Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vil åpne bruktbutikk. Min egen. Har sjekket og lest mye på nett. Finner ikke noe svar på det. 
hvem skal jeg kontakte? 
hva må jeg gjøre først? Andre? Tredje? Fjerde? Noe som kan hjelpe meg med det? 

Anonymkode: f9d3f...f1f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg googlet – hvordan starte butikk – og fikk masse gode artikler, steg for steg forklaringer etc. Start der. Du må bestemme deg for hvilken type firma du skal ha aksjeselskap eller enkeltmannsforetak.

Den største, og viktigste forkjellen mellom ENK og AS, er at aksjeselskaper er hva loven kaller juridiske personer, og kan påta seg forpliktelser. Driver du enkeltmannsforetak, er det du personlig som forplikter deg til avtaler som inngås. Det vesentlige her, er hva som skjer dersom selskapet går konkurs.

Hvordan skal du få penger til å kjøpe inn det du skal selge?

Skal du ansette noen? Hva koster det?

Lokale?

Åpningstider?

Markedsføring?

Og sikker mye mer som jeg ikke kommer på i farten.

Finnes masse folk som kan hjelpe deg med tingene nevnt over.

Anonymkode: 8a6c3...5d0

AnonymBruker
Skrevet

Markedsundersøkelse. Finnes det mange noe personer i det område du ønsker å starte som vil bruke tilbudet ditt til at du kan tjene penger på det? Hvem er kundene dine og hva vil de betale?

Anonymkode: 5b8e3...781

AnonymBruker
Skrevet

Har et tips fra en bruktbutikk i en by jeg bodde i i Sverige. Konseptet var at folk solgte klær - rene, pene og nystrøkne - til butikkens eier for en viss sum. De laget en kontrakt og oversikt over hvilke klær som ble levert inn, og så solgte eieren dem for en litt høyere sum enn hun kjøpte dem. Først når plagget ble solgt kontaktet hun giveren og gav oppgjøret. 

Dersom plagget ikke ble solgt innenfor en viss tid tror jeg giveren fikk valget om å ta det tilbake eller sette ned prisen. 

Fordelen med dette er at butikken var full av fine og spesielle klær med god kvalitet verdi, og ble levert inn i god stand. De fikk inn massevis og måtte jevnlig ha leveringsstopp. I tillegg hadde eieren kontakter og fikk inn klær fra konkurssalg og lignende, spesielt barneklær, strømper, accesoarer og lignende. 

Kjøpte alle klærne mine der da jeg bodde der, mye billigere og mer spennende enn i andre klesbutikker. 

Anonymkode: 29de8...a27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...