AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Hei jeg er 32 år gammel kvinne. Har et barn. Har normale sykluser. Siden februar har jeg begynt å klø meg nedentil. Det klør flere ganger om dagen..det er veldig deilig følelse når jeg klør. jeg klør såpass mye at jeg begynner å blø litt. Det er deilig for et par minutter ..men etter det svir det og føles irritasjon nedentil. Da må jeg alltid få hjelp av gelen som heter multi gyn. Den svir bitte litt når jeg tar på der jeg har klødd mest men etter noen minutter så føles det beroligende. Denne kløen kommer flere ganger daglig. Det er ingen problem inni vagina. Men bare på utsiden. Jeg har kløe i hele område som er nedentil og helt til rumpehullet. Det er så deilig å klø at jeg ikke klarer å stoppe meg. Noen ganger prøver jeg å være streng mot meg selv at nå er det nok jeg må slutte med det. Jeg prøver å tåle det men det går ikke mer enn to dager til jeg begynner å klø igjen. Jeg har prøvd å gå uten truse også for å lufte litt. Pleier å skylle meg med vann en gang daglig. Men ingen ting hjelper. Vet noen hva det kan være? Hadde konsultasjon med legen over tlf og følte jeg ikke fikk ordentlig hjelp. Jeg har blitt så lei av denne kløen nå. Anonymkode: 75996...a68
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Sopp. Smør deg med fangsten. Anonymkode: 35851...d3f 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Er du en 32 år gammel kvinne og vet ikke hva sopp er? Du har vært heldig i livet. Kjøp Canesten og behandle deg. Anonymkode: 91c01...291 16
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Takk til dere som har svart. Anonymkode: 75996...a68
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #6 Skrevet 1. juni 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du en 32 år gammel kvinne og vet ikke hva sopp er? Du har vært heldig i livet. Kjøp Canesten og behandle deg. Anonymkode: 91c01...291 Står at det finnes både krem og stikkpille..skal jeg bare kjøpe kremen siden jeg ikke kjenner problem på innsiden? Utflod er også normal. Ts Anonymkode: 75996...a68
ZingZing Skrevet 1. juni 2020 #7 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Står at det finnes både krem og stikkpille..skal jeg bare kjøpe kremen siden jeg ikke kjenner problem på innsiden? Utflod er også normal. Ts Anonymkode: 75996...a68 Kjøp Diflucan. Mye bedre. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #8 Skrevet 1. juni 2020 Bytte dopapir? Allergi? Anonymkode: 931db...e72
Humle Brumle Skrevet 1. juni 2020 #9 Skrevet 1. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står at det finnes både krem og stikkpille..skal jeg bare kjøpe kremen siden jeg ikke kjenner problem på innsiden? Utflod er også normal. Ts Anonymkode: 75996...a68 Jeg hadde kjøpt kombinasjon uansett. Det er et helvete hvis du må gjøre det om igjen fordi det ble noe igjen 😱 6
Gjest Tamsi Skrevet 1. juni 2020 #10 Skrevet 1. juni 2020 Har hatt det noen ganger selv. Jeg klør også bare utvendig og har aldri sett noe til den mye omtalte utfloden. Det klør til gjengjeld noe så inn i #@%!÷. Har pleid å bruke bare kremen, men smurt godt "oppi" da. Det var litt av og på en periode, og kjæresten fikk det også, så det smittet frem og tilbake. Jeg prøvde kapsel til slutt, og etter det har jeg aldri hatt det igjen
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #11 Skrevet 1. juni 2020 Du må behandle både med vagitorie og krem. En stk vagitorie før du legger deg for kvelden og smør gjerne litt i samne slengen, smør godt over hele underlivet for å være på den sikre siden. Så smører du 2-3 ganger daglig. Heldigvis blir symptomene fort borte, men selv om de blir det så fortsett behandlingen, hvis ikke risikerer du å måtte starte på nytt. Anonymkode: 008bc...487 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #12 Skrevet 1. juni 2020 Diflucan funker mye bedre. Anonymkode: 8df19...152 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #13 Skrevet 2. juni 2020 Jeg hadde det slik og skjønte heller ikke hva det var siden jeg smurte meg med canesten.. hadde ingen plager inni, men klødde noe helt jævlig på utsiden. Det gikk ikke bort før jeg likevel fikk canesten vaginaltabletter Anonymkode: 5fecd...eb2 1
Amy.kw Skrevet 2. juni 2020 #14 Skrevet 2. juni 2020 Diflucan er det eneste som tar knekken på det hos meg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #15 Skrevet 2. juni 2020 Takk til alle som har svart da kjøper jeg både krem og tablett Om ca 2 uker skal jeg i gang med IVF behandling. Er det greit å bruke denne kremen og tabletten da eller kan det ødelegge noe? Ts Anonymkode: 75996...a68
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #16 Skrevet 2. juni 2020 Du er vel ferdig med kuren til dess. Uansett er alt bedre med en normalisert bakterieflora nedentil. Stikkpiller er jo engangs, og ingenting vil reagere på behandling utenfor skjelden. Anonymkode: b691f...8a6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #17 Skrevet 2. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk til alle som har svart da kjøper jeg både krem og tablett Om ca 2 uker skal jeg i gang med IVF behandling. Er det greit å bruke denne kremen og tabletten da eller kan det ødelegge noe? Ts Anonymkode: 75996...a68 Det er 2 uker til. Slapp av. Anonymkode: 35851...d3f
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #18 Skrevet 2. juni 2020 Har du fått målt blodsukkeret ditt? Hvis man får diabetes kan man få kløe der nede. Anonymkode: 776e9...c50
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #19 Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du fått målt blodsukkeret ditt? Hvis man får diabetes kan man få kløe der nede. Anonymkode: 776e9...c50 Det er jo helt klart sopp. Skjønner ikke hvorfor folk skal komme med forslag om diabetes og allergi når dette er såpass enkelt. La nå TS prøve medisiner mot sopp før hun skal se etter alle mulige andre ting. Anonymkode: 35851...d3f
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #20 Skrevet 2. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk til alle som har svart da kjøper jeg både krem og tablett Om ca 2 uker skal jeg i gang med IVF behandling. Er det greit å bruke denne kremen og tabletten da eller kan det ødelegge noe? Ts Anonymkode: 75996...a68 Som mange allerede har påpekt - da Diflucan i stedet! Det er en pille, som svelges, og problemet er borte. Mens krem og stikkpille nede bare er søl og gris, og ofte ikke tar problemet. Dette er den gammeldagse løsningen, fra den gangen Diflucan var på resept. Det beste er at du blir kvitt dette før IVF, og det er Diflucan en garanti for. Anonymkode: f1a21...426 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå