Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er prosessen å få til det?

Jeg har hår til rett under skuldrene. Relativt tykt. Har farget håret mørkt eller rødt i alle år med hjemmefarge eller hennafarge. Har ikke farger håret de siste to årene, men er veldig grå ved røttene, så det siste halvåret har jeg farget med en mer blond/brun farge

Har absolutt ingen peil på hår og hvordan ting kan gjøres, men har sett en del bilder delt av andre hvor hjemmebleking har gått feil og håret har blitt oransje/grønnskjær osv, så jeg tør ikke akkurat bare kjøpe en lyseblond/grå farge og prøve ut selv. Noen mente at å stripe håret lyst fungerer, men da tar det vel veldig lang tid å få det helt lyst? Og stripe det hjemme kan jeg ikke, så da må man vel bruke mye penger hos frisør?

Noen som kan hjelpe meg litt med hvordan jeg vest burde gå frem og aller helst så billig som mulig pga økonomien

Ønsker meg slik farge som i linken siden jeg allerede begynner å bli ganske grå

Bildet viser den fargen jeg har nå 

https://www.google.com/search?q=lys+grå+hårfarge&rlz=1CDGOYI_enNO650NO650&oq=hårfarge+lys+grå&aqs=chrome.1.69i57j0.9217j0j7&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgdii=Q7zAwo4d0vjemM:&imgrc=65Inkzy3V2Sm0M:

F55E8505-4393-43E6-BF69-1A3873F90204.jpeg

Anonymkode: c3ab4...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ganske vanskelig. Rød/brun farge setter igjen røde pigmenter som er vanskelige å få ut. 
Du må ta avfarging (sliter på håret) og bleke det. Så må du farge det grått og/eller vaske med blå-shampo. 
Denne prosessen vil nok være meget tøff på håret, men er nok mer skånsom dersom du gjør det hos frisør. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det meste av rødfargen som ikke er naturlig er ute av håret iallfall, men har jo noe rødskjær i håret naturlig også

Håret mitt tåler nok å bli ganske slitt i den perioden jeg avfarger, men det vil vel være en periode hvor det ser helt jævlig ut kanskje 🙄

Får se om jeg får stripet det istedenfor...og så gå for lysere farge etterhvert 

Skrevet

Du bør absolutt gå til frisøren og fikse det der. Men jeg tror at for å få den ønskede fargen så må man ta det i flere omganger. Se på det som et prosjekt :)

Skrevet

Heia🌼

Her kan du se prosessen min når jeg testet å få modellen sølvgrå😉 Har flere andre filmer i forhold til bleking osv på kanalen min😊 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, by Bente skrev:

Heia🌼

Her kan du se prosessen min når jeg testet å få modellen sølvgrå😉 Har flere andre filmer i forhold til bleking osv på kanalen min😊 

Takk 😊 jeg skal kikke gjennom og se om jeg klarer å lære noe 😄 

mer litt redd for å farge det lysere eller bleke det hjemme, men kanskje gjøre litt hjemme og litt hjelp fra frisør for å lette litt på den økonomiske delen 🙈

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk 😊 jeg skal kikke gjennom og se om jeg klarer å lære noe 😄 

mer litt redd for å farge det lysere eller bleke det hjemme, men kanskje gjøre litt hjemme og litt hjelp fra frisør for å lette litt på den økonomiske delen 🙈

Hvis du trenger litt mer personlig veiledning kan du sende meg bilder av utgangspunkt og ønsket sluttresultat på face/insta siden min: by Bente, så kan jeg se mer på det🥰

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, by Bente skrev:

Hvis du trenger litt mer personlig veiledning kan du sende meg bilder av utgangspunkt og ønsket sluttresultat på face/insta siden min: by Bente, så kan jeg se mer på det🥰

Tusen takk 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...