Gå til innhold

Neglesopp......

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Helvete. Har fått neglesopp og det er helt krise. Sommeren er her, sandaler, bare føtter. Hvordan skjule, gjøre det pent, og ikke minst bli kvitt det????!

Anonymkode: 0047f...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det  finnes en spesiell neglelakk for dette, tror den er reseptfri. Jeg brukte den og en tabelettkur og det virket. Tabelettene må en ha resept på. 3 mndr kur og kostet ca 1000 kr.  Virket bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, LiseTV skrev:

Det  finnes en spesiell neglelakk for dette, tror den er reseptfri. Jeg brukte den og en tabelettkur og det virket. Tabelettene må en ha resept på. 3 mndr kur og kostet ca 1000 kr.  Virket bra.

Er den på blå resept? (Under frikortet, eller hvit resept?).

Anonymkode: 31ed9...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.6.2020 den 11.24, AnonymBruker skrev:

Helvete. Har fått neglesopp og det er helt krise. Sommeren er her, sandaler, bare føtter. Hvordan skjule, gjøre det pent, og ikke minst bli kvitt det????!

Anonymkode: 0047f...07c

Prøv Nalox, du må også fille ned negleflaten litt og rense under neglen. Dette forbedrer også utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar pedikyr hos hudpleier. De filer, renser og former, og legger lakk oppå. Da synes det ikke. 

Tablettkur er det beste for å bli kvitt det helt, andre midler reduserer eller skjuler bare problemet, da soppen sitter nede i negleroten. Men jeg har gitt opp, virker som om det bare dukker opp igjen etterhvert uansett. 

Anonymkode: d6426...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar pedikyr hos hudpleier. De filer, renser og former, og legger lakk oppå. Da synes det ikke. 

Tablettkur er det beste for å bli kvitt det helt, andre midler reduserer eller skjuler bare problemet, da soppen sitter nede i negleroten. Men jeg har gitt opp, virker som om det bare dukker opp igjen etterhvert uansett. 

Da har du prøvd tablettene? Er de på blåd resept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har du prøvd tablettene? Er de på blåd resept?

aner ikke. Men de heter terbinafin om jeg husker rett, så du kan jo slå opp i felleskatalogen. 

men behandlingstiden var tre måneder, og så tok det et år før neglen hadde vokst ut. Bare for å få ny smitte. Så gidder ikke ny runde med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

aner ikke. Men de heter terbinafin om jeg husker rett, så du kan jo slå opp i felleskatalogen. 

men behandlingstiden var tre måneder, og så tok det et år før neglen hadde vokst ut. Bare for å få ny smitte. Så gidder ikke ny runde med dette. 

Hvorfor får du neglsopp?

Trange eller klamme sko?

Trener/Svetter mye?

Benytter offentlig dusj?

Har ofte sår/skader ved tærne/neglen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får du neglsopp?

Trange eller klamme sko?

Trener/Svetter mye?

Benytter offentlig dusj?

Har ofte sår/skader ved tærne/neglen?

Trener og løper mye, også i regnet. 

Er ofte på ferieturer med basseng, og fellesdusjer. 

Så tror dette kombinert er årsaken til at jeg sliter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrettsfolk får ofte neglesopp på grunn av mye dusjing og ikke tørker skikkeleig etterpå.   Tabelettkuren tror jeg ikke er på blå resept og mange leger vil ikke skrive den ut.  Jeg har en underliggende sykdom der det er anbefalt å ta kuren. Kostet ca 1000  kroner for 3 mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som har/ har hatt neglsopp, er/ var neglene tykke og harde under angrepet, isåfall, ble de tynnere og lettere og klippe når du ble kvitt neglsoppen? 

Anonymkode: 5e2bb...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, LiseTV skrev:

Idrettsfolk får ofte neglesopp på grunn av mye dusjing og ikke tørker skikkeleig etterpå.   Tabelettkuren tror jeg ikke er på blå resept og mange leger vil ikke skrive den ut.  Jeg har en underliggende sykdom der det er anbefalt å ta kuren. Kostet ca 1000  kroner for 3 mndr.

Hvorfor vil ikke leger skrive den ut?

Hva annet enn neglesopp kan den brukes mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanskelig å bli kvitt, har selv på ene tåa. Kun på negl, ikke ekstremt men nok. Klipper den og filer av og til. Ser ut som det kommer ut ny riktig negl innerst.

Anonymkode: 09649...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å bli kvitt, har selv på ene tåa. Kun på negl, ikke ekstremt men nok. Klipper den og filer av og til. Ser ut som det kommer ut ny riktig negl innerst.

Hva har du brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har påført sprit (alkohol) med bomullsdott med god effekt.  Mye bedre og billigere behandling enn tablettkur. 

Anonymkode: be7de...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brukte Terbinafin. Funket som bare det!

Dyr tablettkur, men ca halv pris i Sverige. 

Anonymkode: 1fc4d...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil ikke leger skrive den ut?

Hva annet enn neglesopp kan den brukes mot?

Tror det har noe med retningslinjene til legene.  Kanskje der er bivirkinger og det jo bare kosmetisk grunn til at en fjerner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du brukt?

Ikke noe, men dusjer kun hjemme. Tar ikke på sokker å lar føttene tørke helt først, tørker også godt etter dusj mellom tærne osv.

Usikker på hvordan jeg har fått dette, eneste gangene jeg dusjer utenom min egen dusj er på hotel osv.

Det finnes jo ikke noe som virker av det som er på apoteket, men er vel noe lasergreier som er kommet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, LiseTV skrev:

Tror det har noe med retningslinjene til legene.  Kanskje der er bivirkinger og det jo bare kosmetisk grunn til at en fjerner det. 

Det er jo ikke kosmetisk hvis neglene blir harde og vanskelige og klippe. Da får man smertefulle føtter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke kosmetisk hvis neglene blir harde og vanskelige og klippe. Da får man smertefulle føtter. 

Både ja og nei.  Min mor hadde neglesopp  og var mye plaget.  Måtte slipe ned neglene for å komme inn i sko.  Men med god pleie gikk det fint.   Kosmetisk?  Er i hvertfall plagsomt men ikke helsemessig farleg, derfor er vel legene restriktive med å skrive ut tabelettkuren.  Leger har strenge dirigtiver på medisinering og blir kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...