Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det det nå?

Står litt forskjellig og orker ikke Google mee. 😂 Takk for evt svar!

Anonymkode: 73c9f...e52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan reise men på egen risiko

Anonymkode: 52b70...d02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste landet man kan reise uten at man må i karantene og reiseforsikringen ikke gjelder er Danmark 

Anonymkode: 38ae1...1c9

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å reise hvor som helst. Hvordan tenkte du å komme deg dit?

Men om det er så smart når reiseforsikringen ikke gjelder pga myndigetene fraråder reise til samtlige land (utenom Danmark snart)

Anonymkode: 608eb...c01

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte fly fra Oslo? Direkte. 4t

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte fly fra Oslo? Direkte. 4t

Det har alltid vært lov å reise til Tyrkia. Det eneste som skjer at reiseforsikringene dine er ugyldig. Du må i 10 dagers karantene og uten lønn. Du får ikke sykemelding når du må være i karantene.

Anonymkode: 91637...9ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste landet Norge har åpnet for reiser til uten karanteneplikt etterpå er Danmark. 
Utenriksdepartementet fraråder reiser til alle andre land. Det betyr at om du drar og det skjer noe, som sykdom, innstilte flyavganger, du havner i karantene på et hotellrom el, så kan du ikke regne med bistand fra forsikringsselskap eller norske myndigheter. 

Anonymkode: f4bb6...96e

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker også å reise til Istanbul. Har venner der nede som jeg ikke får sett ellers. Jeg ser jo at det er satt opp flyavganger dit, og vurderer sterkt å bestille meg en reise etter 20. august - tror dere det vil bli lettet på noen av restriksjonene til da?

Når det gjelder karantene, så er ikke det så farlig. Jeg er student og de fleste forelesningene skal foregå digitalt også til høsten, så er ingen krise i å måtte holde meg inne i 10 dager. 

Anonymkode: 07a29...8c2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker også å reise til Istanbul. Har venner der nede som jeg ikke får sett ellers. Jeg ser jo at det er satt opp flyavganger dit, og vurderer sterkt å bestille meg en reise etter 20. august - tror dere det vil bli lettet på noen av restriksjonene til da?

Når det gjelder karantene, så er ikke det så farlig. Jeg er student og de fleste forelesningene skal foregå digitalt også til høsten, så er ingen krise i å måtte holde meg inne i 10 dager. 

Jeg vil tro med stor sannsynlig at restriksjonene til utviklingsland som Tyrkia først blir opphevet ved nyttår, slik myndighetene har foreslått det.

Anonymkode: 91637...9ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den tyrkiske grensen er fortsatt stengt. Dere får vente til de åpner for turister fra norge, og at dere finner fly som tar dere dit og reise på tross av UD sitt reiseråd. Ellers anbefaler jeg å fikse reiseforsikring med feks gjesidige, som dekker alt bortsett fra corona. Angående oppheving av reiseråd etter 20. August fra Norge sin del så tror jeg det er vel optimistisk, tipper de åpner for hele EU før land som Tyrkia.

Anonymkode: 72c45...bc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den tyrkiske grensen er fortsatt stengt. Dere får vente til de åpner for turister fra norge, og at dere finner fly som tar dere dit og reise på tross av UD sitt reiseråd. Ellers anbefaler jeg å fikse reiseforsikring med feks gjesidige, som dekker alt bortsett fra corona. Angående oppheving av reiseråd etter 20. August fra Norge sin del så tror jeg det er vel optimistisk, tipper de åpner for hele EU før land som Tyrkia.

Tyrkia åpner for turisme i juni...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tyrkia åpner for turisme i juni...

Ja, men myndighetene har fortsatt ikke kommet med en offisiell dato. De datoene som verserer har ikke blitt bekreftet og Turkish Airlines har flere ganger endret på oppstartsdatoene sine. 

Skrevet

Ikke så veldig lurt å dra på ferie til et u-land uten reiseforsikring.. ville ventet til reiserådene blir endret 

AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2020 den 16.40, prt90 skrev:

Ikke så veldig lurt å dra på ferie til et u-land uten reiseforsikring.. ville ventet til reiserådene blir endret 

Har du vært i Tyrkia? Tyrkia er ikke et u-land. Hvor har du det fra? Det er ikke rart det er krig i verden med sånne holdninger!

Anonymkode: 863bd...fb7

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært i Tyrkia? Tyrkia er ikke et u-land. Hvor har du det fra? Det er ikke rart det er krig i verden med sånne holdninger!

Anonymkode: 863bd...fb7

Har du vært på sykehus i Tyrkia?

Jeg har, og reisefølget mitt måtte selv reise på apoteket og kjøpe medisiner til pasienten. Pluss at vi måtte ha med sengetøy fra hotellet, så vi fikk skiftet på sykesengen (lite barn med diaré). Lykke til sier jeg bare 👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...