AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Jeg har noen venner som alltid klager på ALT når vi er ute på restaurant. Maten er smakløs/for salt, servitøren er enten for sur eller for slitsom og påtatt jovial, designet på stedet er dårlig, osv. Det har nådd et punkt hvor jeg har begynt å bli brydd av at de holder på slik, dvs. himler med øynene og kommer med høylytte, negative kommentarer som personalet åpenbart hører. Jeg har reist en del og spist spist på mange restauranter som både har vært under og over, og det er virkelig ikke så ille fatt som de skal ha det til. Disse folkene gjør det samme også i andre settinger, f.eks. på kino eller på konsert. De må alltid finne ting å pirke på, og det ødelegger gleden. Jeg elsker både mat og kulturopplevelser, men hver gang jeg gjør noe sammen med denne gjengen så greier jeg ikke lenger å nyte det. Hvordan skal man forholde seg til det? Til nå har jeg prøvd å trekke fram det som er positivt, men de bare avfeier alt og mener at de vet bedre. Hvordan forholder du deg til slike mennesker? Kanskje du kjenner deg igjen i dette, og selv er en av dem som alltid MÅ klage på noe? I så fall, hvorfor gjør du det? Anonymkode: 4af39...78d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Du må jo si det til dem.. "Nå synes jeg det ble mye klaging her, kan vi snu rundt og kose oss heller?" Anonymkode: fbdb9...6a9 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 Har jobbet med matservering selv og med mye stress... Fikk nok av kunder som de du kjenner, -såpass at jeg begynte hate jobben mer enn jeg trivdes. Var hyggeligere kunder der også, men i sånt stress og med de som "aldri" noe var bra nok for eller visste alt så "mye bedre"..- så slukte det totalt all energi, også på fritiden! Det var utrolig godt starte i ny jobb!!! Anonymkode: 88b99...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Hvis de er gode venner av deg, ville jeg sagt tydelig fra om at jeg fikk opplevelsen ødelagt når de holdt på slik. En ting er å klage når man virkelig har grunn til det, men det er noe annet å hele tiden sutre over alt mulig. Sånt ødelegger for alle, det er flaut å oppleve for deg, og det forsurer helt unødvendig hverdagen til de som jobber i serviceyrker. Anonymkode: 8e05e...34f 1
tøydokka Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 Hvorfor gidder du bruke fritiden din på å være sammen med sånne mennesker?Slutt med det. De kommer aldri til å forbedre seg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå