AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Vårens brannfakkel... Hvordan er det mulig å stryke på eksamen? Det være seg privatisteksamen, vgs, bachelor eller master... Da må man jo ha skoftet en del av undervisningsopplegget? All den tid alt man studerer er eksamensrelatert... Har selv aldri strøket på hverken vgs eller bachelor, hvordan greier folk det kunststykket? For det skal vel være større sjans for å bestå? Anonymkode: ec6ce...db6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vårens brannfakkel... Hvordan er det mulig å stryke på eksamen? Det være seg privatisteksamen, vgs, bachelor eller master... Da må man jo ha skoftet en del av undervisningsopplegget? All den tid alt man studerer er eksamensrelatert... Har selv aldri strøket på hverken vgs eller bachelor, hvordan greier folk det kunststykket? For det skal vel være større sjans for å bestå? Anonymkode: ec6ce...db6 Hva har du bachelor i ? Noe lett? På de fleste eksamner jeg vet om må man svare helt korrekt på over 60% fo rå få bestått, så skjønner det godt jeg. Har stryki en gang på 1 året på medisinstudiet, fikk godkjent på konten Anonymkode: 5cade...ccd 10
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: skoftet en del av undervisningsopplegget Det kan være en grunn, angst og panikk kan være en annen, misforståelse av oppgavetekst e.l. kan være en annen. Og så kommer det nok også endel an på hva slags studie man tar og hva som kreves Anonymkode: 6e18f...dea 12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Noen ganger er man uheldig og ikke alle er skoleflinke. Anonymkode: 58be5...2e8 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Noen ganger på uni må man svare på 4 av 6 oppgaver for å bestå. Rekker man ikke bli ferdig med alle innen tiden, får man stryk. Anonymkode: 80ee4...f39 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 1. juni 2020 «Jeg er kjempeflink, for jeg har aldri strøket på en eksamen» Anonymkode: 73efd...8d6 53
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #7 Skrevet 1. juni 2020 Er ganske lett å stryke på universitetsnivå ihvertfall spesielt hvis man har konsentrasjonsproblemer eller andre helseutfordringer. Spesielt de av psykisk art som krever et oppegående hode. Anonymkode: 2771f...ce8 2
Cata Skrevet 1. juni 2020 #8 Skrevet 1. juni 2020 Jeg klarte glatt å stryke i både statistikk og matematikk etter sommerkurs til NTH. Hadde knapt nok regnet noe mer avansert enn prosenter mens jeg jobbet i årene mellom ingeniørhøgskole og NTH . Besto heldigvis på konteeksamen da jeg hadde fått frisket opp læretreningen i et halvt års tid. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #9 Skrevet 1. juni 2020 Mange ofre enkelt eksamer. Strykker på en for lese meir på andre og så konter den de stryk. Anonymkode: 2b137...965
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #10 Skrevet 1. juni 2020 Er jo ikke spesielt vanskelig å stryke på eksamen på universitetsnivå om man må ha 40% eller 60% av total poengsum bare for å få en E. Enda verre blir det om man må ha minst 40% eller 60% riktig på hver av deloppgavene. Noen fag og linjer er rett og slett enklere enn andre og krever mindre. Folk har også ulike forutsetninger når det kommer til oppgavestruktur og f.eks. kvantiative fag Anonymkode: a0b29...15e 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #11 Skrevet 1. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du bachelor i ? Noe lett? På de fleste eksamner jeg vet om må man svare helt korrekt på over 60% fo rå få bestått, så skjønner det godt jeg. Har stryki en gang på 1 året på medisinstudiet, fikk godkjent på konten Anonymkode: 5cade...ccd Du går på medisinstudiet, men likevel føler du at du må sitere hele hovedinnlegget, selv om du er den første som svarer og det er helt åpenbart at det er det du svarer på. Noen ganger tenker jeg at smarte folk er .... vel.. ikke så smarte. Anonymkode: b8c32...196 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #12 Skrevet 1. juni 2020 Forstår at det kan gå riktig galt i fag som matematikk, programmering, kjemi og fysikk med utregninger eller formler. Teoretiske fag skjønner jeg faktisk ikke, bortsett fra ex.phil som har fryktelig tungt stoff. Har du fått godkjent innleveringer i løpet av semesteret og fulgt litt med iløpet av året, så må det gå an å klodre noe på et papir slik at man i det minste står. Flere fag kan du fort stå i bare du jamrer ned noe vilkårlig, sålenge det er linket mot problemstillingen. Stryker man på multiple choice eksamener så burde man vurdere å gi seg som "student". Anonymkode: 64aeb...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #13 Skrevet 1. juni 2020 Noen fag på universitetet er jævlig vanskelige. Det er lister over strykprosenter og noen fag har alltid 50%++ stryk, år etter år. Anonymkode: 72e43...39e 7
Daria Skrevet 1. juni 2020 #14 Skrevet 1. juni 2020 Vi hadde mappeinnlevering i fire fag samme uke - det ble for mye for min tradisjonelle "siste-liten-skippertak"-tilnærming... Et år strøk over halve kullet på en eksamen fordi det spurt om et lite tilsynelatende uviktig tema som bare sto nevnt i et tilleggskompendium vi hadde fått utdelt på en forelesning (jeg hadde flaks og snublet over det i en papirbunke noen dager før...). Det er mange grunner til at man stryker, ofte handler det om bagateller, uflaks, misforståelser og tidsmangel. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #15 Skrevet 1. juni 2020 Ikke noe problem. Det er som stryker med vilje for å få bedre tid når en tar konten. Anonymkode: 609e0...32e
Behappy Skrevet 1. juni 2020 #16 Skrevet 1. juni 2020 Jeg strøk på norskeksamen på lærerhøyskolen. Jeg bomma totalt på oppgaven og i tillegg litt umodent tankesett. Jeg ser det helt tydelig nå i dag at det var en stryk....😉 Jeg tok eksamen opp igjen og fikk en B.
Daria Skrevet 1. juni 2020 #17 Skrevet 1. juni 2020 (Noe annet mange av oss, men tydeligvis ikke alle, lærer av å studere er at folk er forskjellige, lærer på forskjellige måter og har forskjellig utgangspunkt og forutsetninger for å takle ting og ikke minst at et eksamensresultat ikke trenger å si så mye om hverken kunnskap, dyktighet eller innsats.) 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #19 Skrevet 1. juni 2020 1 minutt siden, Daria skrev: Vi hadde mappeinnlevering i fire fag samme uke - det ble for mye for min tradisjonelle "siste-liten-skippertak"-tilnærming... Et år strøk over halve kullet på en eksamen fordi det spurt om et lite tilsynelatende uviktig tema som bare sto nevnt i et tilleggskompendium vi hadde fått utdelt på en forelesning (jeg hadde flaks og snublet over det i en papirbunke noen dager før...). Det er mange grunner til at man stryker, ofte handler det om bagateller, uflaks, misforståelser og tidsmangel. Jeg er enig i at ved mange tilfeller er eksamen bygd for vanskelig opp, samt at sensorene er altfor strenge. Det er ofte jeg ser at eksamener spør om ting utenfor pensum, designer oppgaver forvirrende og gjerne 10 ganger verre enn vanlige oppgaver som tilhører pensum. Kombinerer man dette med tidspress og strenge sensorer, har man det gående. Anonymkode: 64aeb...7a6 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #20 Skrevet 1. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen fag på universitetet er jævlig vanskelige. Det er lister over strykprosenter og noen fag har alltid 50%++ stryk, år etter år. Anonymkode: 72e43...39e Da burde skole, veiledere og sensorer gå i seg selv og sette seg ned å diskutere og revurdere pensum, veiledning, eksamen og sensur, for da er det dem det er noe feil med. Anonymkode: 64aeb...7a6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå