AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #1 Skrevet 2. juni 2020 Er gravid og har gått opp ca 6 kg på noen måneder (mye pga corona og latskap og medisiner). Er gravid i 8 uke nå og vil gå ned i vekt. Er 1500 kcal innanfor per dag ? Anonymkode: 128a7...1fe
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Du skal ikke slanke deg når du er gravid uten at du har snakket med legen. 6 kilo er vitterlig ikke verdt å risikere helsa til babyen for eller? Anonymkode: a5cfe...b0a 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Du skal ikke slanke deg når du er gravid uten at du har snakket med legen. 6 kilo er vitterlig ikke verdt å risikere helsa til babyen for eller? Anonymkode: a5cfe...b0a Legen var enig om jeg kunne prøve gå ned i vekt Anonymkode: 128a7...1fe
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 Jeg har bmi på 34. Det er alvorlig Anonymkode: 128a7...1fe
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 Nei, det er langt fra greit. Du skal ikke slanke deg som gravid. Bedre kostholdet og mosjoner mer - ikke start noen slankekur. Spis deg mett til hvert måltid hver dag. Det er EKSTREMT viktig som gravid. Anonymkode: 03bcd...efc 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, det er langt fra greit. Du skal ikke slanke deg som gravid. Bedre kostholdet og mosjoner mer - ikke start noen slankekur. Spis deg mett til hvert måltid hver dag. Det er EKSTREMT viktig som gravid. Anonymkode: 03bcd...efc Ja. Jeg kommer til å endre kostholdet på å spise kun sunnere mat. Mye i mengden men det som inneholder lite kalorier. Feks bytte ut majones med lett majones, drikke kcal fri leskedrikker og farris. Mye grønnsaker osv. Vil ikke sulte meg... Anonymkode: 128a7...1fe
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 1500 kcal er ganske vanlig dagsinntak for de som passer vekten, så det syns jeg ikke hører ekstremt ut. Jeg har også høy bmi og ble anbefalt å være ekstra påpasselig med nettopp matinntaket i graviditeten av legen min. Bra for både meg og baby at jeg ikke ble veldig stor mens jeg var gravid. De med høy bmi skal ikke gå opp like mye som de med vanlig eller lav bmi. Snakk med legen din om dette du, KG er ikke riktig sted. Anonymkode: cde25...2ff 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 Ikke tenk at du skal gå ned. Prøv heller å ikke gå opp mer i svangerskapet. Jeg har høy BMI og gikk opp 3-5 kg i mine svangerskap. Men jeg talte aldri kalorier. Prøv å spise sunne måltider der halvparten alltid er grønnsaker. Unn deg brus og godteri på lørdag om du liker det, men bare én dag i uken. Gå en lang tur hver dag. Anonymkode: b0bb5...050 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #9 Skrevet 2. juni 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1500 kcal er ganske vanlig dagsinntak for de som passer vekten, Hvis man er 1.50 høy. For de fleste normale kvinner er 1500 kcal det samme som en slankekur som gir vektnedgang på 1-2 kg i måneden, for noen mer. Anonymkode: bf9ac...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Legen var enig om jeg kunne prøve gå ned i vekt Anonymkode: 128a7...1fe Da synes jeg du heller skal snakke med legen om kalori inntak en randoms på Internett Anonymkode: ba0be...31b 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 Jeg tenker at fokuset da bør være å ikke gå noe mer opp i vekt. Noe som i praksis blir en slags slanking under graviditeten. Så kan du dermed innføre gode vaner før barnet kommer, og gå for ordentlig vektnedgang etter svangerskapet. Og 1500kcal er ikke helseskadelig lite. Bare pass på å få i deg sunn mat og vitaminer. Anonymkode: 1509d...220
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #12 Skrevet 2. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bmi på 34. Det er alvorlig Anonymkode: 128a7...1fe Jeg så faktisk en episode med folk som får hjelp til å gå ned i vekt. Senest i dag, og hun var farlig overvektig, og gravid. Som gravid er det ikke anbefalt å gå ned i vekt, men om man er veldig overvektig, kan det være bra å gå ned. Både med tanke på komplikasjoner og f.eks svangerskapsdiabetes. Men da i samråd med lege. Bmi gir en viss pekepinn, men er ikke absolutt. Når det er sagt, er jeg enig i at den er for høy. Veldig bra at du har snakket med personlig trener og lege, og ikke gjør noe på egen hånd. Dette var episoden jeg så. Du får ikke en insikt i hele prosessen, men du kan se at det er mulig. Denne dama kvittet seg med 8 kg på 8 uker, men hun var mye verre enn deg. Hun fikk det til med god hjelp. Kanskje det kan inspirere, og det hjelper å se at andre har fått det til? Husk også at om du har mer å kvitte deg med, vil du gå ned raskere. Denne prosessen vil bremse, jo nærmere du kommer en sunn vekt. Det er bare sånn kroppen fungerer. Ellers vil jeg råde deg til å ikke ta imot masse råd fra ulike brukere her inne, men snakke med PT og lege, evt. ernæringsfysiolog, og ønske deg masse lykke til. Anonymkode: 23657...0ec 1
tussi84 Skrevet 2. juni 2020 #13 Skrevet 2. juni 2020 Du skal ikke slanke deg som gravid, selv om bmi er for høy. Det enn heller skal fokusere på er å legge på seg minst mulig i svangerskapet. For de med en mellom 30 og 35, er anbefalt vektøkning i svangerskapet mellom 5 og 9 kg. Jeg har en bmi på 33, og er forsåvidt ikke mye mindre enn deg. Er i uke 20, men lagt på meg kun 0,5 kg ca foreløbig. Hvis du lurer på hvordan jeg har klart det, så er det fordi jeg sjelden i svangerskapet har spist usunne ting. Jeg spiser heller ikke så mye mer enn før, og drikker masse vann. Skal jeg ha noe søtt velger jeg heller å spise melon nå på sommeren istedenfor sjokolade feks. Det er det også mye vann i. Spiser 3 til 4 ganger om dagen, og middagen består av masse grønnsaker. Spiser stort sett det meste av mat, men holder meg unna matvarer som ikke er anbefalt under graviditeten. 2
Edie Skrevet 3. juni 2020 #14 Skrevet 3. juni 2020 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er også ryddet for brukerangrep. Edie, adm.
Anbefalte innlegg