Gå til innhold

Tør ikke gå på do (nr 2) når jeg ikke er hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har problemer med å gå på do og gjøre nr 2 andre steder enn hjemme. Er redd for lukt og lyd og at jeg skal bruke lang tid... For noen år siden var jeg innlagt på sykehus og holdt meg da i 10 dager, var skikkelig forstoppet når jeg kom hjem. Går aldri på do på jobb, holder meg heller til jeg kommer hjem og har derfor mye vondt i magen. Kom hjem fra hytteferie med venner i kveld, hadde da ikke gjort nr 2 siden torsdag. Min mann påstår det et farlig å holde seg så lenge, men er det egentlig det? 

Anonymkode: e51bd...204

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo ikke helt bra.. Det blir uregelmessig avføring.
Jo lenger maten/avføringen oppholder seg i tarmen, jo mer væske suges ut av den og du vil lettere bli forstoppet, som du sier.
Jeg var også sånn som deg før, men nå driter jeg mer og mer i det. Eller oftere og oftere. Jeg har både sjenert blære og unngår ofte å bæsje utenfor hjemmet. På jobb bruker jeg alltid handicapdoen om jeg absolutt må gjøre nr.2

Sliter du med treg mage til vanlig? Siden du bekymrer deg for at du vil bruke lang tid på toalettet?

Anonymkode: 284c1...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt lik, er ekspert på å holde meg. Blir det krise så må jeg bare komme meg hjem, eventuelt en plass hvor det ikke er folk. Så det går fint på hotell/hytte om jeg er alene/kun med familie. 

Litt teit at jeg skal komme med forslag som ikke bruker dem selv. Legg papir i do før du setter deg, demper ikke prompelyder men fall lyder (haha). Ha alltid med deg fyrstikker, når du er ferdig så tenner du en fyrstikk og lar den brenne så lenge som mulig før du blåser den ut. Dette fjerner all vond lukt med en gang! 

Anonymkode: 1d437...9fc

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er farlig. 

Så lenge du har et balansert kosthold og får i deg nok fiber skal det jo ikke lukte noe mer enn vanlig, eller ta mer tid enn vanlig. Kan kostholdet ditt være en av grunnene til at du ikke vil? Siden du sier at du er redd for å bruke lang tid, og redd for lukt. 

Anonymkode: 985db...b67

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Det er ikke bra nei. Skjønner hva du mener, hater det selv. Men noen ganger må man bare. Sett på vannet og legg litt papir i doen så lyden blir kamuflert og skyll ned med en gang så lukten ikke får satt seg 

AnonymBruker
Skrevet
På 1.6.2020 den 21.27, AnonymBruker skrev:

Uff ja, kjenner meg godt igjen i ts sine problemer. Jeg får også ofte trøbbel med det når jeg er på ferie og reise. Det høres sikkert helt tåpelig ut, men rådet om å sitte på huk har ofte vært løsningen for meg (se tipset i lenken).

Anonymkode: b646c...596

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...