Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som drikker svært mye cola. Cola til frokost, til middag og til kvelds. Kun cola som drikke.

Jeg vet ikke hvordan det er mulig å drikke så mye cola, men det er visst mulig. Leste nylig om en kjendis som drakk store mengder cola hver dag. Også var det en landslagsspiller i håndball som drakk svært mye cola, t.o.m til frokost.

Jeg har svært vanskelig å fatte hvordan det er mulig å drikke cola i store mengder. Jeg selv får tung mage og vondt i hodet av cola.

Siden inntrykket er at dette tydeligvis gjelder for flere, så lurer jeg på om dere har kjennskap til folk med stort cola-forbruk? (og med de negative konsekvensene det evt. medfører) Hva er det som gjør at folk drikker cola i store mengder, tror dere?

Anonymkode: bf323...ed9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si at jeg synes voksne mennesker som er opptatt av hvor mye cola andre voksne mennesker drikker er langt mer forstyrrende enn voksne mennesker som drikker cola...

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

De er avhengige av sukker og koffein.

Anonymkode: 4c87c...8da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg hatt økonomien og tannhelsen til det hadde jeg også drukket Cola til et hvert måltid, det er noe av det beste jeg vet. 

Anonymkode: 39c03...0e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også avhengig av cola før og fikk vondt i hodet og magen om det gikk en dag der jeg ikke drakk det...

Da jeg slutta med det, gikk jeg ned rundt 15 kg. Nå går det i Pepsi Max, da..... Ikke at det er så veldig mye bedre, men jeg får ihvertfall ikke i meg like mye sukker som før. 

Det ligger vel noen historier fra media om folk som har vært avhengige av cola, Davy Wathne bl.a.

Anonymkode: 8b72c...4b7

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er avhengige av sukker og koffein.

Anonymkode: 4c87c...8da

Har hørt at sukkeravhengighet er en myte, at man ikke kan bli avhengig av sukker. Men koffeinavhengighet er ingen myte, kanskje.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også avhengig av cola før og fikk vondt i hodet og magen om det gikk en dag der jeg ikke drakk det...

Da jeg slutta med det, gikk jeg ned rundt 15 kg. Nå går det i Pepsi Max, da..... Ikke at det er så veldig mye bedre, men jeg får ihvertfall ikke i meg like mye sukker som før. 

Det ligger vel noen historier fra media om folk som har vært avhengige av cola, Davy Wathne bl.a.

Anonymkode: 8b72c...4b7

Og det burde vært verdens beste argument for å slutte med cola. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke hatt samvittighet til det. Men drikker sukkerfri brus til middag omtrent hver dag. Da bare 0.5 liter.

AnonymBruker
Skrevet

Koffein kan hindre jernopptak og føre til jernmangel. Personen vil nok også føle seg sløv og ha hjernetåke. Sannsynligvis blirtt så vant til det at det ikke merks lenger

Anonymkode: 83c64...7a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke heller hvordan de klarer det, må jo være forferdelig for tennene også? 

Anonymkode: d07ca...582

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker cola zero hele dagen, til alle måltidene. Det er svært sjeldent jeg drikker noe annet. Det går rundt 1,5-2 l cola zero hver eneste dag. Jeg drikker aldri vann, men en sjelden gang juice eller sjokomelk. Sånn har jeg levd siden jeg var omtrent 20 år, I dag er jeg 37. 

Jeg har ingen problemer med helsen. Jeg er normalvektig (162, 56 kg), jogger hver dag, jobber og lever et helt normalt liv. Normalt pene tenner har jeg også. 
Aspartam og slike ting bryr jeg meg ikke om. Jeg hverken røyker eller drikker alkohol, så noen laster må jeg også ha. 

Anonymkode: a39bd...3d7

• Liker 3
Skrevet

Jeg drikker mer enn nok cola, prøver å unngå for mye i hverdagene men korona gjør at den regelen glir ut litt (en del). 

Aldri opplevd noe ubehag med å drikke store mengder. Jeg tåler ikke kunstig søtning i blant annet Pepsi max, selv om jeg gjerne skulle drukket et sukkerfritt alternativ. Så da går det i vanlig cola (som også smaker best). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker cola. Kan godt drikke en stor flaske på en dag. Det er min last, men jeg drikker ikke alkohol og er normalvektig, så har ikke kjempemye dårlig samvittighet for det. 

Anonymkode: 6dfdc...cc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også drikke grans sukkerfri cola til alle måltider. Men drikker det da med sugerør, pga tenner. Men jeg er ikke avhengig. Drikker det når jeg ønsker bare

Anonymkode: 5a62d...3e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker kun Pepsi Max, hele dagen til alle måltider, også frokost. Det har jeg gjort i mange år, er 35 nå. Ser ikke noe negativt med det. For min del er grunnen så enkel som at det er kjempegodt. Jeg drikker ikke alkohol heller, til informasjon. 

Anonymkode: 57ba5...886

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det ikke vært for økonomi og tenner så hadde jeg drukket pepsi max 24/7 😂 men med vanlig cola så får man jo i seg vanvittig mye sukker da! 😳 tørr ikke å tenke på hvor tjukk jeg hadde vært om jeg kun hadde drukket cola! 

Anonymkode: 3cff4...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med Cola en periode jeg var ekstremt sliten og syk. Det virker jo oppkvikkende, og jeg har prøvd alt av kaffe, pepsi max, cola light, cola zero etc... Men ingen av de gir den samme "våkenhets"følelsen som cola. Tror det er kombinasjonen av koffein og sukker, samt at det smaker veldig godt... Skulle gjerne byttet ut med noe sunnere, men har ikke funnet noe annet som gjør meg våken... 

Vekt og tenner gir jeg litt blanke i, heller våken og opplagt enn zombie... Så får jeg heller bare ha syreskadde og brune tenner... 

Anonymkode: bdaf3...cd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...