boblevann Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Vår er 7 mnd og holder meg våken hele natten fordi han sover så urolig. Jeg våkner av hvert minste klynk, hver gang han vrir seg osv. Jeg tror han godt han sove flere timer i strekk, men når han sover lett og klynker litt, kaster på seg osv i søvne begynner jeg automatisk (er jo selv i halvsøvne) og «plukke» på han - stryke, hysje osv - og da tror jeg at jeg vekker han 🤷🏽♀️ Frister å legge meg på et annet rom og se hvordan han da sover, men synes det er tidlig.. Er nervøs for det - føles så utrygt at han skal ligge helt alene heeeeeelt der inne på det andre rommet (som btw er vegg i vegg med vårt....) Jeg er sikkert hysterisk, men kan ikke noe for det. Når begynte dere med eget rom, hvordan visste dere at tiden var inne - og hvordan gikk det mtp søvn?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Vi begynte nå i helga. Han er 9,5 mnd. Kunne sikkert ha begynt for lenge siden, men jeg var ikke klar😅 han våknet av oss, og jeg (ikke mannen) våknet av hver lyd og bevegelse han lagde. Har ikke sovet så godt som jeg gjorde i helga på sikkert ett år!!!! han hadde mye mindre oppvåkninger, og samme med meg. Hadde babycall på på nattbordet. Anonymkode: cda91...4a1 2
boblevann Skrevet 2. juni 2020 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi begynte nå i helga. Han er 9,5 mnd. Kunne sikkert ha begynt for lenge siden, men jeg var ikke klar😅 han våknet av oss, og jeg (ikke mannen) våknet av hver lyd og bevegelse han lagde. Har ikke sovet så godt som jeg gjorde i helga på sikkert ett år!!!! han hadde mye mindre oppvåkninger, og samme med meg. Hadde babycall på på nattbordet. Anonymkode: cda91...4a1 Takk for svar! Nei jeg føler meg heller ikke klar - men jeg mistenker jo at hønemoren meg sannsynligvis aldri blir klar. Synes det har vært SÅ koselig å samsove, men nå som han er større merker jeg jo at ingen av oss egentlig sover særlig godt.. Han sover bedre i egen seng nå, og jeg mistenker som sagt at han hadde hatt det best på eget rom. Tror en del av de (mange) oppvåkningene om natta er selvpåført fra min side, siden jeg plukker på han når han er halvvåken. Har prøvd å holde meg unna nå de siste nettene, og han sovner faktisk ofte selv igjen! Men midt på natta når jeg selv sover har jeg ikke samme disiplinen 😂
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 Han var nesten 2 år og 11 måneder da han begynte å sove på eget rom. Vi samsov fram til det. Anonymkode: 6742c...5ec 3
nattsvermer Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 Han var 7 mnd, og jeg tenkte akkurat som deg. Staaaakars liten som sikkert blir kjemperedd. Men så viste det seg at han bare sov enda bedre siden han slapp å bli vekket da vi la oss. Overgangen var mye verre for meg enn for han, for å si det sånn. 1
semperflorens Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 Husker ikke nøyaktig, men etter ca 6 måneder. Jeg var litt nervøs de første dagene, men hvis det virkelig er noe og ungen begynner å hyle, vil man jo høre det når soverommet er vegg i vegg. Jeg tror dette er noe man må kjenne på selv, hva som føles rett for deg og baby, det er jo stor forskjell og ingen fasit. Hva med å prøve i 2-3 netter og se hvordan det går? Hvis du/baby ikke trives med det, er det jo bare å ta han inn på deres rom igjen.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 1,5 år var første. 8 måneder med nummer to fordi hun sov bedre alene Anonymkode: 1eccd...f3c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 11 mnd, vi holdt også hverandre våken. Sov natten gjennom fra første natt. Et vennepar gjorde det rundt 6 mnd alder av samme årsak, trengte litt lengre innkjøringstid men når det var gjort var det gjort. Ikke vært problemer med legging eller å sove natten gjennom siden, 2 år gammel nå. Anonymkode: b4e3f...142
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 Nye anbefalingen er fra 6 mnd, fordi det er vist at bæåe foreldre og baby får mer og bedre søvn da. LUB skriver også at det er greit fra 6 mnd, siden alle sover bedre. Vi ventet til 1 år og 10 mnd, og det skal vi IKKE med nestemann... gud så mye bedre alle sov da lillemann endelig fikk eget rom. Anonymkode: a9609...375
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 13 mnd. Gikk veldig bra fram til han var 3 år og fikk fjernet mandlene. Tok han inn til oss igjen da for å passe på at han ikke fikk blødning på natta - tok så 7 mnd før han sov ei full natt på eget rom etter den uka inne hos oss 🙈 tips: sov selv inne på ungen sitt rom hvis behovet kommer😅 Anonymkode: e5316...52f
Anonym6789 Skrevet 3. juni 2020 #12 Skrevet 3. juni 2020 6 mnd, pga samme grunn som deg. Han brydde seg fint lite om å sove vekke fra oss 😛 sov bedre alle sammen, jeg slapp å bli vekket av at baby "knirker" i søvne og han sluttet å bli vekket av fars snorking 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #13 Skrevet 3. juni 2020 Her flyttet vi til eget rom ved ett år, men vi sov godt på samme rom. Ei venninne og mannen flyttet babyen på eget rom ved 6 mnd. og opplevde at barnet våknet mindre og alle sov bedre etterpå. Det er litt det samme nå, når vi begge har baby nr. to. Toåringen her kan klynke eller gråte og lage litt lyd på natten uten at hun egentlig er våken, og jeg våkner mer av det enn av babyen som ligger ved siden av meg. For venninnen min er det motsatt igjen. Sover man ikke godt kan det være lurt å teste det, tenker jeg. Anonymkode: 5a7d0...25a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #14 Skrevet 3. juni 2020 6 mnd. Over i egen seng og på eget rom. Gikk over all forventing! Og vi sover bedre alle sammen. Anonymkode: 1bc31...efb 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #15 Skrevet 3. juni 2020 6 mnd, og det gikk utrolig bra. Anonymkode: 1e8d6...daf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå