Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ok å kjøpe til en 1,5 åring?

Det er jo viktig med gode sko. Titta litt på skoringen. Der var flere av sandalene både steindyre (over 1000 kr) og ikke særlig luftige. 

Hva er viktigst å tenke på om man kjøper sandaler til så små barn i en klesbutikk istedet for skobutikk?

Anonymkode: 48042...833

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo viktig med gode sko. Titta litt på skoringen. Der var flere av sandalene både steindyre (over 1000 kr) og ikke særlig luftige. 

Hva er viktigst å tenke på om man kjøper sandaler til så små barn i en klesbutikk istedet for skobutikk?

Prøv å bøy sålen så godt du kan. Den skal gi etter! Ellers er den for stiv. Se også på demping i sålen, den bør ikke være for tynn. Jeg syns alt under 1 cm er for tynt. Foretrekker at den har litt ekstra tykkelse/demping i hælen. Ellers er det viktig at det er minst 1,5 cm å gå på for tærne i lengden. Billige sandaler blir ofte klamme under fotsålene. Jeg jobber i barnehage og ser tydelig forskjell på billige og dyre sandaler. Når det er sagt, finner jeg titt og ofte sandaler til typ 250-299kr som er veldig gode! Jeg er mer enn middels opptatt av sko, men ville ikke brukt 1000kroner på et par sandaler..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Yoshi1987 skrev:

Prøv å bøy sålen så godt du kan. Den skal gi etter! Ellers er den for stiv. Se også på demping i sålen, den bør ikke være for tynn. Jeg syns alt under 1 cm er for tynt. Foretrekker at den har litt ekstra tykkelse/demping i hælen. Ellers er det viktig at det er minst 1,5 cm å gå på for tærne i lengden. Billige sandaler blir ofte klamme under fotsålene. Jeg jobber i barnehage og ser tydelig forskjell på billige og dyre sandaler. Når det er sagt, finner jeg titt og ofte sandaler til typ 250-299kr som er veldig gode! Jeg er mer enn middels opptatt av sko, men ville ikke brukt 1000kroner på et par sandaler..

Takk for tips! Aner du hvor de gode, men billige sandalene er kjøpt?

AnonymBruker
Skrevet

Som oftest syns jeg ikke sko fra H&M gir god nok støtte for små barneføtter.. Sjekk nettet etter tilbud, feks xxl, g-sport osv kan ha gode tilbud på barnesko/sandaler. 

Anonymkode: b655a...bb5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Et raskt googlesøk på «sandaler barn» ga mange rimelige treff. Fra feks jollyroom og barnas hus 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sko hadde jeg iķke spart på. 

Anonymkode: c8db6...512

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med keen sandalene kjøpt på xxl til under 300 kr. God såle, bra lufting, "tett" tå så de ikke snubler så lett og tøft design :) anbefales! 

Anonymkode: ebe49...da6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hun nettop hadde begynt å gå, kjøpte jeg et eller to par ordentlige sko som hun brukte hele tiden. Nå som hun er tre år og elsker sko, har vi mange par fra hm (det er umulig å styre henne vekk fra det glitrefjellet der) og et par ordentlige sko. 

Når de er såpass små som ett år og halvannet, burde det være god støtte og en god såle, du burde ikke gå for åpen tå løsning mtp at de kan skade tærna sine. 

Anonymkode: d384c...607

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Aner du hvor de gode, men billige sandalene er kjøpt?

Man kan få noen gode på tilbud på feks XXL, ellers har jeg kjøpt flere gode på Shoeday. Fant noen overraskende gode på Spar Kjøp til 250kr. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi pleier og kjøpe både sko og sandaler klær på h&m, de selger så mye fint 🙂 så ikke noe problem det. barna mine elsker de skoene/sandalene klær  vi kjøper derifra, får masse skryt og kommentarer på stilen til barna mine også, de bruker masse andre sko av andre merker også, men h&m selger mye fint både I klær sandaler og sko til en rimelig pris. Dessuten vokser barna utrolig fort så det er ikke noe vits I og svi av 1000/2000 kr når de bare kan bruke skoene I 1/2 mnd. Om vi invisterer I dyre sko/sandaler klær så ville jeg heller valgt ett par str større slik at barna har noe og vokse I.

Anonymkode: de669...afa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som oftest syns jeg ikke sko fra H&M gir god nok støtte for små barneføtter.. Sjekk nettet etter tilbud, feks xxl, g-sport osv kan ha gode tilbud på barnesko/sandaler. 

Det stemmer ikke! Mine barn har aldri fatt problemer med sko fra h&m du sprer feil info fordi du muligens ikke liker H&m og det blir helt feil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi pleier og kjøpe både sko og sandaler klær på h&m, de selger så mye fint 🙂 så ikke noe problem det. barna mine elsker de skoene/sandalene klær  vi kjøper derifra, får masse skryt og kommentarer på stilen til barna mine også, de bruker masse andre sko av andre merker også, men h&m selger mye fint både I klær sandaler og sko til en rimelig pris. Dessuten vokser barna utrolig fort så det er ikke noe vits I og svi av 1000/2000 kr når de bare kan bruke skoene I 1/2 mnd. Om vi invisterer I dyre sko/sandaler klær så ville jeg heller valgt ett par str større slik at barna har noe og vokse I.

Når man skal velge fottøy til en 1,5 åring så tenker man ikke bare på stil/hva som er fint.. Og man kjøper heller ikke for store sko! 

Man trenger ikke bruke 1000 kr på sandaler, men jeg ville ikke kjøpt sandaler fra h&m til en 1, 5 åring. Støtte og god såle er viktig for en fot som er veldig formelig enda. 

Anonymkode: 6d174...9d5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke! Mine barn har aldri fatt problemer med sko fra h&m du sprer feil info fordi du muligens ikke liker H&m og det blir helt feil.

Eh, klart det er forskjell på sko fra H&M og sko fra SKOBUTIKK/sportsbutikk. Jeg handler mye fra H&M selv jeg, men ville ikke handlet sko til så små barn der nei. Det er jo en grunn til at det er billigere = billigere materialer og kvalitet. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har heller aldri kjøpt sko eller sandaler til barnet for 1000-2000kr. Leter man på nett og på salg finner man til 2-300kr. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt noen sko på h&m og de er ikke akkurat noen drøm å gå på.. 

Anonymkode: 861fb...6de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du selv brukt sko derfra da? så du veit hvordan de føles sammenligna med andre sko? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da mine gutter hadde sandaler kjøpte jeg ofte Viking eller Timberland sine på xxl, kostet aldri mer enn rundt 3-400kr!☺️

Anonymkode: 4fdcc...9e1

• Liker 1
Skrevet

Sjekk outletbutikker først. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars unger!

Anonymkode: c8db6...512

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel jeg kjøpte et par "støvletter" i "semska skinn" der som var kjempefine, men de var et mareritt og gå med pluss at de ble klissvåte som om de var laget av papp (mulig de var det..) Så tror du burde tenke litt lenger. Sko er ikke bare et moteobjekt det skal være praktisk! Og spesielt er dette viktig for barn!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...