AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Har 2 snart 3 barn og vi pleier og kjøpe masse på h&m, vi synes de har mye fint dessuten til en rimelig pris. jeg skjønner ikke hva problemet til visse kjerringer/mammapolitiet, kan ikke folk få bestemme selv hva barna dems skal gå med? Uten at det ropes stakkars barn. mine barn trives med sko,sandaler, klær som blir kjøpt der de har ikke noe problem med h&m, selfølgelig handler vi andre steder og men blir så provosert av og se at småbarnsforeldre blir dømmt fea toppen og ned paga at de liker og handle på h&m. Da synes jeg heller synd på barna til mammapolitiet som bedriver tiden sin på og rakke ned på andre foreldre Hilsen gravid og ung småbarnsmor. Anonymkode: c38b4...876 11
SPOCA Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Er det virkelig folk som gjør dette? Og hvorfor hører du på dem i så fall? Hva du gjør, har ingen andre noe med. 32
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 Vi handler også masse på h&m, ungen vokser så fort ut av klærne - jeg orker ikke bruke 1000 kr på en genser han bruker i et par uker før den er for liten. Ser overhodet ikke problemet, så lenge ungen har rene og hele klær har det vel ingen betydning hvor klærne kommer fra? Vi har også arvet mengder av klær fra min svigerinne - synes det er utmerket Anonymkode: 48cac...3e6 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 Jeg handler selv på h&m hele tiden, men den diskusjonen om sko og kvalitet handla ikke om shaming, men bare fakta på at skokvaliteten ofte ikke er så bra. Men hva du kjøper er jo selvfølgelig opp til deg. Anonymkode: b48f7...463 17
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 Jeg ser poenget med å handle etiske produkter, men kvalitet er ikke så viktig for barn som vokser så fort, og ingen kvalitet som er mulig å bevege seg i kan tåle skliing på fjellet osv. Anonymkode: aeb78...9d2 4
Blålilla Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 Jeg skjønner ikke hvordan du kommer opp i diskusjoner rundt hvor klærne er kjøpt- og opplever å bli sett ned på av den grunn? Fottøy velger vi å kjøpe god kvalitet på, siden føtter er viktig. Men jeg gjør det på min måte, og snakker ikke nedsettende om de som velger annerledes. Faktisk så bruker jeg null energi på å gruble på hvor naboen handler klær. 20
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har 2 snart 3 barn og vi pleier og kjøpe masse på h&m, vi synes de har mye fint dessuten til en rimelig pris. jeg skjønner ikke hva problemet til visse kjerringer/mammapolitiet, kan ikke folk få bestemme selv hva barna dems skal gå med? Uten at det ropes stakkars barn. mine barn trives med sko,sandaler, klær som blir kjøpt der de har ikke noe problem med h&m, selfølgelig handler vi andre steder og men blir så provosert av og se at småbarnsforeldre blir dømmt fea toppen og ned paga at de liker og handle på h&m. Da synes jeg heller synd på barna til mammapolitiet som bedriver tiden sin på og rakke ned på andre foreldre Hilsen gravid og ung småbarnsmor. Anonymkode: c38b4...876 Klær fra H&M er ikke ille. De er ikke i dårligere kvalitet enn dyrere merker. Men sko fra slike butikker derimot. Det hadde jeg aldri kjøpt til barn. Anonymkode: d6590...39c 11
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg handler selv på h&m hele tiden, men den diskusjonen om sko og kvalitet handla ikke om shaming, men bare fakta på at skokvaliteten ofte ikke er så bra. Men hva du kjøper er jo selvfølgelig opp til deg. Anonymkode: b48f7...463 Vel masse av sko jeg har kjøpt på h&m har veldig god kvaltet. Anonymkode: c38b4...876 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #9 Skrevet 2. juni 2020 9 minutter siden, SPOCA skrev: Er det virkelig folk som gjør dette? Og hvorfor hører du på dem i så fall? Hva du gjør, har ingen andre noe med. Ja tydeligvis utrolig unødvendig og si stakkars barn til noen bare fordi de ønsker og kjøpe ett par sko på h&m. Anonymkode: c38b4...876 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klær fra H&M er ikke ille. De er ikke i dårligere kvalitet enn dyrere merker. Men sko fra slike butikker derimot. Det hadde jeg aldri kjøpt til barn. Anonymkode: d6590...39c Neivel jeg eller mine barn har ikke hatt noe problemer med det, de går helt perfekt. begynte og gå før de ble 1 år, og går perfekt per dags dato. de har heller aldri følt seg ukomfortabel med sko fra h&m alle barn og foreldre er forskjellig Anonymkode: c38b4...876 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 Jeg er med de andre som har kommentert over - kjøper selv en haug av klær på HM og ser absolutt ikke ned på folk utifra hvor de kjøper klær 💁♀️ Men sko fra HM (som jeg regner med var tråden du ble inspirert av) til småbarn styrer jeg unna. Og det er fordi jeg har jobbet med et prosjekt der akkurat dette har vært i fokus - så jeg vet hvor mye fottøy har å si for ikke bare føtter, men for knær, rygg og nakke. Og særlig når barna er unge. Så JEG velger å ikke kjøpe hverdagssko til barna mine på HM, men bryr meg lite om hva naboen gjør 🙂 Anonymkode: 91904...08a 16
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #12 Skrevet 2. juni 2020 4 minutter siden, Blålilla skrev: Jeg skjønner ikke hvordan du kommer opp i diskusjoner rundt hvor klærne er kjøpt- og opplever å bli sett ned på av den grunn? Fottøy velger vi å kjøpe god kvalitet på, siden føtter er viktig. Men jeg gjør det på min måte, og snakker ikke nedsettende om de som velger annerledes. Faktisk så bruker jeg null energi på å gruble på hvor naboen handler klær. Jeg blir irritert når "mammapolitiet" stigmatiserer barnefamilier som liker og handle på H&M og jeg synes synd på barn av slike mødre som stigmatiserer andre slike mødre bør ikke få barn som oftest går mobbingen dems over på barnet Anonymkode: c38b4...876 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #13 Skrevet 2. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er med de andre som har kommentert over - kjøper selv en haug av klær på HM og ser absolutt ikke ned på folk utifra hvor de kjøper klær 💁♀️ Men sko fra HM (som jeg regner med var tråden du ble inspirert av) til småbarn styrer jeg unna. Og det er fordi jeg har jobbet med et prosjekt der akkurat dette har vært i fokus - så jeg vet hvor mye fottøy har å si for ikke bare føtter, men for knær, rygg og nakke. Og særlig når barna er unge. Så JEG velger å ikke kjøpe hverdagssko til barna mine på HM, men bryr meg lite om hva naboen gjør 🙂 Anonymkode: 91904...08a Javel det er en grunn til at de fortsatt selger sko og det er mange som kjøper sko derifra skjønner ikke hvorfor det skal være ett problem gir mammapolitiet. Anonymkode: c38b4...876 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #14 Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir irritert når "mammapolitiet" stigmatiserer barnefamilier som liker og handle på H&M og jeg synes synd på barn av slike mødre som stigmatiserer andre slike mødre bør ikke få barn som oftest går mobbingen dems over på barnet Anonymkode: c38b4...876 OK, hvem er det som momshamer nå? Folk vil jo bare det beste for barna, og når noen spør et spørsmål her inne så gir de et ærlig svar. Hva forventer du? Anonymkode: b48f7...463 10
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #15 Skrevet 2. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel det er en grunn til at de fortsatt selger sko og det er mange som kjøper sko derifra skjønner ikke hvorfor det skal være ett problem gir mammapolitiet. Anonymkode: c38b4...876 Hun skriver jo at hun ikke ville ha gjort det, men bryr seg ikke om hva andre gjør. Hva gjør det til mammapolitiet? Det er en grunn til at andre skobutikker eksisterer og det er fordi at ikke alle handler sko til ungene på H&M. Anonymkode: 73f68...6ce 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #16 Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: OK, hvem er det som momshamer nå? Folk vil jo bare det beste for barna, og når noen spør et spørsmål her inne så gir de et ærlig svar. Hva forventer du? Anonymkode: b48f7...463 Men du synes det er greit og snakke lavmål til en ung gravid mor fordi hun handler sko på h&m? Anonymkode: c38b4...876 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #17 Skrevet 2. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi handler også masse på h&m, ungen vokser så fort ut av klærne - jeg orker ikke bruke 1000 kr på en genser han bruker i et par uker før den er for liten. Ser overhodet ikke problemet, så lenge ungen har rene og hele klær har det vel ingen betydning hvor klærne kommer fra? Vi har også arvet mengder av klær fra min svigerinne - synes det er utmerket Anonymkode: 48cac...3e6 Helt enig Anonymkode: c38b4...876 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #18 Skrevet 2. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser poenget med å handle etiske produkter, men kvalitet er ikke så viktig for barn som vokser så fort, og ingen kvalitet som er mulig å bevege seg i kan tåle skliing på fjellet osv. Anonymkode: aeb78...9d2 Men H&m er en av de få butikkene som nylig ble nevnt i en artikkel, som en av de beste til å spore produktene dine? De har jo virkelig tatt tak de siste årene? Så etisk er h&m en av de tryggeste, i følge siste nytt. Anonymkode: 93951...c9b 5
GjestSiden2006 Skrevet 2. juni 2020 #19 Skrevet 2. juni 2020 Vi har klær til barna fra Gucci, Burberry, Kenzo, Sparkjøp og HM. Real blanding. Jeg opplever mest hevede øyenbryn på merkeklær... Selv er jeg ikke opptatt av annet enn at klærne er hele og rene. Samt riktig påkledning etter været. Noen plagg er gaver, noen har vi kjøpt selv.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #20 Skrevet 2. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gir blanke pokker i hva slags PRIS folk velger å betale for klær eller sko de går med. Men det jeg ikke liker er hvordan for eksempel H&M produserer mange av klærne de selger. Den dritten der er jeg overhodet ikke interessert i å støtte økonomisk ved å legge igjen masse penger hos H&M. Anonymkode: 3cc49...260 Med denne holdningen regner jeg med du har et rimelig restriktert utvalgt når du skal handle, og ikke bare klær, men svært mange produkter i det store og hele. Nestle for eksempel, styrer du klar av antar jeg, har du mange andre merker på listen din over ting du boikotter? Anonymkode: df40c...c6b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå