå. Men er alltid noen foreldre som må styre. Grunnen til smitten er liten nå mener danske forskere at er for vi ikke treffes i store grupper.

Anonymkode: d4240...a03

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På min sønns skole kjører de i gang med avslutning for foreldre & elever 17 juni. Hvis alle kommer blir det 120 +lærere i en gymsal. Jeg er veldig skeptisk.. 

Anonymkode: ad3e4...14f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På min sønns skole kjører de i gang med avslutning for foreldre & elever 17 juni. Hvis alle kommer blir det 120 +lærere i en gymsal. Jeg er veldig skeptisk.. 

Jeg regnet feil, det blir 160 stk+lærere hvis alle kommer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Her skal kun skolestarterene i barnehagen ha sin egen avslutning med kun foreldre (tilsammen maks 35stykker) på en strand. Alle har med mat til seg selv. Ingen andre i barnehagen, ei heller på fritidsaktivitetene skal ha avslutning. Jeg hadde ikke dratt med så mye mennesker og med buffet

Anonymkode: 5317d...f8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det opphevet 50-grensen? 

Anonymkode: 1993e...01d

AnonymBruker
Skrevet

Her er alle sommeravslutninger avlyst, men litt foreldreinitiativ i enkelte klasser. Men da er det snakk om max 50 stk, inkl foreldre, og alle skal ha med egen mat og drikke + utendørs et sted med god plass. Kommer til å være med på det. Buffet med over 100 stk ville jeg unngått.

Anonymkode: e24f4...3c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er virkelig ikke greit nå.

Anonymkode: 0d616...889

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her skal de ha avslutning for 7. Trinn. Utendørs, kort og uten servering. Ikke flere personer enn det som er lov. Helt ok. 

Anonymkode: 1d59e...b3a

Skrevet

Vi skal gjøre som vi gjør hver år når skoleåret er på vei til å bli ferdig, grilling. Er en liten klasse og vi pleier ikke å bli så mange rundt 40 og da er vi ganske så mange. Alle har med seg egen mat og drikke. :) Noen annet enn det skal vi ikke på.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men enkelte har litt vanskelig for det.

Anonymkode: fdd96...c62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den økes til 200 fom midten av juni. 

Anonymkode: e1023...bcb

Skrevet

i bhg. kun skolestartere. kun en forelder. ikke mat

på skolen..bare 7 klasse får.  klassevis,  men med begge foreldrene. ikke mat. 

håndballen: avslutning ute etter trening.  egen mat.

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt det med buffet høres temmelig unødvendig ut.

Jeg HATER at det skal være julefrokostbuffet midt i omgangssykesesongen på skolen, for eksempel. Jeg er ikke redd for corona, men jeg har angst for omgangssyka, og pleier å sende med barna mine egen, god mat i matboks i tillegg til et lite bidrag til fellesbordet. Ville kanskje gjort det samme her... 

Det er dumt - og merkelig - å arrangere store samlinger nå, der familier med barn eller andre med dårlig helse som er i risikgruppa ikke kan delta.

Anonymkode: 614ac...152

• Liker 2
  • Opprett ny...