AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Til dere som ble gravid med ivf: Hva gjorde du annerledes? Har du noen tips? Vi er nok flere som skal gjennom forsøk snart, enten det er første, andre tredje osv. Personlig skal jeg gjennom mitt fjerde forsøk og tar imot alt av tips Anonymkode: edc04...7e1
Cas Skrevet 2. juni 2020 #2 Skrevet 2. juni 2020 Jeg lurer på det samme. Skal igang med 2. Runde om ca 14 uker. forrige runde reduserte jeg kraftig på koffein og sukker. Drakk ikke alkohol. Hjalp ikke den gangen, men gjør nok det samme neste runde også. kommer også til å spørre om å sette inn to egg hvis vi får det:)
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #3 Skrevet 2. juni 2020 Levde som normalt, stort sett. Var litt mer nøye med kostholdet slik at jeg holdt meg godt innafor sunn vekt, mosjonerte kanskje litt mer, og tok vitaminer og folat. Ingenting annet Ingen bivirkninger av hormonene, klaff på første forsøk Anonymkode: 258ef...450
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 37 minutter siden, Cas skrev: Jeg lurer på det samme. Skal igang med 2. Runde om ca 14 uker. forrige runde reduserte jeg kraftig på koffein og sukker. Drakk ikke alkohol. Hjalp ikke den gangen, men gjør nok det samme neste runde også. kommer også til å spørre om å sette inn to egg hvis vi får det:) Jeg fikk satt inn 2 egg på mitt andre ivf forsøk, men da hadde jeg i forkant hatt 7 insemineringer, i tilegg var det bare 2 egg som var gode nok til å settes inn, så dem valgte å sette inn begge Anonymkode: edc04...7e1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 Slapp av. Min svigerinne og svoger ble ikke gravide med ivf før de ble godkjent som adoptivforeldre. Da det var mindre viktig å bli gravid, klarte de det. Anonymkode: e60a6...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av. Min svigerinne og svoger ble ikke gravide med ivf før de ble godkjent som adoptivforeldre. Da det var mindre viktig å bli gravid, klarte de det. Anonymkode: e60a6...1e6 Blir så provosert av sånne "råd". Anonymkode: a84c5...3a6 18
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 Hold blodgjennomstrømningen i livmora oppe i rugedagene! For oss funka det på første forsøk, og jeg er overbevist om at det var pga (ikke for varme) varmeflaske på magen og - litt flaut å innrømme - orgasmer ☺️ Anonymkode: d9562...a6d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 Gå rolige turer å ellers leve som normalt. Ikke lurt å ligge på sofaen hele dagen. Det gjorde jeg de gangene det ikke gikk. Anonymkode: e93c5...758
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #9 Skrevet 5. juni 2020 Ikke IVF men allikevel. Av 6 påbegynte svangerskap har jeg to barn. De ble til de to syklusene jeg gikk for ananas (med kjerne) etter eggløsning. https://natural-fertility-info.com/bromelain-pineapple-for-implantation.html Var litt komisk, for jeg tenkte med nr en at det var en tilfeldighet. Etter to kjemiske graviditeter da vi prøvde på lillesøster så kom jeg på det med ananas og kjørte på i påfølgende syklus, og boom - lillesøster. Så hvem vet altså. Kan fortsatt ha vært tilfeldig selvsagt. Anonymkode: 0482c...343
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2020 #10 Skrevet 5. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke IVF men allikevel. Av 6 påbegynte svangerskap har jeg to barn. De ble til de to syklusene jeg gikk for ananas (med kjerne) etter eggløsning. https://natural-fertility-info.com/bromelain-pineapple-for-implantation.html Var litt komisk, for jeg tenkte med nr en at det var en tilfeldighet. Etter to kjemiske graviditeter da vi prøvde på lillesøster så kom jeg på det med ananas og kjørte på i påfølgende syklus, og boom - lillesøster. Så hvem vet altså. Kan fortsatt ha vært tilfeldig selvsagt. Anonymkode: 0482c...343 Samme her! Prøvde med ananas etter mange forsøk med nr 1 og det klaffet første pp med ananas.. men har ikke husket helt hva jeg gjorde.. mener jeg kuttet ananasen i halv også noen strimler og spiste et par hver dag etter el.. skal prøve på nr 2 nå så må vel handle ananas Anonymkode: 1d8ec...fff
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 På 2.6.2020 den 9.25, AnonymBruker skrev: Blir så provosert av sånne "råd". Anonymkode: a84c5...3a6 Det er faktisk sant! Jeg hadde så mye murring og verk og mistet EL iblant, masse symptomer og når jeg ser tilbake på det var det ett eneste stort «MÅ BLI GRAVID» kaos i hode mitt. Bare to mnd etter at jeg slo fra meg tanken om barn og «innså» at jeg ikke skulle ha barn. Så begynte jeg å få kraftigere mensen og eggløsningen kom tilbake . Dette var ikke noe jeg tenkte på før noen mnd etterpå da jeg ble gravid uten å vite det. Ser tilbake på det nå at da jeg startet å slappe av å slo graviditeten helt fra meg så begynte kroppen å fungere som den skulle. Tilfeldig eller ei.. ikke vet jeg Anonymkode: 61f93...f35 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk sant! Jeg hadde så mye murring og verk og mistet EL iblant, masse symptomer og når jeg ser tilbake på det var det ett eneste stort «MÅ BLI GRAVID» kaos i hode mitt. Bare to mnd etter at jeg slo fra meg tanken om barn og «innså» at jeg ikke skulle ha barn. Så begynte jeg å få kraftigere mensen og eggløsningen kom tilbake . Dette var ikke noe jeg tenkte på før noen mnd etterpå da jeg ble gravid uten å vite det. Ser tilbake på det nå at da jeg startet å slappe av å slo graviditeten helt fra meg så begynte kroppen å fungere som den skulle. Tilfeldig eller ei.. ikke vet jeg Anonymkode: 61f93...f35 Det er på ingen måte sant. Det kalles tilfeldigheter, og det er regelrett stygt å si til folk "du må slappe av så blir du gravid". Anonymkode: d245d...7d2 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk sant! Jeg hadde så mye murring og verk og mistet EL iblant, masse symptomer og når jeg ser tilbake på det var det ett eneste stort «MÅ BLI GRAVID» kaos i hode mitt. Bare to mnd etter at jeg slo fra meg tanken om barn og «innså» at jeg ikke skulle ha barn. Så begynte jeg å få kraftigere mensen og eggløsningen kom tilbake . Dette var ikke noe jeg tenkte på før noen mnd etterpå da jeg ble gravid uten å vite det. Ser tilbake på det nå at da jeg startet å slappe av å slo graviditeten helt fra meg så begynte kroppen å fungere som den skulle. Tilfeldig eller ei.. ikke vet jeg Anonymkode: 61f93...f35 Vi slappet av i 1,5 år med sex uten prevensjon før vi begynte å lure på om noe kunne være galt. Eldstejenta ble til med IVF på et tidspunkt 1,5 år senere hvor det var fullt "må bli gravid, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skal bli glad igjen kaos" i mitt hode. Senere fikk vi et barn til, uten IVF og frykt for å forbli barnløs, men jeg styret ganske mye med eggløsningstester og temping. Når det gjelder tips ved IVF, så er det nok ikke mye som er bevist å funke. Men jeg syntes det føltes godt å bare gjøre noe. Jeg reduserte først koffein, før jeg kuttet det helt ut. Og jeg passet på å leve sunt, gå lange turer og spise variert og mye grønt. Jeg tok multivitaminer og bidronninggele. Om det nå ikke hjalp på sjansene for graviditet så var det bra for meg og føltes godt. Jeg tok et lite glass vin etter egguttak, på "legens ordre" (han sa det var viktig å kose seg underveis i den slitsomme prosessen, og at vi godt kunne late som det var bra for blodgjennomstrømningen i livmoren), mens jeg håpet på at det skulle bli siste glass på lenge. Anonymkode: bb5ff...dea 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk sant! Jeg hadde så mye murring og verk og mistet EL iblant, masse symptomer og når jeg ser tilbake på det var det ett eneste stort «MÅ BLI GRAVID» kaos i hode mitt. Bare to mnd etter at jeg slo fra meg tanken om barn og «innså» at jeg ikke skulle ha barn. Så begynte jeg å få kraftigere mensen og eggløsningen kom tilbake . Dette var ikke noe jeg tenkte på før noen mnd etterpå da jeg ble gravid uten å vite det. Ser tilbake på det nå at da jeg startet å slappe av å slo graviditeten helt fra meg så begynte kroppen å fungere som den skulle. Tilfeldig eller ei.. ikke vet jeg Anonymkode: 61f93...f35 Jeg har vi med en person uten høyere utdanning å gjøre 🙈 Anonymkode: a84c5...3a6 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #15 Skrevet 9. juni 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk sant! Jeg hadde så mye murring og verk og mistet EL iblant, masse symptomer og når jeg ser tilbake på det var det ett eneste stort «MÅ BLI GRAVID» kaos i hode mitt. Bare to mnd etter at jeg slo fra meg tanken om barn og «innså» at jeg ikke skulle ha barn. Så begynte jeg å få kraftigere mensen og eggløsningen kom tilbake . Dette var ikke noe jeg tenkte på før noen mnd etterpå da jeg ble gravid uten å vite det. Ser tilbake på det nå at da jeg startet å slappe av å slo graviditeten helt fra meg så begynte kroppen å fungere som den skulle. Tilfeldig eller ei.. ikke vet jeg Anonymkode: 61f93...f35 Dersom kvinner bare må slappe av så ordner det seg, hvorfor får de ikke beroligende eller antidepressiva isteden for å gå gjennom invasiv behandling som IVF? Noen er uforklarlig barnløse, noen har en eller flere faktorer (endometriose, PCOS, stoffskifteproblemer, godartet svulst i hypofysen, blokkerte sædledere eller eggledere, mannlig faktor som lav sædkvalitet, varikocele ++). Infertilitet gir stress, men stress gir ikke infertilitet. Stress hjelper nok ikke, men det er ikke årsaken. Da hadde ikke folk blitt gravide i krig og fattigdom. Anonymkode: 79fbe...a4e 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #16 Skrevet 9. juni 2020 Jeg gjorde ikke noe. Visste faktisk ikke at det var vanlig. Var så godt inne i bobla med sprøyter og hyppige kontroller at jeg antakelig hadde tørna om jeg skulle passe på å spise ananas i tillegg 😅 Gikk bra. Ble gravid på første forsøk. Anonymkode: 25027...1d0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #17 Skrevet 9. juni 2020 Jeg har to barn...for å få de hadde jeg 12 innsett av egg, før de. Det som var forskjellen på de forsøk jeg ikke ble gravid eller jeg hadde SA/MA og på de to med ungene mine var at når jeg fikk satt inn deres egg så gikk jeg på blodfortynnende i tillegg til de andre medisinene. Anonymkode: 3d594...a67 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #18 Skrevet 9. juni 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to barn...for å få de hadde jeg 12 innsett av egg, før de. Det som var forskjellen på de forsøk jeg ikke ble gravid eller jeg hadde SA/MA og på de to med ungene mine var at når jeg fikk satt inn deres egg så gikk jeg på blodfortynnende i tillegg til de andre medisinene. Anonymkode: 3d594...a67 Det har jeg hørt flere har prøvd. Tro om jeg kanskje skal høre med legen om jeg kan prøve det. Npr begynte du på blodfortynnende? Etter innsett? Anonymkode: edc04...7e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå