AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Noen som har vært gjennom det og har noen erfaringer å dele? Har intervju i morgen og er mer nervøs enn ved et vanlig intervju... Rett og slett litt ukomfortabel kjenner jeg. Alt det tekniske har jeg gått over og sjekket. Er mest nervøs for «flyten» i samtalen, vanskelig å sette fingeren på nøyaktig hva det er som gjør meg urolig. Redd for å ikke få frem kvalifikasjoner og svare godt nok. Anonymkode: 1e8d4...af0
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Jeg har vært i andre enden, altså hatt intervjuer i Teams. Det var ikke noe annerledes enn å ha intervjuene på møterommet. En av søkerne falt litt igjennom på intervjuet, men det skjer jo ellers også, tror ikke nødvendigvis det var det digitale som gjorde det. Mitt tips er; still godt forberedt, les artikler om hvilke spørsmål man ofte får på intervju og ha et svar klart. Ha selvinnsikt, ting man ikke er så god på er helt ok dersom man har innsikt nok til å vite om det. Ha noen spørsmål klare selv, om stillingen eller bedriften. Anonymkode: 4d0fc...c26 2
Renate79 Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Jeg hadde muntlig eksamen (høgskole) via zoom, og det fungerte veldig greit. Tror ikke du skal tenke på det jeg. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Leste et tips et sted om at hvis du skal se intervjueren i øynene, så må du huske at det er kameraet som er "øynene" til intervjueren - ikke skjermen. På det ene intervjuet jeg har gjennomført digitalt, så vekslet jeg litt mellom å se på kameraet og på skjermen pga dette. Det var tydelig at intervjueren selv kun så på skjermen 🤣 Fikk god tilbakemelding på slutten av intervjuet og fikk også jobben. Jeg tror jeg heller ville vært nervøs for andre ting enn akkurat det at intervjuet foregår på Teams. Lykke til! Anonymkode: 3bd16...e6c 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 Testet det noen ganger og det har stort sett endt som spm og svar i stedet for en samtale - men det er vel så mye fordi det har vært statlige intervju hvor de har noen nærmest faste ark med spm å følge. Det er helt greit, men mye avhenger som ved vanlige intervju på hvor avslappet personene som intervjuer er. Kan de le seg mellom underveis tørr jeg også å vise mer av meg. Anonymkode: db36f...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 Hadde flere i vår og jeg husket aldri å se på kamera (sånn at det ser ut som jeg ser på dem), men det gjorde ikke de heller..Men det gikk bra, jeg fikk den ene jobben! Ellers så er det som vanlig intervju, jeg føler det er faktisk tryggere siden jeg er hjemme hos meg enn fysisk i deres kontorrom. Det er også mindre stress med å rekke det (dvs å komme seg fysisk bort til dem) og at det var greit siden det også var intervjuer fra andre byer enn der jeg bodde. Lykke til! Det vil gå bra! Anonymkode: adc4c...db1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde flere i vår og jeg husket aldri å se på kamera (sånn at det ser ut som jeg ser på dem), men det gjorde ikke de heller..Men det gikk bra, jeg fikk den ene jobben! Ellers så er det som vanlig intervju, jeg føler det er faktisk tryggere siden jeg er hjemme hos meg enn fysisk i deres kontorrom. Det er også mindre stress med å rekke det (dvs å komme seg fysisk bort til dem) og at det var greit siden det også var intervjuer fra andre byer enn der jeg bodde. Lykke til! Det vil gå bra! Anonymkode: adc4c...db1 Hadde samme erfaring, bare at jeg var i samme by. Synes nesten det var bedre enn vanlig, ble ikke så nervøs. Gjorde det bedre enn vanlig og ble tilbudt jobb etter tre av fire intervju 😊 Anonymkode: 16652...098
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 Det går fint. Alle synes det er litt kunstig, men det er ikke bare du som skal sørge for at praten går 😊 Anonymkode: d5d91...87c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #9 Skrevet 3. juni 2020 Jeg tar det via tlf bare, nekter å bruke videosamtale. Hvorfor skal man det? Anonymkode: 9615c...e38
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #10 Skrevet 3. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar det via tlf bare, nekter å bruke videosamtale. Hvorfor skal man det? Anonymkode: 9615c...e38 Det er ikke så lurt å nekte når det gjelder potensiell framtidig arbeidsgiver. Det hadde vært et stort rødt flagg for meg i forbindelse med ansettelser. Anonymkode: 16652...098 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #11 Skrevet 3. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så lurt å nekte når det gjelder potensiell framtidig arbeidsgiver. Det hadde vært et stort rødt flagg for meg i forbindelse med ansettelser. Anonymkode: 16652...098 Da er det du som er problemet, om man snakker på tlf eller video skal ikke ha noen betydning. Anonymkode: 9615c...e38 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #12 Skrevet 3. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da er det du som er problemet, om man snakker på tlf eller video skal ikke ha noen betydning. Anonymkode: 9615c...e38 Det synes jeg absolutt det har, er mye lettere å få et inntrykk av personen på video. Anonymkode: 16652...098 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #13 Skrevet 3. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar det via tlf bare, nekter å bruke videosamtale. Hvorfor skal man det? Anonymkode: 9615c...e38 Da hadde du ikke fått jobb hos oss. Vi har referent, tillitsvalgt, to ressurspersoner og leder tilstede i intervjuene. Det handler i tillegg om fleksibilitet, og evnen til å omstille seg og gjøre som man får beskjed om. En tredje ting er at vi vil se den vi snakker med - det er mange om benet, og vi er ute etter å ha kjemi med den (potensielt) ansatte. Anonymkode: d2e2f...129 12
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #14 Skrevet 3. juni 2020 På 1.6.2020 den 22.08, AnonymBruker skrev: Noen som har vært gjennom det og har noen erfaringer å dele? Har intervju i morgen og er mer nervøs enn ved et vanlig intervju... Rett og slett litt ukomfortabel kjenner jeg. Alt det tekniske har jeg gått over og sjekket. Er mest nervøs for «flyten» i samtalen, vanskelig å sette fingeren på nøyaktig hva det er som gjør meg urolig. Redd for å ikke få frem kvalifikasjoner og svare godt nok. Anonymkode: 1e8d4...af0 Vi hadde ei stor intervjurunde nå nylig over teams. Det første minuttet eller to er alltid litt kleint, men så går det seg til. Vi på «andre siden» jobber for å lage stemningen så lett og god som mulig for de som blir intervjuet. Vi vet at det er en rar og kunstig situasjon å sitte i stua på en laptop når en blir intervjuet. Viktigste er som alltid; vær blid og smilende. Hør etter på spørsmålene som blir stilt, og svar på det du blir spurt om. At du har tatt ei testrunde på det tekniske er gull verdt! Det gir et godt førsteinntrykk å ha alt på stell 🙂 Vi var alle litt nervøse før første intervjuet over teams! Så du er ikke alene om å kjenne litt på nervene når man skal forsøke noe nytt og ukjent. Du kan også si at du var litt spent i forkant av intervjuet da dette er en ny intervjuvariant. Det er bare en fin icebreaker 🙂 Anonymkode: d2e2f...129 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #15 Skrevet 4. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Da hadde du ikke fått jobb hos oss. Vi har referent, tillitsvalgt, to ressurspersoner og leder tilstede i intervjuene. Det handler i tillegg om fleksibilitet, og evnen til å omstille seg og gjøre som man får beskjed om. En tredje ting er at vi vil se den vi snakker med - det er mange om benet, og vi er ute etter å ha kjemi med den (potensielt) ansatte. Anonymkode: d2e2f...129 Du beskriver gale firmaer som er styrt av psykopater, grov sosial kontroll der man skal ødelegge mennesker. Kjemi har ingenting med arbeidslivet å gjøre. Du viser hvor skittent arbeidslivet er: bruk og kast av mennesker. Anonymkode: 9615c...e38 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #16 Skrevet 4. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar det via tlf bare, nekter å bruke videosamtale. Hvorfor skal man det? Anonymkode: 9615c...e38 Å nekte å gjøre noe før man en gang er ansatt gir er inntrykk av at du kommer til å bli vanskelig som arbeidstaker og du kommer sannsynligvis til å nekte å gjøre alle oppgaver du er satt til også. Hadde blitt avslag fra oss. Anonymkode: a1021...65a 8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #17 Skrevet 4. juni 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du beskriver gale firmaer som er styrt av psykopater, grov sosial kontroll der man skal ødelegge mennesker. Kjemi har ingenting med arbeidslivet å gjøre. Du viser hvor skittent arbeidslivet er: bruk og kast av mennesker. Anonymkode: 9615c...e38 Du høres virkelig ut som drømmen av en arbeidstaker 🙃 Anonymkode: 16652...098 10
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #18 Skrevet 4. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du beskriver gale firmaer som er styrt av psykopater, grov sosial kontroll der man skal ødelegge mennesker. Kjemi har ingenting med arbeidslivet å gjøre. Du viser hvor skittent arbeidslivet er: bruk og kast av mennesker. Anonymkode: 9615c...e38 Når videointervjuer blir mer og mer normalt har det ingenting med sosial kontroll og psykopatiske sjefer å gjøre. Det er å følge med i utviklingen. Du har vært lite ute i arbeidslivet om du mener kjemi ikke har noe med arbeidslivet å gjøre!! Forrige sjefen min hadde jeg god kjemi med. I jobben før det hadde jeg ingen kjemi med sjefen. Trodde han ikke likte meg først. Viste det seg at det var veldig få sjefen hadde kjemi med. Er sjefen tilstede på jobb hele dagen har kjemi veldig mye å si for trivselen. At jeg og sjefen i siste jobb hadde så god tone gjorde at jeg trivdes veldig bra på jobb. Følte meg hørt og sett som individ.Ikke bare som en robot. Tok oss ansatte på alvor, forsto at hver og en av oss hadde forskjellige evner avhengig av alder og personlighet. Det er en fordel for deg og, å ha videointervju istedetfor tlfintervju. Får du skikkelig dårlig vibber av sjefen kan du takke nei til en jobb du i tlfintervju hadde takket ja til. Anonymkode: 09a31...fb9 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #19 Skrevet 4. juni 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har vært lite ute i arbeidslivet om du mener kjemi ikke har noe med arbeidslivet å gjøre!! Forrige sjefen min hadde jeg god kjemi med. I jobben før det hadde jeg ingen kjemi med sjefen. Trodde han ikke likte meg først. Viste det seg at det var veldig få sjefen hadde kjemi med. Er sjefen tilstede på jobb hele dagen har kjemi veldig mye å si for trivselen. At jeg og sjefen i siste jobb hadde så god tone gjorde at jeg trivdes veldig bra på jobb. Følte meg hørt og sett som individ.Ikke bare som en robot. Tok oss ansatte på alvor, forsto at hver og en av oss hadde forskjellige evner avhengig av alder og personlighet. Det er en fordel for deg og, å ha videointervju istedetfor tlfintervju. Får du skikkelig dårlig vibber av sjefen kan du takke nei til en jobb du i tlfintervju hadde takket ja til. Anonymkode: 09a31...fb9 Kjemi eksisterer ikke blant ledere mot ansatte, de er bare et spill. En leder vil gjøre alt for at du skal yte ditt beste, er slik det fungerer. Mens du tror at dere har god kjemi å h*n vil det godt som menneske. Du er kun arbeidskraft for en arbeidsgiver, thats it. Ikke verdt noen ting som menneske, så ja; du er en robot som skal tjene penger for de som sitter over deg på toppen. Når ledere har klart å manipulere sine ansatte til å føle seg som de er verdt noe har det klart å oppnå det de ønsker. Jeg har jobbet i 22år, så dette vet jeg mye om. Anonymkode: 9615c...e38
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2020 #20 Skrevet 4. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjemi eksisterer ikke blant ledere mot ansatte, de er bare et spill. En leder vil gjøre alt for at du skal yte ditt beste, er slik det fungerer. Mens du tror at dere har god kjemi å h*n vil det godt som menneske. Du er kun arbeidskraft for en arbeidsgiver, thats it. Ikke verdt noen ting som menneske, så ja; du er en robot som skal tjene penger for de som sitter over deg på toppen. Når ledere har klart å manipulere sine ansatte til å føle seg som de er verdt noe har det klart å oppnå det de ønsker. Jeg har jobbet i 22år, så dette vet jeg mye om. Anonymkode: 9615c...e38 Jeg forstår et det er slik du tudeligvis har oppfattet det på dine arbeidsplasser, men det er absolutt ikke normalen. Tror du ikke ledere er normale mennesker med normal empati, som drives av å gjøre andre gode, og som setter sin stolthet i at alle skal trives på arbeidsplassen? Tror du kanskje skal vurdere å skifte bedrift. Men det kan kanskje bli vanskelig da du virker som du allerede setter deg på bakbeina før du i det hele tatt er kommet på intervju. Kanskje det er derfor du føler du har dårlige ledere? Fordi du er en vanskelig arbeidstaker? Anonymkode: 8718d...0aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå