Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg føler meg som den dritten som mest trolig har forårsaket forkjølelsen hos henne. Varmt og godt i helgen, men med litt svalende vind. 😔 Førstegangsmamma og dårlig samvittighet. 

Baby har bare kavet med tett nese i natt og jeg har selv ligger våken for å se etter henne og har klart å skapt verdens verste samvittighet akkurat nå. 

Hun blir illsint av lue i denne varmen men jeg burde visst bedre enn å ha henne i skyggen i 25+ med bittelitt vind. 😔

Noen tips mot forkjølelsen? 

Anonymkode: 9fd64...3b7

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og jeg føler meg som den dritten som mest trolig har forårsaket forkjølelsen hos henne. Varmt og godt i helgen, men med litt svalende vind. 😔 Førstegangsmamma og dårlig samvittighet. 

Baby har bare kavet med tett nese i natt og jeg har selv ligger våken for å se etter henne og har klart å skapt verdens verste samvittighet akkurat nå. 

Hun blir illsint av lue i denne varmen men jeg burde visst bedre enn å ha henne i skyggen i 25+ med bittelitt vind. 😔

Du skal ikke ta på lue i denne varmen om du ikke har fått beskjed om det fra helsepersonell. Da jeg hadde baby om sommeren lå han i kun bleie nesten hele juni/juli. Hadde et svalt teppe til han om det var behov. Baby blir fort overopphetet. 

Hvor forskjølet er hun? Er det bare litt så prøv å skyll med saltvann og ta en dusj sammen så det kommer damp som kan løsne opp. Er hun veldig forskjølet så følger du ekstra med på pusten og ringer lege.

Er du usikker så ring helsestasjonen.

Dette går bra ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Baby ble da ikke forkjølet av å ligge i skyggen i 25+ i litt vind uten lue.

Anonymkode: 68f88...d6d

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Baby ble da ikke forkjølet av å ligge i skyggen i 25+ i litt vind uten lue.

Drypp npen dråper saltvann i hvert nesebor. Da kommer snørra som regel ut. 

Om baby får feber (38+), problemer med å spise eller puste pga tett nese, eller dårlig almenntilstand, så ringer du legen.

Og den eneste lua man bruker i 25 ° er en lett solhatt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke din skyld at babyen er blitt forkjølet :)  Det var ikke pga litt vind og manglende lue i 25 grader. Hun har blitt smittet av noen, og det er ikke alltid man får til å unngå det. Min på tre måneder lå også i skyggen i helgen, i kortermet body og uten lue.

Det er skikkelig kjipt når så små er forkjølet, storesøsteren her ble også syk da hun var på den alderen etter at vi hadde hatt besøk av noen som var forkjølet. Men det går som regel bra, de skal gjennom mange forkjølelser første året. 

Anonymkode: fdc13...4cd

Gjest Warrior
Skrevet

Det er bare å vente til forkjølelsen er over det. Får den ikke bort likevel, men ring lege for å få tips hvis du er bekymret.

Babyen ble ikke syk av å ligge i skyggen med litt vind. Det er kun virus som har gjort henne syk. Fått i seg virus på en eller annen måte, men kald vind kan gjøre at det bryter lettere ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Greien er at hun også satt i fanget til oss i skyggen og ikke bare lå i vognen og ble skjermet for vind. 

Kan ikke vind skape forkjølelse? 

Gjest Warrior
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle svar. Greien er at hun også satt i fanget til oss i skyggen og ikke bare lå i vognen og ble skjermet for vind. 

Nei. Det må virus til. Vind er ikke en smittsom virus som gjør folk syk. Men det kan bryte ut lettere hvis man får kald vind på seg og har viruset i kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Her ble lillebror forkjølet da han var to uker gammel, smittet av storesøsken. Ikke noe å ha skyldfølelse for. Hev hodeenden og bruk saltvannsdråper, så går det over snart.

Anonymkode: 35510...d34

AnonymBruker
Skrevet

Om du ammer kan du dryppe morsmelk i nesen (i stedet for saltvann).

Synes ikke du skal klandre deg selv her (da blir det slitsomt å være mor- for barnet kommer til å bli syk mange ganger). Følg med på allmenntilstanden, og gi mye melk og nærhet mens barnet er sykt.

Anonymkode: 1c4be...8e9

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke derfor hun er syk. Selvsagt skal hun også få være hos dere og ikke i vognen.  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...