AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Jeg har blokkert 2 energi slukende personer på nettet. FB, messenger og insta. Orker ikke ha de i livet mitt lenger. Møtte på h*n ene og ble spurt hvorfor jeg blokkerte, og hvorfor vi ikke var venner lengre på facebook? Hvorfor skal jeg måtte forklare meg? H*n burde forstå at vi ikke var på bølgelengde, og jeg ikke ønsket kontakt mer. Mangel på sosiale antenner kaller jeg det da. Anonymkode: ed9b2...0f6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Dine sosiale antenner er vel ikke helt på topp heller, du kan jo bare sifra at du ikke følte for å ha kontakt. Det beste du kan gjøre er å fjerne deg fra alle sosiale media, det vil bedre livet ditt utrolig mye. Mennesker du føler for å ha kontakt med kan gi tlfnr til, sms og mms fungerer strålende. Kan til og med ringe med tlf. Anonymkode: b5c75...3d9 16
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 Du trenger ikke blokkere. Kan mute. Da slipper du sånne situasjoner du havnet i nå🙈❤️ Anonymkode: b2ee3...99e 5
youcancallmejune Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 Jeg har en regel for meg selv. Jeg blokkerer eller unfriender bare når jeg greit kan stå for det hvis jeg møter dem ansikt til ansikt og får spørsmål. Hvis ikke muter jeg bare. Så lenger folk ikke er direkte plagsomme, ufine eller på andre måter uutholdelige muter jeg dem bare. Man trenger ikke å lage mer drama enn nødvendig. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 Forståelig at du ikke ønsker kontakt med personer du føler det slik for. Samtidig bør du tenke hvordan det ville føles for deg å bli kuttet ut på den måten. Du trenger selvfølgelig ikke utbrodere, men syns du kan kutte ut personen på en normal og høflig måte. Dersom det ikke er mulig, kan du heller ignorere. Anonymkode: 09650...1f5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forståelig at du ikke ønsker kontakt med personer du føler det slik for. Samtidig bør du tenke hvordan det ville føles for deg å bli kuttet ut på den måten. Du trenger selvfølgelig ikke utbrodere, men syns du kan kutte ut personen på en normal og høflig måte. Dersom det ikke er mulig, kan du heller ignorere. Anonymkode: 09650...1f5 6 minutter siden, youcancallmejune skrev: Jeg har en regel for meg selv. Jeg blokkerer eller unfriender bare når jeg greit kan stå for det hvis jeg møter dem ansikt til ansikt og får spørsmål. Hvis ikke muter jeg bare. Så lenger folk ikke er direkte plagsomme, ufine eller på andre måter uutholdelige muter jeg dem bare. Man trenger ikke å lage mer drama enn nødvendig. Fin regel, du må kunne svare når noen spør deg om noe. Da har man litt sosiale antenner hvertfall. Usikker på alderen til TS, men unge i dag har et helt ødelagt forhold til hverandre. Alt skjer via skjermen, mobilen. De har som regel null sosiale antenner, mennesker er bruk og kast. Bare sletter! Og ghoster da. Sosiale media har ødelagt relasjonen mellom mennesket. Anonymkode: b5c75...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Usikker på alderen til TS, men unge i dag har et helt ødelagt forhold til hverandre. Alt skjer via skjermen, mobilen. De har som regel null sosiale antenner, mennesker er bruk og kast. Bare sletter! Og ghoster da. Sosiale media har ødelagt relasjonen mellom mennesket. Ja, det er trist å se hvordan de oppfører seg i forhold til mennesker generelt også.. Nesa i mobilen, helt fjerne og totalt uinteressert i det som skjer rundt seg. Anonymkode: 87371...eeb
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er trist å se hvordan de oppfører seg i forhold til mennesker generelt også.. Nesa i mobilen, helt fjerne og totalt uinteressert i det som skjer rundt seg. Anonymkode: 87371...eeb Ja, for meg som er passert 40år så har jeg heldigvis ikke vokst opp med skjermen. Dagens unge lever et ekstremt liv uten gode relasjoner eller sosiale evner, spesielt de som er født rundt 2000 eller senere. Anonymkode: b5c75...3d9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #9 Skrevet 2. juni 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Dine sosiale antenner er vel ikke helt på topp heller, du kan jo bare sifra at du ikke følte for å ha kontakt. Det er ikke alltid så lett siden slike innpåslitne, energislukende personer kan ofte ha et tilsvar å komme med i forsøk på overtale en om at du tjener selv på å opprettholde kontakten. De har talegavene og overbevisnings-evnene i orden, dyktige til å manipulere og sjarmere andre.. Anonymkode: 87371...eeb
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, for meg som er passert 40år så har jeg heldigvis ikke vokst opp med skjermen. Dagens unge lever et ekstremt liv uten gode relasjoner eller sosiale evner, spesielt de som er født rundt 2000 eller senere. Jeg er selv 34, og husker hvor mye bedre mental tilstedeværelse man hadde når mobilen var primitiv. De unge idag er i snitt også mer psykisk skjøre føler jeg, for mye skjermbruk og kikking på sosiale medier, hele tiden sammeligne seg med andre og aldri føle seg bra nok.. Ikke rart depresjon og angst-lidelser skyter i været. Anonymkode: 87371...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 Feigt å blokkere, uten å si hvorfor. Det er så lavmål at jeg har ikke ord. Flere som har blokkert meg, syns det er så ego. Anonymkode: f495a...519
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #12 Skrevet 2. juni 2020 Håper noen gjør det samme mot deg en dag karma is a bitch vet du Anonymkode: f495a...519
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #13 Skrevet 2. juni 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har blokkert 2 energi slukende personer på nettet. FB, messenger og insta. Orker ikke ha de i livet mitt lenger. Møtte på h*n ene og ble spurt hvorfor jeg blokkerte, og hvorfor vi ikke var venner lengre på facebook? Hvorfor skal jeg måtte forklare meg? H*n burde forstå at vi ikke var på bølgelengde, og jeg ikke ønsket kontakt mer. Mangel på sosiale antenner kaller jeg det da. Anonymkode: ed9b2...0f6 Hahaha. Ja, mangel på sosiale antenner kan vi soleklart fastslå at er tilfellet her ja. Mener du at å bli blokkert er fra nå av ensbetyende med at man ikke er på bølgelengde, eller er dette noe som kun gjelder for de som kjenner deg? Jeg kan ikke si at det virker så åpenbart at vedkommende burde ha forstått dette, de fleste er ikke tankelesere. Kunne du ikke hatt litt ryggrad da, og stått for det du mener, ved å fortelle det til den det gjelder? Anonymkode: 7aecb...db8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #14 Skrevet 2. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dine sosiale antenner er vel ikke helt på topp heller, du kan jo bare sifra at du ikke følte for å ha kontakt. Det beste du kan gjøre er å fjerne deg fra alle sosiale media, det vil bedre livet ditt utrolig mye. Mennesker du føler for å ha kontakt med kan gi tlfnr til, sms og mms fungerer strålende. Kan til og med ringe med tlf. Anonymkode: b5c75...3d9 Jeg har sagt fra. Det hjalp ikke, så da ble det blokkering. Anonymkode: ed9b2...0f6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #15 Skrevet 2. juni 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahaha. Ja, mangel på sosiale antenner kan vi soleklart fastslå at er tilfellet her ja. Mener du at å bli blokkert er fra nå av ensbetyende med at man ikke er på bølgelengde, eller er dette noe som kun gjelder for de som kjenner deg? Jeg kan ikke si at det virker så åpenbart at vedkommende burde ha forstått dette, de fleste er ikke tankelesere. Kunne du ikke hatt litt ryggrad da, og stått for det du mener, ved å fortelle det til den det gjelder? Anonymkode: 7aecb...db8 Jeg har ryggrad og sa jeg ikke ville omgå denne personen. Det hjalp lite. Hva gjorde jeg da? Blokkerte i håp om personen forstod det da. Anonymkode: ed9b2...0f6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #16 Skrevet 2. juni 2020 Å blokkere noen og ghosting er bare feigt. Anonymkode: cf456...941
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #17 Skrevet 2. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke blokkere. Kan mute. Da slipper du sånne situasjoner du havnet i nå🙈❤️ Anonymkode: b2ee3...99e Hva er mute? Anonymkode: ed9b2...0f6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #18 Skrevet 2. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er mute? Anonymkode: ed9b2...0f6 Å skru av slik at det de poster ikke kommer på din feed, eller at du ikke får varsel om melding fra vedkommende Anonymkode: de23a...66e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #19 Skrevet 2. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er mute? Anonymkode: ed9b2...0f6 Du slipper å se hva personen poster. Anonymkode: cf456...941
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #20 Skrevet 2. juni 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feigt å blokkere, uten å si hvorfor. Det er så lavmål at jeg har ikke ord. Flere som har blokkert meg, syns det er så ego. Anonymkode: f495a...519 Man trenger ikke være venner med alle og man står helt fritt til å velge bort personer som ikke er bra og man trenger ikke forklare i hue og rævva hvorfor man blokkerer. Om folk blir sure for det, så lever jeg godt med det. Anonymkode: 12e5d...36a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå