AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #21 Skrevet 1. juni 2020 Tråden er jo bare for å provosere. Anonymkode: d93eb...351 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #22 Skrevet 1. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tråden er jo bare for å provosere. Anonymkode: d93eb...351 Åpenbart. Anonymkode: 73efd...8d6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #23 Skrevet 1. juni 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du går på medisinstudiet, men likevel føler du at du må sitere hele hovedinnlegget, selv om du er den første som svarer og det er helt åpenbart at det er det du svarer på. Noen ganger tenker jeg at smarte folk er .... vel.. ikke så smarte. Anonymkode: b8c32...196 Beklager hvis det irriterte deg. Tenker mer mitt om folk som føler behovet for å skrive til folk på måten du gjør. Trenger for øvrig ikke å være smart for å bli lege, bare skoleflink Anonymkode: 5cade...ccd 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #24 Skrevet 1. juni 2020 Dette tenkte jeg også, helt til jeg strøk selv i et mattefag på uni. Eksamenen hadde nesten dobbelt så mange oppgaver som de forrige eksamenene og var mye vanskeligere. Av og til kan man rett og slett få panikk når man ser eksamenen, det gjorde hvetfall jeg her. Gikk bedre på kont. Anonymkode: 0702a...caf 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #25 Skrevet 2. juni 2020 Jeg har strøket på eksamen én gang. Jeg hadde to emner på 15 stp, det ene var en del av spesialiseringen min, mens det andre var et valgfag (som ikke hadde noe å si for snittet, men som jeg måtte bestå for å fullføre graden). Jeg fokuserte kun på spesialiseringsemnet og strøk derfor på valgemnet. Anonymkode: ded84...b74
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #26 Skrevet 6. januar 2022 Hvis man stryker på eksamen etter første semester, kan man fortsette på det andre semesteret eller er det rett ut? Anonymkode: cd9f4...fde
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #27 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2020 den 22.23): Du går på medisinstudiet, men likevel føler du at du må sitere hele hovedinnlegget, selv om du er den første som svarer og det er helt åpenbart at det er det du svarer på. Noen ganger tenker jeg at smarte folk er .... vel.. ikke så smarte. Anonymkode: b8c32...196 Misunnelig fordi du ikke kom inn på medisinstudiet eller? Anonymkode: 6012f...182 5
Gjest ti10 Skrevet 6. januar 2022 #28 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis man stryker på eksamen etter første semester, kan man fortsette på det andre semesteret eller er det rett ut? Anonymkode: cd9f4...fde Kommer helt an på hvordan studiet er oppbygd og hva man studerer. I enkelte tilfeller er bestått første semester en forutsetning for å gå videre på andre semester, i andre tilfeller kan man ta eksamen man strøk på på nytt senere.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #29 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2020 den 22.23): Du går på medisinstudiet, men likevel føler du at du må sitere hele hovedinnlegget, selv om du er den første som svarer og det er helt åpenbart at det er det du svarer på. Noen ganger tenker jeg at smarte folk er .... vel.. ikke så smarte. Anonymkode: b8c32...196 Er det noe smart å skrive slikt da? Ser ikke problemet med at den du siterer siterte HI. Spiller vel ingen rolle, vel? Anonymkode: 7293b...34a 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #30 Skrevet 6. januar 2022 ti10 skrev (58 minutter siden): Kommer helt an på hvordan studiet er oppbygd og hva man studerer. I enkelte tilfeller er bestått første semester en forutsetning for å gå videre på andre semester, i andre tilfeller kan man ta eksamen man strøk på på nytt senere. Hvor kan man finne info om det? Studiet vårt er delt i to, første emne 15 stp.og andre emne 15 stp. Anonymkode: cd9f4...fde
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #31 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor kan man finne info om det? Studiet vårt er delt i to, første emne 15 stp.og andre emne 15 stp. Anonymkode: cd9f4...fde Du må kontakte skolen. Anonymkode: 5ebbb...e6b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #32 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du må kontakte skolen. Anonymkode: 5ebbb...e6b Det er dumt, å spørre om det før man har stryket Anonymkode: cd9f4...fde
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #33 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2020 den 22.04): Vårens brannfakkel... Hvordan er det mulig å stryke på eksamen? Det være seg privatisteksamen, vgs, bachelor eller master... Da må man jo ha skoftet en del av undervisningsopplegget? All den tid alt man studerer er eksamensrelatert... Har selv aldri strøket på hverken vgs eller bachelor, hvordan greier folk det kunststykket? For det skal vel være større sjans for å bestå? Anonymkode: ec6ce...db6 Strøk i kjemi en gang da læreren ikke kunne engelsk og svært lite norsk. Kjemiundervisning på en blanding av pakistansk og gebrokken norsk var litt komplisert når jeg aldri hadde hatt kjemi før. Skal sies at vi klagde flere ganger i løpet av semesteret, men skolen mente foreleser var god nok. 70% av klassen strøk Tok privatisteksamen noen mnd senere og skolen stilte opp med en ny foreleser på litt ekstraundervisning, da fikk jeg B. Anonymkode: f0ecc...983
Majer Skrevet 6. januar 2022 #34 Skrevet 6. januar 2022 Noen er late, men det er mange som enten sliter psykisk eller som har underliggende tilstander de ikke har fått diagnose eller hjelp med. Se bare på alle som står frem med at de fikk adhd diagnose etter fylte 30, 40, 50 og 60... 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #35 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Strøk i kjemi en gang da læreren ikke kunne engelsk og svært lite norsk. Kjemiundervisning på en blanding av pakistansk og gebrokken norsk var litt komplisert når jeg aldri hadde hatt kjemi før. Skal sies at vi klagde flere ganger i løpet av semesteret, men skolen mente foreleser var god nok. 70% av klassen strøk Tok privatisteksamen noen mnd senere og skolen stilte opp med en ny foreleser på litt ekstraundervisning, da fikk jeg B. Anonymkode: f0ecc...983 Konteeksamen * ikke privatisteksamen Anonymkode: f0ecc...983
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #36 Skrevet 6. januar 2022 On 6/1/2020 at 10:04 PM, AnonymBruker said: Vårens brannfakkel... Hvordan er det mulig å stryke på eksamen? Det være seg privatisteksamen, vgs, bachelor eller master... Da må man jo ha skoftet en del av undervisningsopplegget? All den tid alt man studerer er eksamensrelatert... Har selv aldri strøket på hverken vgs eller bachelor, hvordan greier folk det kunststykket? For det skal vel være større sjans for å bestå? Anonymkode: ec6ce...db6 Og selv om du aldri har strøket på en eksamen så ser det ut til at du mangler forståelse for at mennesker er ulike individer, som ikke nødvendigvis besitter samme kunnskap, evner eller ressurser som deg. Vel, nå vet du det også. Anonymkode: da41a...ed5 7
Kjetil E Skrevet 6. januar 2022 #37 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2020 den 22.24): Forstår at det kan gå riktig galt i fag som matematikk, programmering, kjemi og fysikk med utregninger eller formler. Teoretiske fag skjønner jeg faktisk ikke, bortsett fra ex.phil som har fryktelig tungt stoff. Har du fått godkjent innleveringer i løpet av semesteret og fulgt litt med iløpet av året, så må det gå an å klodre noe på et papir slik at man i det minste står. Flere fag kan du fort stå i bare du jamrer ned noe vilkårlig, sålenge det er linket mot problemstillingen. Stryker man på multiple choice eksamener så burde man vurdere å gi seg som "student". Anonymkode: 64aeb...7a6 Er det ikke enkelte eksamner hvor EN enkelt feil er nok til å stryke. Mener det er slik på medisinregning på sykepleierstudiet. Der må det være 100% korrekt hvis ikke stryker man. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #38 Skrevet 7. januar 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Det er dumt, å spørre om det før man har stryket Anonymkode: cd9f4...fde Hvorfor det? Jeg vil påstå at nei, det er ikke dumt å spørre om rettigheter og krav til studiet og eksamen, uansett om det er før eller etter stryk. Se etter ord som progresjonskrav i studieplanen. Anonymkode: 55422...6ad
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #39 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.6.2020 den 22.04): Vårens brannfakkel... Hvordan er det mulig å stryke på eksamen? Det være seg privatisteksamen, vgs, bachelor eller master... Da må man jo ha skoftet en del av undervisningsopplegget? All den tid alt man studerer er eksamensrelatert... Har selv aldri strøket på hverken vgs eller bachelor, hvordan greier folk det kunststykket? For det skal vel være større sjans for å bestå? Anonymkode: ec6ce...db6 Folk som skriver "det være seg.." tror de er så fancy og smarte. You very smart. Anonymkode: 41796...3e7
Knoot Skrevet 7. januar 2022 #40 Skrevet 7. januar 2022 Noen ganger kan man skrive en kjempegod oppgave, men i stundens hete "glemmer" man å ta med seg kilder. Å ikke ha kilder særlig på høyere utdanning er 95-100% grunnlag til stryk uansett hvor god oppgaven er. Noen sensorer på VGS kan også være utrolig streng på dette selv om det er på lavere nivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå