Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått diagnosen PCOS hos gynekolog. Har prøvd å få barn ganske lenge. Jeg har menstruasjon hver måned, men går det ann å ha mensen uten eggløsning? Jeg er usikker på om jeg har det og hvordan går jeg frem når det gjelder medisiner? Er dette en lang prosess når jeg har fått diagnose? Noen som har erfaring med medisiner? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går fint an å ha mens uten EL.

Anonymkode: 0af0d...eae

Skrevet

Jeg har også PCOS og er nå prøver for å få barn nr. 4, så det trenger ikke være veldig vanskelig å bli mamma. Første hinderet er jo å finne ut hva som er galt, og dit har du tydeligvis kommet når du nå har en diagnose. Jeg syns et av de vanskeligste årene var det aller første, når jeg ikke visste hva som var galt, hvorfor syklusen var så tullete osv. Men så får man hjelp.

Har du ikke fått en plan fra din gynekolog nå? Nå som du fikk diagnosen derifra? Jeg fikk først medisinen pergotime, og gikk noen måneder på det, men det hadde null effekt på meg. På andre vet jeg at det har fungert bra for eggløsning. Jeg var misfornøyd med gynekologen min da, og tok kontakt med Medicus etterhvert. Bare en rask titt på meg så satt spesialisten meg på metformin. Og da ble jeg gravid etter èn måned ♥ Og denne medisinen har jeg holdt hardt på, og brukt også under prøving på de senere barna. Så for meg var den et mirakel. Dog èn gang hadde jeg behov for ovitrielle (EL-sprøyte) og det ga også klaff da jeg ble gravid den syklusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...