Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det har seg sånn at jeg og samboer hadde ubeskyttet samleie 3 dager før det var middels til høy sjanse for at jeg kunne bli gravid. (Det er litt under en mnd siden, hadde samleie den 06-05)

Nå er mensen 5 dager forsinket og mens kommer ikke, og er absolutt ingen tegn til at den kommer... Vi prøver ikke, og er ikke stresset eller noe som helst.. Har hatt veldig regelmessig og stabil syklus.  
Har tatt 3 tester, den ene 5 dager før forventet mens, og en 29, og en 30 ved morgenurin, alle har vært negative, eller det vil si, jeg trodde egentlig jeg så en veeeeeldig svak strek, men innså at det bare var en «ønsketenkning», eller skyggestrek.

Burde jeg fortsette og teste meg, eller tror dere mens kommer?

Skjønner ingen ting av hvorfor den ikke kommer.. Er arbeidsledig for øyeblikket og har aldri tatt det så mye med ro som det jeg har nå..

Håper på svar!

Ha en god kveld, og en flott uke! :) :) 

Anonymkode: a22e6...c66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at med tanke på når du hadde samleie, så ville en test slå ut positiv nå hvis du er gravid. Du sier ingenting om dere har hatt mer samleie, for befrukting kan ha skjedd senere også :) så lenge mensen ikke dukker opp ville jeg bare fortsatt med å teste helt til den dukker opp. Noen få produserer HCG seint, så det er bare å fortsette å teste.

Mensen kan bli forsinka selv om du har tatt det mye med ro også, forøvrig - noen ganger har kroppen hoppet over en eggløsning og det kan være ufarlige hormonforandringer. 

Anonymkode: 90482...0ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at med tanke på når du hadde samleie, så ville en test slå ut positiv nå hvis du er gravid. Du sier ingenting om dere har hatt mer samleie, for befrukting kan ha skjedd senere også :) så lenge mensen ikke dukker opp ville jeg bare fortsatt med å teste helt til den dukker opp. Noen få produserer HCG seint, så det er bare å fortsette å teste.

Mensen kan bli forsinka selv om du har tatt det mye med ro også, forøvrig - noen ganger har kroppen hoppet over en eggløsning og det kan være ufarlige hormonforandringer. 

Anonymkode: 90482...0ae

Vi har kun hatt ubeskyttet samleie den ene gangen den siste mnd, da vi ikke har hatt kondom og som sagt ikke prøver :) 

Men tar en test igjen i morgen tidlig da! Leste om ei som hadde testet positivt 5 dager etter forventet mens. 
Så håper enten mens kommer eller at det blir positiv test, hadde vært veldig velkommen 😁 Vi skal begynne å prøve neste år om
ikke!😁

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare enten vente å se om mensen dukker opp, eller ta en test til om noen dager for å se om du er gravid. Umulig for oss å vite om du er gravid eller ei, kan være andre grunner til at mensen ikke kommer. Feks at du hadde eggløsning senere enn du tror. 

Anonymkode: 2081f...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Veldig usannsynlig at du skulle blitt gravid av et samleie over tre uker før forventet mens, og som bruker over sier, så burde en graviditetstest i så fall ha slått ut soleklart nå. Så med mindre kondomene svikta seinere i syklusen, er du nok ikke gravid. Kan være mange grunner til at mens blir forsinka - du kan alltids fortsette å teste om den ikke dukker opp. Men tror du kan slå fra deg tanken om at du ble gravid av et ubeskytta samleie for snart en måned siden. (Det stemmer at noen får positiv test seint, men det er sjelden, mest sannsynlig har de hatt eggløsning seinere enn de tror. Over 99% vil få riktig svar på graviditetstest etter forventet mensdag.)

(... og ut ifra antall tråder du har laget om dette på Kvinneguiden vil jeg påstå du kanskje ikke er heeeeelt avslappa nå likevel 😂😉)

Anonymkode: ac26f...fdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...