Gå til innhold

Hvorfor stigmatiserer dere folk som handler på h&m ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det funker for dere, ser jeg null problem med det. Unger vokser fort, og det er ikke så fristende å kjøpe dyre klær som snart blir byttet.

Men kunne ikke handlet på h&m til meg selv, da jeg er opptatt av kvalitet og varighet. Dessuten passer ikke snittene deres meg noe godt. For korte i størrelsene. Vet mange hisser seg opp over miljø, og at det er en grunn. Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre. Egen lommebok og helse, bør alle prioritere. Miljø er mindre viktig.

Anonymkode: 8b0ca...339

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tydelig at noen følte seg veldig truffet av den forrige tråden om sandaler fra H&M. Folk får handle hvor de vil, men å komme å påstå at billige sandaler/sko fra en kleskjede er like bra for små barneføtter, blir bare for dumt. De er ikke ergonomiske nok, for harde, gir gjerne ikke like mye støtte. Blir for dumt å si at «jamen her har alle brukt sko fra H&M alltid og ingen har problemer med føttene eller kroppen) Blir samme argumentet som: «jamen vi brukte ikke bilbelte da vi var små, det gikk jo bra med oss». Det er nok for de fleste neppe skadelig å bruke sko derfra, men å si at det beste for barneføtter er sko som er utviklet nettopp for det, det er søren meg ikke «shaming» av de som handler på H&M altså. Det er forskjell på skotøy og en genser liksom. 

Anonymkode: 86ad5...c44

Gode føtter og god balanse får barn av å gå mest mulig barbeint. Vi har stort sett hatt bruktsko, men har fått kommentarer fra barnehagen om at ungen har svært god balanse for alderen. Vi har latt henne gå mest mulig barbeint siden hun ble født. 

Anonymkode: 5c4e4...c2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg skjønner ikke hva problemet til visse kjerringer/mammapolitiet, kan ikke folk få bestemme selv hva barna dems skal gå med?

Aldri hørt noen klage på dette altså. Høres ut som et konstruert problem. 

Anonymkode: 3291f...362

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om TS vil være angrepet, gud vet hvorfor.

Jeg kan innrømme at jeg bryr meg litt om dette med klær osv, jeg handler ikke klær fra HM pga kvaliteten. Kjøper bambus og merinoull helst og gjerne på barnashus blant annet, nå som det er litt varmt så blir det mest bambus så der har du meg. Jeg er dog litt «prippen» på det, men jeg kan i alle fall si at jeg ikke bryr meg om andres klær og hvor de er fra. Så lenge ungen ikke fryser, er skitten eller for varm så ett fett. Er ungen skitten i lurvete klær, da dømmer jeg deg. Sko er jo en annen ting, men fortsatt så hadde jeg ikke dømt før de var ødelagte som fy. 

Anonymkode: cce59...a5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv handler på HM, og synes det er mye fint på siden dems.. tror det handler mer om barnearbeid og den debatten der, enn selve merket.

Anonymkode: 39ad4...e9e

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har 2 snart 3 barn og vi pleier og kjøpe masse på h&m, vi synes de har mye fint dessuten til en rimelig pris. jeg skjønner ikke hva problemet til visse kjerringer/mammapolitiet, kan ikke folk få bestemme selv hva barna dems skal gå med? Uten at det ropes stakkars barn.  mine barn trives med sko,sandaler, klær som blir kjøpt der de har ikke noe problem med h&m, selfølgelig handler vi andre steder og men blir så provosert av og se at småbarnsforeldre blir dømmt fea toppen og ned paga at de liker og handle på h&m. Da synes jeg heller synd på barna til mammapolitiet som bedriver tiden sin på og rakke ned på andre foreldre Hilsen gravid og ung småbarnsmor.

Anonymkode: c38b4...876

Åå jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk ser ned på andre fordi de kjøper på kjedebutikker.. 

Vi kjøper masse på hm! Eneste vi kanskje vurderer to ganger og legger litt ekstra i er utetøy og sko. Vi har likevel kjøpt noen ekstra vårjakker og høstjakker på hm, så hun har litt å bytte på, og det samme med sko.. Ungen elsker sko, så blir litt tett å kjøpe ørten par til 600 kr paret når hun vokser som hun gjør 😂 dattera mi elsker nemlig å gå inn på hm og se på alt dilldallet 😂

Kjøper derimot ekstremt sjeldent på kappahl, utrolig kjedelige farger 🤮 

Anonymkode: bbf66...18f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...

Anonymkode: 6bd6d...8ac

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har 2 snart 3 barn og vi pleier og kjøpe masse på h&m, vi synes de har mye fint dessuten til en rimelig pris. jeg skjønner ikke hva problemet til visse kjerringer/mammapolitiet, kan ikke folk få bestemme selv hva barna dems skal gå med? Uten at det ropes stakkars barn.  mine barn trives med sko,sandaler, klær som blir kjøpt der de har ikke noe problem med h&m, selfølgelig handler vi andre steder og men blir så provosert av og se at småbarnsforeldre blir dømmt fea toppen og ned paga at de liker og handle på h&m. Da synes jeg heller synd på barna til mammapolitiet som bedriver tiden sin på og rakke ned på andre foreldre Hilsen gravid og ung småbarnsmor.

Dette helt enig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Handler masse på HM, og har aldri opplevd at kvaliteten er dårligere der, enn det man får fra dyrere merker. Uteklær og sko handler jeg stort sett andre steder, men har også et par sko og jakker derfra som har funket helt fint. Synes det er overraskende mye hysteri og «verdens beste mor»-konkurranse når det gjelder å kjøpe kun det beste av klær og utstyr, mens det samtidig er heeelt legitimt å f.eks sende barnet i bhg allerede fra 1 års alder, noe man med sikkerhet VET at ikke er det beste for barnet... forstå det den som kan🤷‍♀️

Anonymkode: e4e2b...91a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Neivel jeg eller mine barn har ikke hatt noe problemer med det,  de går helt perfekt.  begynte og gå før de ble 1 år, og går perfekt per dags dato. de har heller aldri følt seg ukomfortabel med sko fra h&m alle barn og foreldre er forskjellig

For du tror det er det som er poenget?

Anonymkode: f5d15...ebe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler masse på HM, og har aldri opplevd at kvaliteten er dårligere der, enn det man får fra dyrere merker. Uteklær og sko handler jeg stort sett andre steder, men har også et par sko og jakker derfra som har funket helt fint. Synes det er overraskende mye hysteri og «verdens beste mor»-konkurranse når det gjelder å kjøpe kun det beste av klær og utstyr, mens det samtidig er heeelt legitimt å f.eks sende barnet i bhg allerede fra 1 års alder, noe man med sikkerhet VET at ikke er det beste for barnet... forstå det den som kan🤷‍♀️

Anonymkode: e4e2b...91a

Helt enig I det! Ikke alle som har mulighet til og kjøpe dyre merkeklær eller dyre sko,  men heller kjøpet klær og sko fks på h&m. det er ingenting feil I det, så lenge barnet har godt med klær og sko og har foreldre som elsker barnet sitt og gir barnet sitt det de trenger, det er det viktigste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For du tror det er det som er poenget?

Anonymkode: f5d15...ebe

Ikke meg du siterer men hva mener du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri handlet sko på HM til mine barn, mye fordi min mor jobber i skobutikk og hun har alltid vært opptatt av at sko til barn skal det være god kvalitet og passform på. Var flere av skoene som de også hadde i butikken som hun ikke anbefalte til barn, pga dårligere kvalitet. Klær kjøpte jeg masse av på HM.

Anonymkode: 5ccee...a99

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri handlet sko på HM til mine barn, mye fordi min mor jobber i skobutikk og hun har alltid vært opptatt av at sko til barn skal det være god kvalitet og passform på. Var flere av skoene som de også hadde i butikken som hun ikke anbefalte til barn, pga dårligere kvalitet. Klær kjøpte jeg masse av på HM.

Her har vi en annen oppfatning, misforstå meg rett men ikke alle sko,sandaler på h&m er av dårlig kvalitet, de har sko,sandaler som er helt greie og bruke og.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi en annen oppfatning, misforstå meg rett men ikke alle sko,sandaler på h&m er av dårlig kvalitet, de har sko,sandaler som er helt greie og bruke og.

Jeg har hatt sko fra HM selv, aldri om jeg hadde latt mine barn bruke så harde og lite dempede sko. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt sko fra HM selv, aldri om jeg hadde latt mine barn bruke så harde og lite dempede sko. 

Men du har jo ikke kjøpt alle skoene som h&m selger noen er det god kvalitet på og andre ikke på lik linje som hvis du kjøper dyre merke sko. Selvom de er dyre og fra en kjent merke så kan det hende at kvaliteten på de ska også er dårlig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du har jo ikke kjøpt alle skoene som h&m selger noen er det god kvalitet på og andre ikke på lik linje som hvis du kjøper dyre merke sko. Selvom de er dyre og fra en kjent merke så kan det hende at kvaliteten på de ska også er dårlig 

Skoene*

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hørt noen få negative kommentarer om å handle på HM, men det kan jo handle om sosial dumping, at alle billigkjeder oppfordrer sterkt til bruk og kast, men «3 for 2» og masse billig ræl som ofte mister passformen etter første vask, og i stor grad består av syntetstoff som slipper ut mikroplast i hver vask. Jada, de har også rene bomullsplagg, men jeg ønsker ikke å støtte bedrifter som i så ekstrem grad bidrar til mer utslipp av plast.

Anonymkode: f25fc...ef4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt gode sko på H&M for barna mine jeg, de finnes det også der. og jeg har kjøpt dårlige sko på eurosko/skoringen osv, du valgte nok feil sko da vettu. Dessuten har vi forskjellig smak selvom noen liker h&m så betyr ikke det at de er dårlige foreldre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om du har feil folk rundt det. Merker betyr fint lite.

Anonymkode: a90c2...51d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...