lonelywhale Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 (endret) Heisann! Slik som tittelen antyder, så drikker jeg ikke alkohol og sliter dermed med å skape nye vennskap. Jeg studerer på universitetet og er 21 år med svært få venner. Hovedsakelig holder jeg mest kontakt med barndomsvenner og et par medstudenter. Fordi mitt nettverk er begrenset, så er det lett å føle seg ensom og alene til tider. Alkohol er en stor del av den norske kulturen og vårt sosiale liv. De aller fleste vil nok si seg enig i at det er lettere å åpne seg for fremmede og å ha det gøy etter å hatt seg et par glass. Jeg bor nær Stavanger hvor det spennende nattlivet er for mange jaktterrenget for å skape både minner og venner. Fordi det er lagt så mye fokus på å måtte dra på fest eller ut på byen for å møte nye mennesker, så gjør det at slike som meg føler seg noe utstøtt. Det gjør det ikke enklere at jeg ikke er religiøs og kan derfor ikke bli en del av fellesskapet i kirken eller andre steder. Jeg ønsker ikke venner bare for å ha venner. Jeg lengter etter en ordentlig connection med noen, men vet ikke hvordan og hvor jeg kan møte andre uten at alkohol er involvert... Har tenkt litt på frivillig arbeid eller å bli med på en form for lagidrett. Har du kanskje noen tips? 💜 Evig takknemlig for svar~ Edit: Fordi det samme går igjen, så ønsker jeg å legge til at jeg ikke ønsker å dra edru på fest heller. Jeg er livredd fulle mennesker og har traumer fra barndommen. Jeg er klar over at det går an å hygge seg på byen uten å drikke, men det passer ikke for meg. Det er derfor jeg ønsker alternative steder hehe Så fint å høre at andre som ikke drikker ikke har havnet i samme situasjon som meg, men vær så snill å godta at ikke alle er like heldige. Det finnes flere faktorer som påvirker ulike utfall. Endret 2. juni 2020 av lonelywhale 4
lonelywhale Skrevet 1. juni 2020 Forfatter #2 Skrevet 1. juni 2020 (endret) - Endret 1. juni 2020 av lonelywhale
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Vil anbefale deg å delta i studentorganisasjoner. UiS litt av hvert å tilby om du går der. Så er det også at selv om du ikke drikker kan det være gøy å delta på det sosiale som quizzer, tappetårnet, fester og bar/klubber. Ikke alt er stupfylla for hver eneste person som deltar, og det finnes mye godt å drikke som er alkoholfritt. Anonymkode: b6a09...429 1
visp Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Hei, jeg har inntrykk av at din aldersgruppe drikker lite faktisk. De gjør ofte sosiale ting uten alkohol. Jeg er helt sikker på at du treffer noen som passer deg godt:) 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Å drikke er ikke en viktig greie nei, da er du bare i feil miljø. Jeg er avhold og aldri vært venneløs. Finn deg en hobby og møt folk sånn. Jeg er aktiv og driver mye med friluftsliv, da møter man mange likesinnede Anonymkode: 87f40...286 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #6 Skrevet 1. juni 2020 59 minutter siden, lonelywhale skrev: Heisann! Slik som tittelen antyder, så drikker jeg ikke alkohol og sliter dermed med å skape nye vennskap. Jeg studerer på universitetet og er 21 år med svært få venner. Hovedsakelig holder jeg mest kontakt med barndomsvenner og et par medstudenter. Fordi mitt nettverk er begrenset, så er det lett å føle seg ensom og alene til tider. Alkohol er en stor del av den norske kulturen og vårt sosiale liv. De aller fleste vil nok si seg enig i at det er lettere å åpne seg for fremmede og å ha det gøy etter å hatt seg et par glass. Jeg bor nær Stavanger hvor det spennende nattlivet er for mange jaktterrenget for å skape både minner og venner. Fordi det er lagt så mye fokus på å måtte dra på fest eller ut på byen for å møte nye mennesker, så gjør det at slike som meg føler seg noe utstøtt. Det gjør det ikke enklere at jeg ikke er religiøs og kan derfor ikke bli en del av fellesskapet i kirken eller andre steder. Jeg ønsker ikke venner bare for å ha venner. Jeg lengter etter en ordentlig connection med noen, men vet ikke hvordan og hvor jeg kan møte andre uten at alkohol er involvert... Har tenkt litt på frivillig arbeid eller å bli med på en form for lagidrett. Har du kanskje noen tips? 💜 Evig takknemlig for svar~ har du familie? hvor mye snakker du med din familie? og hvor mye betyr dem for deg? kan gjerne gi karakter mellom 1 til 10. Anonymkode: 2f8a3...5fb
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #7 Skrevet 1. juni 2020 Det er mange som ikke drikker alkohol (eller som drikker lite), så her tror jeg bare du har vært uheldig. Sier som en del av de andre: Velg omgangskrets der folk er mer opptatt av andre interesser enn kun å løpe rundt på byen. Anonymkode: 78829...35c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #8 Skrevet 2. juni 2020 Finn deg venner gjennom hobbyer. Anonymkode: 34076...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #9 Skrevet 2. juni 2020 Finn deg noen UTENOM alkoholen. De fleste vil bare mase om at du skal drikke uansett om du får deg drikkevenner. Dette er et samfunnsproblem i norge, alkoholen. Ingen andre er mer redd for folk som ikke drikker enn nordmenn, de fleste nordmenn er jo alkoholikere dessverre. Selv kutta jeg alkohol for 5år siden pga det er kun negativt, da så man hvor dårlige venner man egentlig hadde. Som ikke godtok dette valget, så glad jeg mistet mange av mine falske drikkevenner. Fin artikkel: https://www.aftenposten.no/a-magasinet/i/jd0Qw/drikker-du-ikke Anonymkode: 09468...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #10 Skrevet 2. juni 2020 Herregud. Jeg var på masse fester og drakk ikke som student. Ble hverken utstøtt. Noen spørsmål ble det, men de fleste godtok at jeg hadde tatt et valg. Anonymkode: c54dd...1de 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 Det går an å bli med uten at man drikker ja, du trenger jo ikke mase så mye om det. Bestill deg noe som ser ut som en øl/drink og bare join gjengen. Hvis du er chill og hyggelig og morsom å være med så burde det ikke ha noe å si. Anonymkode: 9097c...de9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå