Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med å bli gravid som advokatfullmektig? 

Jeg har bare jobbet som fullmektig i 6 mnd, og har ikke tenkt å bli gravid heeelt med en gang. Men å slutte på pilla i løpet av 2020 er noe jeg og samboeren min egentlig ønsker... Jeg klarer ikke umiddelbart se noen store utfordringer med å bli gravid nå kontra når jeg har fått advokatbevilling. Jeg trives der jeg er, og er ikke noe karrierekvinne utover at jeg selvfølgelig ønsker å praktisere som advokat. 

Tanker/innspill?

Anonymkode: ac767...9f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg advokat, men det bør vel være ganske problemfritt? 😊 Hvilke utfordringer tenker du kan dukke opp?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært i situasjonen selv, men flere i min krets har fått barn ila fullmektigtiden. Alt kommer ann på arbeidsgiver ut fra det jeg ser. Noen har fått god tilrettelegging som gravide og når de kommer tilbake, mens andre blir behandlet som dørmatter både før og etter permisjon - med stor arbeidsbelastning. Tror generelt sett det ikke skal være noe problem, og når du kommer tilbake begynner du pån igjen med nye saker og du har fremdeles oppfølging som du skal ha som fullmektig.

Anonymkode: 007d9...452

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er uproblematisk. Er selv advokatfullmektig og planen er å bli gravid i løpet av året. 

Anonymkode: 8ed1b...adf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Flamme skrev:

Nå er ikke jeg advokat, men det bør vel være ganske problemfritt? 😊 Hvilke utfordringer tenker du kan dukke opp?

Du stiller et godt spørsmål der, som jeg ikke har noe godt svar på... Og det er jo forsåvidt svar godt nok. Takk for svar. ☺️

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært i situasjonen selv, men flere i min krets har fått barn ila fullmektigtiden. Alt kommer ann på arbeidsgiver ut fra det jeg ser. Noen har fått god tilrettelegging som gravide og når de kommer tilbake, mens andre blir behandlet som dørmatter både før og etter permisjon - med stor arbeidsbelastning. Tror generelt sett det ikke skal være noe problem, og når du kommer tilbake begynner du pån igjen med nye saker og du har fremdeles oppfølging som du skal ha som fullmektig.

Anonymkode: 007d9...452

Takk for svar til deg også. ☺️ Jeg har inntrykk av at ledelsen i firmaet er både fleksible og forståelsesfulle, så da satser jeg på at det ikke byr på problemer. Som nevnt ovenfor, så vet jeg ikke hvilke problemer jeg ser for meg... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er prinsipalen som blir faren, så er det i alle fall ikke noe problem.

Anonymkode: 2e09b...c99

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er prinsipalen som blir faren, så er det i alle fall ikke noe problem.

Anonymkode: 2e09b...c99

For en usmakelig kommentar... 

Jeg er også fullmektig, TS, og planlegger det samme som deg. Jeg anser det som uproblematisk og har fått se dette i praksis da en kollega har vært gravid to ganger i løpet av tiden som fullmektig. 

Lykke til. ☺️

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Lille Py skrev:

For en usmakelig kommentar... 

Jeg er også fullmektig, TS, og planlegger det samme som deg. Jeg anser det som uproblematisk og har fått se dette i praksis da en kollega har vært gravid to ganger i løpet av tiden som fullmektig. 

Lykke til. ☺️

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er uproblematisk. Er selv advokatfullmektig og planen er å bli gravid i løpet av året. 

Anonymkode: 8ed1b...adf

Tusen takk, så gøy å vite at vi er flere i samme båt. ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i et advokatfirma dere flere av advokatfullmektigene har vært ute i mamma-/pappaperm. Har ikke sett noe særlig problem med det. 

Anonymkode: 4c286...485

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...