AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Jeg er gravid og har noen få nære veninner. Har ikke en stor venninegjeng, men de jeg har er så gode at jeg er 100% sikker på at de kommer til å holde for meg hvis jeg ikke sier noe.. Og vennene mine kjenner ikke hverandre så godt heller, så ser for meg at en evt. babyshower bare blir en ukomfortabel greie med få folk som ikke kjenner hverandre så godt.. er snakk om kanskje 4-5 jenter og kanskje søsteren/moren/svigermoren min om de blir invitert..🤔 Jeg er ikke glad i oppmerksomhet og vet liksom ikke hvordan jeg skal oppføre meg.. blir veldig stresset og får dårlig samvittighet ovenfor folk som har brukt tid og penger på meg. I tillegg blir det jo veldig synlig hvor lite venniner jeg faktisk har.. alle andre babyshowerene jeg har vært i har det vært masse folk siden vennene mine har masse venner.. Kjenner jeg gruer meg mitt til en evt. babyshower selv om det selvsagt bare er hyggelig ment! Er det slemt å si fra på forhånd at jeg ikke ønsker til en eller to av mine aller nærmeste? Eller er grunnene mine for å ikke ønske dårlige? Anonymkode: f4fc8...bb7
Skogkløver Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Det er en ærlig sak det, så lenge du sier det på en ok måte. Litt kjipt om noen allerede har startet planlegging for så å få en: "Herre Gud, sånne babyshowers er det kleineste jeg vet altså! Jeg håper virkelig ikke jeg må dra på en!" 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 Jeg sa ifra til min søster og ei nære venninne at jeg ikke ønsket babyshower - mye av de samme grunnene som deg 🙂 jeg hater oppmerksomhet, og tenker at babyshower er en koselig ting for de som liker sånt. Men for meg så blir det litt "smør på flesk" og synes det er koseligere å samles når babyen er født 🙂 Så si ifra til ei venninne du❤ Anonymkode: 8b105...da8
cattleya Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 De koseligste babyshowerene er jo de med 5-6 stykker. Veldig passe gjeng og man blir jo kjent når man sitter der. Ser ikke hvorfor det skulle være kleint. Men for all del, det er helt ok å si man ikke vil... 2
Gjest BethD Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 Jeg sa jeg ikke ville ha det. Ingen ble sure for det
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og vennene mine kjenner ikke hverandre så godt heller, så ser for meg at en evt. babyshower bare blir en ukomfortabel greie med få folk som ikke kjenner hverandre så godt.. er snakk om kanskje 4-5 jenter og kanskje søsteren/moren/svigermoren min om de blir invitert..🤔 Jeg sa nei til babyshower av samme grunner som deg. Gikk helt fint Anonymkode: fe6e2...cb4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid og har noen få nære veninner. Har ikke en stor venninegjeng, men de jeg har er så gode at jeg er 100% sikker på at de kommer til å holde for meg hvis jeg ikke sier noe.. Og vennene mine kjenner ikke hverandre så godt heller, så ser for meg at en evt. babyshower bare blir en ukomfortabel greie med få folk som ikke kjenner hverandre så godt.. er snakk om kanskje 4-5 jenter og kanskje søsteren/moren/svigermoren min om de blir invitert..🤔 Jeg er ikke glad i oppmerksomhet og vet liksom ikke hvordan jeg skal oppføre meg.. blir veldig stresset og får dårlig samvittighet ovenfor folk som har brukt tid og penger på meg. I tillegg blir det jo veldig synlig hvor lite venniner jeg faktisk har.. alle andre babyshowerene jeg har vært i har det vært masse folk siden vennene mine har masse venner.. Kjenner jeg gruer meg mitt til en evt. babyshower selv om det selvsagt bare er hyggelig ment! Er det slemt å si fra på forhånd at jeg ikke ønsker til en eller to av mine aller nærmeste? Eller er grunnene mine for å ikke ønske dårlige? Anonymkode: f4fc8...bb7 Husker da jeg sa det så ble flere av jentene sure. Jeg syns de heller kan komme på barselbesøk. Anonymkode: a4228...59f
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 Jeg er glad for at mine venninner sier klart ifra om de vil ha eller ikke vil ha. Da trenger man ikke gjøre det for noen som ikke egentlig ønsker det, og for de som får er de ekstra glade Så bare gjør hva du føler for, men si ifra at du ikke vil ha, og at du mener det seriøst. Anonymkode: 6b236...546 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #9 Skrevet 2. juni 2020 Jeg ble forespurt om jeg ville ha babyshower, og takket pent nei. Venninnen som spurte ble også veldig glad for at jeg sa nei 😅 Hvis folk blir sure må de lage sine egne babyer og få babyshower istedet. Anonymkode: f26b3...9ce
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble forespurt om jeg ville ha babyshower, og takket pent nei. Venninnen som spurte ble også veldig glad for at jeg sa nei 😅 Hvis folk blir sure må de lage sine egne babyer og få babyshower istedet. Anonymkode: f26b3...9ce Samme 😊 Ikke et konsept jeg ønsker å støtte! Anonymkode: 96564...7f8 1
mammahjarte Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 Eg sa eg ikkje ville ha det og det var heilt greitt. Eg feira etter eg hadde eit levande barn i armane. Alt før synest eg var litt skummelt.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #12 Skrevet 2. juni 2020 Jeg sa at jeg ikke ville ha babyshower. Da sa de "okey, da blir det vors i stedet!" 😅. Det passet meg utmerket, de som kunne drikke drakk, vi prata om gamle flammer og koste oss, og så hadde de sneket inn en liten seanse med gaver. Jeg syntes det var dødsflaut, men setter i ettertid veeeldig stor pris på det likevel ❤️. Anonymkode: d857b...18c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #13 Skrevet 2. juni 2020 Tenker at det ikke er frekt å si ifra. Og jeg skjønner den med at det kan bli kleint når alle dine nære venner ikke kjenner hverandre og det blir synlig at du ikke har mange venner. Jeg har ingen venner. Og ble redd for at noen venner av mannen skulle finne på å mekke noe for sympati eller noe sånt. Men den gang ei. Skulle ønske det men samtidig ikke. Anonymkode: 4532e...500
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #14 Skrevet 3. juni 2020 Jeg har sagt fra til et par venninner at babyshower er uaktuelt. Tar ingen ting for gitt før vi sitter med en sprell levende baby. Men tar gjerne besøk etterpå. Anonymkode: 3591b...9ff
Lykkeligliten Skrevet 3. juni 2020 #15 Skrevet 3. juni 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid og har noen få nære veninner. Har ikke en stor venninegjeng, men de jeg har er så gode at jeg er 100% sikker på at de kommer til å holde for meg hvis jeg ikke sier noe.. Og vennene mine kjenner ikke hverandre så godt heller, så ser for meg at en evt. babyshower bare blir en ukomfortabel greie med få folk som ikke kjenner hverandre så godt.. er snakk om kanskje 4-5 jenter og kanskje søsteren/moren/svigermoren min om de blir invitert..🤔 Jeg er ikke glad i oppmerksomhet og vet liksom ikke hvordan jeg skal oppføre meg.. blir veldig stresset og får dårlig samvittighet ovenfor folk som har brukt tid og penger på meg. I tillegg blir det jo veldig synlig hvor lite venniner jeg faktisk har.. alle andre babyshowerene jeg har vært i har det vært masse folk siden vennene mine har masse venner.. Kjenner jeg gruer meg mitt til en evt. babyshower selv om det selvsagt bare er hyggelig ment! Er det slemt å si fra på forhånd at jeg ikke ønsker til en eller to av mine aller nærmeste? Eller er grunnene mine for å ikke ønske dårlige? Anonymkode: f4fc8...bb7 I min babyshower var det få som kjente hverandre. Jeg er ikke glad i oppmerksomhet, men det var så koselig! Venninnene mine ble kjent med hverandre og det var veldig god stemning. Men om du er fast bestemt på at du ikke ønsker baby shower er det helt greit å si ifra at du ikke ønsker det😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå