Gå til innhold

Ble nesten nektet inn på campingplass pga. eldre vogn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge spart sammen penger for å kjøpe en billig campingvogn for at jeg og barna på 9 og 14 skulle kunne reise på ferie, og fikk kjøpt en her tidligere i vår og gledet meg til å endelig kunne ta med barna. Både jeg og barna hadde gledet oss kjempemye og brukte langhelgen til en prøvetur og håper å få tatt den med på sommerferie. Økonomien gjør det veldig begrenset hvilken type ferie vi har råd til, og det har sittet langt inne å spare disse pengene.

Men når vi kommer til campingplassen blir vi møtt av en veldig sur og nedlatende resepsjonist som mente at vognen vår ikke helt "passet inn" blant de andre. Selv om dette bare var midlertidig denne langhelgen og ikke noe langtidsleie. Greit nok, vognen vi har kjøpt er ikke den flotteste. Vi fikk den for 16000kr og den har litt sånne svarte rennemerker av mose fra vann som er vanskelig å få bort, og et punktert vindu. Litt rustent drag, felger og andre ting. Den er av årgangen som har de brune stripene rundt og brune ventiler, og ikke blå som er vanlig på de mer moderne. Men ellers er den helt grei til vår bruk og er tett og fin. Ingen vannlekkasjer, mugg eller dårlig lukt inni.

Etter litt om og men så fikk jeg kranglet oss til å få bli. Men jeg tenkte etterpå, skal liksom campingferie bare være forbeholdt de rike eller familiene med flere inntekter som kan legge ut over 100.000kr på en flott vogn og rigge seg til med både terrasse, spikertelt og SUVen sin? Når ble campingtur noe for bare de finere folkene? Er ikke campingtur nettopp ment å være litt enkelt og lett tilgjengelig for oss vanlige dødelige med begrenset økonomi/én enkelt inntekt, uten å måtte skjemmes over at campingvognen er blant de eldre?

Jeg legger ikke ut navnet på campingen her siden det er en fin plass med perfekt beliggenhet for oss så vil ikke brenne noen broer. Men kjente jeg rett og slett ble litt lei meg når vi tross alt har gledet oss til dette lenge og strukket oss langt i forhold til VÅR økonomi for å få dette til, og så er det bare dritt i andres øyne. 

Anonymkode: 666c8...2ec

• Liker 14
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du var litt uheldig med personen du traff. Har bobil selv og legger merke til at det er mye forskjellig langs veien og på campingplasser. Har faktisk inntrykk av at det er litt kult å ha "retro"

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har også gammel vogn(men kanskje i litt bedre stand), og har aldri opplevd noe sånt. Du var nok uheldig der.

Anonymkode: 65fb4...3b5

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må ha vært uheldig. Har sett ufattelig mange vogner på vår vei, og har aldri hørt om at noen ikke er ønsket. De retro er til og med ekstra kjekke!! Har ellers opplevd at vi har vært en kurositet med campingvogn til 400 000,- med aircondition og mover der vi har snirklet oss inn på divese øde campingplasser i Tyskland. Der hadde din vogn vært en av de nyeste😊

Anonymkode: 69e44...555

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På campingplassen «vår» er det alt fra nyere dyre bobiler til eldre slitte campingvogner. Både av de som er der på kortere turer og av de som har fast plass med spikertelt. Så tror du var uheldig med personen du møtte på. 

Anonymkode: 7d3dc...7a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager? Tror ikke du skal legge så mye vekt på det der. Vi også er nye i campinglivet, kjøpte ei billig vogn og var på vår første tur i helga. Syns det var en god mix av gammelt og nytt der vi var, klart jeg blir fascinert av svære og fine bobiler og campingvogner som kommer inn på plassen, men ville ikke ha byttet ut vår med noe annet, nettopp pga at det er vår, den funker og hele familien synes det er sååå stas å dra på tur 😊

Anonymkode: 047c6...6fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de fortjener å henges ut om de shamer folk med dårlig økonomi. Det er skikkelig antinorsk. Jeg synes du skal sladre til avisen. Sånne folk trenger å bli satt på plass.

Anonymkode: 9da53...32b

• Liker 11
Skrevet

Vi har også ei gammal camping vogn og er egentlig kjempefornøyd med den. Nå camper stortsett vi langs vei eller ødemark. Men de gangene vi har vært på campingplass har vi aldri opplevet det du skriver. Bare slapp av. Dere får nok en kjempefin ferie. Aldri hatt så mye kvalitetstid vi , som når vi sitter å spiller uno i vogna

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig vi bare har vært uheldig og at det ikke er dette som er vanlig. Men siden det var første tur og første plass vi oppsøkte og ble møtt slik så ble jeg redd at campingkulturen var blitt mer slik og at vi ville bli uglesett av alle andre. Men krysser fingrene for at det går bedre neste gang. Tenker å se om jeg får lånt en høytrykkspyler så jeg får den skikkelig ren. 

34 minutter siden, Jegmegogbarnet skrev:

Vi har også ei gammal camping vogn og er egentlig kjempefornøyd med den. Nå camper stortsett vi langs vei eller ødemark. Men de gangene vi har vært på campingplass har vi aldri opplevet det du skriver. Bare slapp av. Dere får nok en kjempefin ferie. Aldri hatt så mye kvalitetstid vi , som når vi sitter å spiller uno i vogna

Ja helt enig. For kosen spiller det ingen rolle om vognen er gammel eller ny. Vi spiller kort og yatzi, koker toromat på det primitive kjøkkenet og har alt vi trenger sålenge det er toalett og strøm tilgjengelig der vi er. Vi har hverandre og tak over hodet.

Vi håper også på å kunne campe litt mer fritt langs vei og ødemark etterhvert, men har litt jobb med den først. For vi har ikke tatt i bruk toalett i den eller testet om gassopplegget fungerer. Vi kan sikkert skaffe en primus, men kjøleskapet må vel ha gass for at det ikke skal tappe batteriet. Og så må vi finne en måte å få ladet telefoner og drive TV/DVD fra batteriet i vognen. Håper at kanskje barnefar kan hjelpe oss litt der siden han er mye mer teknisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må alltid være moderne vogn hvis du campage på bestemte plass og slik er det.

Anonymkode: a135a...2c3

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig vi bare har vært uheldig og at det ikke er dette som er vanlig. Men siden det var første tur og første plass vi oppsøkte og ble møtt slik så ble jeg redd at campingkulturen var blitt mer slik og at vi ville bli uglesett av alle andre. Men krysser fingrene for at det går bedre neste gang. Tenker å se om jeg får lånt en høytrykkspyler så jeg får den skikkelig ren. 

Ja helt enig. For kosen spiller det ingen rolle om vognen er gammel eller ny. Vi spiller kort og yatzi, koker toromat på det primitive kjøkkenet og har alt vi trenger sålenge det er toalett og strøm tilgjengelig der vi er. Vi har hverandre og tak over hodet.

Vi håper også på å kunne campe litt mer fritt langs vei og ødemark etterhvert, men har litt jobb med den først. For vi har ikke tatt i bruk toalett i den eller testet om gassopplegget fungerer. Vi kan sikkert skaffe en primus, men kjøleskapet må vel ha gass for at det ikke skal tappe batteriet. Og så må vi finne en måte å få ladet telefoner og drive TV/DVD fra batteriet i vognen. Håper at kanskje barnefar kan hjelpe oss litt der siden han er mye mer teknisk.

Kan ikke si om det jeg kommer med er gode råd eller ikke men her er det vi har gjort. Først og fremst invester i gass alarm. Får du sjekka gassen er jo det ypperlig, og det blir litt mindre bekymring for de voksne på nattestid. Har 2 batterier i vogna. Hyrer som regel til en langhelg i sommerhalvåret her i Midt-Norge. Har også kjøpt meg et lite agregat på biltema for å lade bateriene, men da kreves det jo at man er litt alene, da det bråker noe. Når vi drar på lengre turer, legger vi oss som regel for å sove på forlatte parkeringsplasser ol. For å slippe å betale for overnatting. Mulig jeg har vært uheldig, men føler det er mye alkohol og nattrangling på campinger. Så føler vi får mer fred på andre områder. Har vært uheldig en gang da vi natta over i elverum, kl23.00 viser det seg at vi campet midt i rånestripa😝 Det er greit nå og da for å lade batterier og dusje og mange campinger har jo gode fasiliteter for barn. Jenta og kona bruker portapotti. Ellers planlegger jeg do nr 2 på andre toaletter 😂

Skal jeg komme med et veldig godt tips så vil det være. Alltid sjekk om vinduene er lukket før du kjører. De blåser av og det er ufattelig mengder sann grus og iverstefall vann kommer i sengetøyet. #snakkeromerfaring

Ellers har jeg og kona sett oss irritert på at alle bobil sjåfører hilser på hverandre. Så om du møter en hilsende "campingvogn sjåfør" kan det være meg 👌😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Invister i 2 gassalarmer :) bedre å være ekstra sikker. Det har vi i vår, og jeg sover tryggere på natten. 

Anonymkode: deaab...381

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og husk røykvarsler! :)

Anonymkode: deaab...381

• Liker 1
Skrevet

Der vi campet var det veldig få gammle slitte vogner, men heller ikke mange 10 meters vogner.  

Det begynner å bli mange 7-8 meters vogner av nyere dato rundt om på campingplassene, men det er helt uhørt at dere fikk høre at dere ikke passet inn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er også nye i den verden, vært på to turer nå. Alt er vanlig, noen har 5 mill bobil og noen 35 år gamle campingvogner. 

Men ser du skriver at den var så skitten at du skal høytrykkspyle den, mulig det var mer det de reagerte på enn at den er gammel? 

Vår er fra 1990, ingen negative reaksjoner så langt

Anonymkode: c9c86...c89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2020 den 0.10, AnonymBruker skrev:

Jeg synes de fortjener å henges ut om de shamer folk med dårlig økonomi. Det er skikkelig antinorsk. Jeg synes du skal sladre til avisen. Sånne folk trenger å bli satt på plass.

Anonymkode: 9da53...32b

Om en ansatt på Kiwi kaller deg stygg, er det Kiwi sin feil? 

Anonymkode: d929e...a8d

Skrevet
On 6/1/2020 at 11:47 PM, AnonymBruker said:

Jeg har lenge spart sammen penger for å kjøpe en billig campingvogn for at jeg og barna på 9 og 14 skulle kunne reise på ferie, og fikk kjøpt en her tidligere i vår og gledet meg til å endelig kunne ta med barna. Både jeg og barna hadde gledet oss kjempemye og brukte langhelgen til en prøvetur og håper å få tatt den med på sommerferie. Økonomien gjør det veldig begrenset hvilken type ferie vi har råd til, og det har sittet langt inne å spare disse pengene.

Men når vi kommer til campingplassen blir vi møtt av en veldig sur og nedlatende resepsjonist som mente at vognen vår ikke helt "passet inn" blant de andre. Selv om dette bare var midlertidig denne langhelgen og ikke noe langtidsleie. Greit nok, vognen vi har kjøpt er ikke den flotteste. Vi fikk den for 16000kr og den har litt sånne svarte rennemerker av mose fra vann som er vanskelig å få bort, og et punktert vindu. Litt rustent drag, felger og andre ting. Den er av årgangen som har de brune stripene rundt og brune ventiler, og ikke blå som er vanlig på de mer moderne. Men ellers er den helt grei til vår bruk og er tett og fin. Ingen vannlekkasjer, mugg eller dårlig lukt inni.

Etter litt om og men så fikk jeg kranglet oss til å få bli. Men jeg tenkte etterpå, skal liksom campingferie bare være forbeholdt de rike eller familiene med flere inntekter som kan legge ut over 100.000kr på en flott vogn og rigge seg til med både terrasse, spikertelt og SUVen sin? Når ble campingtur noe for bare de finere folkene? Er ikke campingtur nettopp ment å være litt enkelt og lett tilgjengelig for oss vanlige dødelige med begrenset økonomi/én enkelt inntekt, uten å måtte skjemmes over at campingvognen er blant de eldre?

Jeg legger ikke ut navnet på campingen her siden det er en fin plass med perfekt beliggenhet for oss så vil ikke brenne noen broer. Men kjente jeg rett og slett ble litt lei meg når vi tross alt har gledet oss til dette lenge og strukket oss langt i forhold til VÅR økonomi for å få dette til, og så er det bare dritt i andres øyne. 

Jeg ville ha klaget på campingplassens Facebook side hvis de har det.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det faktisk.

• Liker 1
Skrevet

Det du traff var "kongen av campingplassen". Campingen snobb og campingen svar på Fridtjov Narvestad. 

Slike som han er det ingen som liker. Han sitter for seg selv kveld etter kveld. 

Jeg har et helt annet inntrykk. Jeg har selv kjørt gammel sjabby bobil med sjel. Slike som kjører store concorder med nesa høyt i sky, er det ingen som vil ha noe med. 

Men rednecks kjerra mi virker det som det er veldig lavterskel for å ta kontakt og invitere med. Interessante gamle vogner viser til interessante mennesker. Det er rom for alle. 

Så bare kos deg og la Narvestad sitte for seg selv og tro at han eier hele campingplassen. Du er mer enn velkommen av alle de andre alrighte folka. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde ikke vært helt utenkelig å nevne at det var en ansatt på Kiwi som gjorde det i alle fall, og ikke en tilfeldig butikkansatt. Når man er på jobb så representerer man arbeidsgiver, og holdningene man utviser antas å gjenspeile arbeidsgivers holdninger.

Anonymkode: eb739...379

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...