Gå til innhold

Hvilken kirurg burde jeg gå til for skiveprolaps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker nok er nok, har mye ryggsmerter på grunn av skiveprolaps og må få det fikset. Er det noen som har erfaring med dette, og eventuelt en kirurg de kan anbefale? [Mann, 55]

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også skiveprolaps som jeg har slitt med i mange år, og min erfaring er at de nesten ikke opererer prolapser med mindre du har ekstreme smerter eller du mister førligheten i benet eller kontroll over urin og avføring. 

Anonymkode: 1c0e0...f15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som AB over her skriver, så operer de nesten ikke skiveprolapser lenger. Da er det helt ekstremt og man har mistet følelsen i bein og mistet kontroll over urinen.

Er det en privat kirurg du tenker på? Eller et sykehus?

Anonymkode: ce9cf...be3

AnonymBruker
Skrevet

Ullevål. Helt topp! 

Anonymkode: e7aa3...afc

AnonymBruker
Skrevet

Sjur Braaten

Anonymkode: 6d6a5...5c4

AnonymBruker
Skrevet

Ullevål er vel på toppen i Norge. Men som nevnt over; du skal ha store nevrologiske utfall før det opereres. Grunnen; for stor risiko, du kan ende opp med intensive ureverisble smerter, nummenheter, lammelser, urininkontinens etc etc

Anonymkode: 99b1b...dfe

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke finner ut av dette med operasjon så forsøk heller å få deg et opphold på Kysthospitalet i Stavern, de kan i allefall være noen som kan hjelpe deg godt på annen måte. Da får du også gått på "ryggskole" så du lærer hvordan du kan hjelpe ryggen din selv best mulig. (De tar også i mot folk etter operasjon)

Anonymkode: 16d47...03b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...