lonelywhale Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 (endret) Heisann! Slik som tittelen antyder, så drikker jeg ikke alkohol og sliter dermed med å skape nye vennskap. Jeg studerer på universitetet og er 21 år med svært få venner. Hovedsakelig holder jeg mest kontakt med barndomsvenner og et par medstudenter. Fordi mitt nettverk er begrenset, så er det lett å føle seg ensom og alene til tider. Alkohol er en stor del av den norske kulturen og vårt sosiale liv. De aller fleste vil nok si seg enig i at det er lettere å åpne seg for fremmede og å ha det gøy etter å hatt seg et par glass. Jeg bor nær Stavanger hvor det spennende nattlivet er for mange jaktterrenget for å skape både minner og venner. Fordi det er lagt så mye fokus på å måtte dra på fest eller ut på byen for å møte nye mennesker, så gjør det at slike som meg føler seg noe utstøtt. Det gjør det ikke enklere at jeg ikke er religiøs og kan derfor ikke bli en del av fellesskapet i kirken eller andre steder. Jeg ønsker ikke venner bare for å ha venner. Jeg lengter etter en ordentlig connection med noen, men vet ikke hvordan og hvor jeg kan møte andre uten at alkohol er involvert... Har tenkt litt på frivillig arbeid eller å bli med på en form for lagidrett. Har du kanskje noen tips? 💜 Evig takknemlig for svar~ Edit: Fordi det samme går igjen, så ønsker jeg å legge til at jeg ikke ønsker å dra edru på fest heller. Jeg er livredd fulle mennesker og har traumer fra barndommen. Jeg er klar over at det går an å hygge seg på byen uten å drikke, men det passer ikke for meg. Det er derfor jeg ønsker alternative steder hehe Så fint å høre at andre som ikke drikker ikke har havnet i samme situasjon som meg, men vær så snill å godta at ikke alle er like heldige. Det finnes flere faktorer som påvirker ulike utfall. Endret 2. juni 2020 av lonelywhale 4
lonelywhale Skrevet 1. juni 2020 Forfatter #2 Skrevet 1. juni 2020 (endret) - Endret 1. juni 2020 av lonelywhale