Gå til innhold

Jeg har virkelig rotet det til...

Glede

Anbefalte innlegg

Her er saken; Da jeg gikk på videregående var jeg et halvt år i England med skolen. jeg bodde hos en fantastisk familie og har besøkt dem hvert år siden.

Selvfølgelig inviterte jeg dem til bryllupet.

Problemet mitt er dette, vi har egentlig satt en nedre aldersgrense på 15 år for gjestene. Men jentene til familien er 10 og 12 år gamle. Nå er mammaen min overbevist om at vi må kutte gjestelisten, så alle med barn under 15 ikke skal se at disse to på 10 og 12 er der.

Inviterer vi alle barna blir det for dyrt, og jeg tviler litt på at 3,4,5,6 åringer synes det er kjempegøy med bryllup.

Viser vi dårlig etikkette hvis de engelske jentene kommer, mens våre egne små kusiner og fettere blir utelatt...

Jeg kan jo ikke fortelle 10 og 12 åringen at de ikke kan komme fordi familien min blir sur...De kommer jo hele veien fra england.

Stresset og usikker glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hade litt samme type problem. Vi ønsket heller ikke de aller minste med på festen og middagen. Så vi har ikke invitert de som bor i Norge med barn. MEN så er det en familie i Finland som vi "måtte" be for vi ville at foreldrene skal komme og de kan ikke lemne 10 åringen alene hjemme, dessuten har de allerede lenge planlagt reisen sammen med 10 åringen så tenk så skuffa han skulle ha blitt! Så vi valgte rett å slett å be alle utenlandske gjester med familie så kan de velge selv. Jeg tror ikke noen tenker over det da de fleste sannsynlig skulle kommet uten barn oansett. Vi har i alle fall ikke fått tilbakemelding om at noen skulle ha reagert.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svenskbrud

Har de andra gästerna något vett i skallen så förstår de att era gäster från England inte kan lämna sina döttrar hemma.

Bjud in dem om det är det du vill!

Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på hva de andre sier: de andre blir (bør) ikke fornærmet over at dere ber disse to fra England, de må forstå det er vanskligere å dra fra barna sine på en så

"langtur".12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...