AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Del Skrevet 2. juni 2020 Helvete. Har fått neglesopp og det er helt krise. Sommeren er her, sandaler, bare føtter. Hvordan skjule, gjøre det pent, og ikke minst bli kvitt det????! Anonymkode: 0047f...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 7. juni 2020 #2 Del Skrevet 7. juni 2020 Det finnes en spesiell neglelakk for dette, tror den er reseptfri. Jeg brukte den og en tabelettkur og det virket. Tabelettene må en ha resept på. 3 mndr kur og kostet ca 1000 kr. Virket bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Del Skrevet 7. juni 2020 39 minutter siden, LiseTV skrev: Det finnes en spesiell neglelakk for dette, tror den er reseptfri. Jeg brukte den og en tabelettkur og det virket. Tabelettene må en ha resept på. 3 mndr kur og kostet ca 1000 kr. Virket bra. Er den på blå resept? (Under frikortet, eller hvit resept?). Anonymkode: 31ed9...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Del Skrevet 7. juni 2020 På 2.6.2020 den 11.24, AnonymBruker skrev: Helvete. Har fått neglesopp og det er helt krise. Sommeren er her, sandaler, bare føtter. Hvordan skjule, gjøre det pent, og ikke minst bli kvitt det????! Anonymkode: 0047f...07c Prøv Nalox, du må også fille ned negleflaten litt og rense under neglen. Dette forbedrer også utseende. Anonymkode: 31ed9...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Del Skrevet 7. juni 2020 Jeg tar pedikyr hos hudpleier. De filer, renser og former, og legger lakk oppå. Da synes det ikke. Tablettkur er det beste for å bli kvitt det helt, andre midler reduserer eller skjuler bare problemet, da soppen sitter nede i negleroten. Men jeg har gitt opp, virker som om det bare dukker opp igjen etterhvert uansett. Anonymkode: d6426...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Del Skrevet 7. juni 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar pedikyr hos hudpleier. De filer, renser og former, og legger lakk oppå. Da synes det ikke. Tablettkur er det beste for å bli kvitt det helt, andre midler reduserer eller skjuler bare problemet, da soppen sitter nede i negleroten. Men jeg har gitt opp, virker som om det bare dukker opp igjen etterhvert uansett. Anonymkode: d6426...7ef Da har du prøvd tablettene? Er de på blåd resept? Anonymkode: 31ed9...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Del Skrevet 7. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da har du prøvd tablettene? Er de på blåd resept? Anonymkode: 31ed9...05a aner ikke. Men de heter terbinafin om jeg husker rett, så du kan jo slå opp i felleskatalogen. men behandlingstiden var tre måneder, og så tok det et år før neglen hadde vokst ut. Bare for å få ny smitte. Så gidder ikke ny runde med dette. Anonymkode: d6426...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Del Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: aner ikke. Men de heter terbinafin om jeg husker rett, så du kan jo slå opp i felleskatalogen. men behandlingstiden var tre måneder, og så tok det et år før neglen hadde vokst ut. Bare for å få ny smitte. Så gidder ikke ny runde med dette. Anonymkode: d6426...7ef Hvorfor får du neglsopp? Trange eller klamme sko? Trener/Svetter mye? Benytter offentlig dusj? Har ofte sår/skader ved tærne/neglen? Anonymkode: 31ed9...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Del Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får du neglsopp? Trange eller klamme sko? Trener/Svetter mye? Benytter offentlig dusj? Har ofte sår/skader ved tærne/neglen? Anonymkode: 31ed9...05a Trener og løper mye, også i regnet. Er ofte på ferieturer med basseng, og fellesdusjer. Så tror dette kombinert er årsaken til at jeg sliter. Anonymkode: d6426...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 7. juni 2020 #10 Del Skrevet 7. juni 2020 Idrettsfolk får ofte neglesopp på grunn av mye dusjing og ikke tørker skikkeleig etterpå. Tabelettkuren tror jeg ikke er på blå resept og mange leger vil ikke skrive den ut. Jeg har en underliggende sykdom der det er anbefalt å ta kuren. Kostet ca 1000 kroner for 3 mndr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Del Skrevet 7. juni 2020 Dere som har/ har hatt neglsopp, er/ var neglene tykke og harde under angrepet, isåfall, ble de tynnere og lettere og klippe når du ble kvitt neglsoppen? Anonymkode: 5e2bb...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Del Skrevet 7. juni 2020 32 minutter siden, LiseTV skrev: Idrettsfolk får ofte neglesopp på grunn av mye dusjing og ikke tørker skikkeleig etterpå. Tabelettkuren tror jeg ikke er på blå resept og mange leger vil ikke skrive den ut. Jeg har en underliggende sykdom der det er anbefalt å ta kuren. Kostet ca 1000 kroner for 3 mndr. Hvorfor vil ikke leger skrive den ut? Hva annet enn neglesopp kan den brukes mot? Anonymkode: 31ed9...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #13 Del Skrevet 7. juni 2020 Vanskelig å bli kvitt, har selv på ene tåa. Kun på negl, ikke ekstremt men nok. Klipper den og filer av og til. Ser ut som det kommer ut ny riktig negl innerst. Anonymkode: 09649...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #14 Del Skrevet 7. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vanskelig å bli kvitt, har selv på ene tåa. Kun på negl, ikke ekstremt men nok. Klipper den og filer av og til. Ser ut som det kommer ut ny riktig negl innerst. Anonymkode: 09649...521 Hva har du brukt? Anonymkode: 31ed9...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Del Skrevet 7. juni 2020 Har påført sprit (alkohol) med bomullsdott med god effekt. Mye bedre og billigere behandling enn tablettkur. Anonymkode: be7de...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #16 Del Skrevet 7. juni 2020 Brukte Terbinafin. Funket som bare det! Dyr tablettkur, men ca halv pris i Sverige. Anonymkode: 1fc4d...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 7. juni 2020 #17 Del Skrevet 7. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil ikke leger skrive den ut? Hva annet enn neglesopp kan den brukes mot? Anonymkode: 31ed9...05a Tror det har noe med retningslinjene til legene. Kanskje der er bivirkinger og det jo bare kosmetisk grunn til at en fjerner det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #18 Del Skrevet 7. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du brukt? Anonymkode: 31ed9...05a Ikke noe, men dusjer kun hjemme. Tar ikke på sokker å lar føttene tørke helt først, tørker også godt etter dusj mellom tærne osv. Usikker på hvordan jeg har fått dette, eneste gangene jeg dusjer utenom min egen dusj er på hotel osv. Det finnes jo ikke noe som virker av det som er på apoteket, men er vel noe lasergreier som er kommet nå. Anonymkode: 09649...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #19 Del Skrevet 7. juni 2020 23 minutter siden, LiseTV skrev: Tror det har noe med retningslinjene til legene. Kanskje der er bivirkinger og det jo bare kosmetisk grunn til at en fjerner det. Det er jo ikke kosmetisk hvis neglene blir harde og vanskelige og klippe. Da får man smertefulle føtter. Anonymkode: 5e2bb...f2d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 7. juni 2020 #20 Del Skrevet 7. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke kosmetisk hvis neglene blir harde og vanskelige og klippe. Da får man smertefulle føtter. Anonymkode: 5e2bb...f2d Både ja og nei. Min mor hadde neglesopp og var mye plaget. Måtte slipe ned neglene for å komme inn i sko. Men med god pleie gikk det fint. Kosmetisk? Er i hvertfall plagsomt men ikke helsemessig farleg, derfor er vel legene restriktive med å skrive ut tabelettkuren. Leger har strenge dirigtiver på medisinering og blir kontrollert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå