Yoshi1987 Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Jeg har en Polar Ignite trenings/pulsklokke. Den måler pulsen min 24/7, skritteller, måler søvnverdi, har gps og jeg kan se hvor mange kalorier jeg har forbrent basert på puls/antall skritt og trening (og mer). Hvor nøyaktig føler du at din klokke er? Jeg har en ganske aktiv jobb, og har ofte gått 10 000 skritt før arbeidsdagen er omme, og går en del lange turer på ettermiddagene. Klokka mener at jeg i snitt forbrenner 2850kcal daglig (målt over en fire ukers periode). Jeg er ganske tung da (165cm og 84kilo), men min samboer fikk sjokk da han hørte hvor mye jeg forbrenner daglig og mener den må være feil (han trener masse selv, men har aldri trengt å tenke på kalorier da han er naturlig dlabn uansett hva han gjør). Blir så usikker på hvor jeg skal legge lista ettersom jeg vil gå ca 1000kcal i underskudd daglig for å gå ned i vekt (skal telle kalorier). For hvis jeg legger meg på 1800kcal, og så forbrenner jeg ikke mer enn 2000kcal, så hjelper det jo nesten ikke i det hele tatt😬
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Du forbrenner helt sikkert mer enn 2000 kcal. Jeg synes du skal prøve å legge deg på 1800 kcal i en periode. Test det i noen uker, om du ikke går ned i vekt så kan du prøve å senke det litt. Du bør uansett ikke ligge under 1500 kcal om dagen. Klokkene er selvsagt ikke 100 % nøyaktig, men de gir en god pekepinn. Anonymkode: 4f864...490
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Jeg har polar A360 (så den er mange år gammel). Det tar gjerne 5 minutter før pulsen går opp til der den faktisk er når jeg starter den, men når den først kommer i gang viser den ganske riktig (har også pulsmåler i øreproppene som jeg har sammenlignet med). Jeg har kaloritelling både i klokken, skoene og øreproppene, og disse viser også veldig likt når jeg kjører dem samtidig, men jeg fant raskt ut at den totale kaloriforbrenningen på polarklokken er helt på viddene. Husker en dag jeg gikk en fjelltur der jeg brente rundt 3000 kcal (lang tur) så viste likevel total kaloriforbrenning den dagen sånn 1500 kcal 😂. Jeg veier 30 kilo mindre enn deg og jeg brenner rundt 2600 kcal daglig, men har en stående jobb og trener 5-6 dager i uka. Anonymkode: 542a7...ad6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Forresten anbefaler jeg deg denne: https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov/ om du er 30 år og etter din høyde og vekt har stående arbeid (ikke haket av for betydelig grad av fysisk aktivitet på fritiden) har du en daglig forbrenning på mellom 2811 og 2967 kcal, så typen din er litt på viddene om han mener du brenner 2000 kcal om dagen. Du brenner nok langt mer enn det og vil nok gå raskt ned i vekt om du legger deg på et inntak på 2000 kcal om dagen, men husk å sjekke kalkulatoren etter som du går ned i vekt siden forbrenningen også blir lavere ved lavere vekt om du ikke kompenserer for det ved å trene mer. Anonymkode: 542a7...ad6 1
Yoshi1987 Skrevet 1. juni 2020 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du forbrenner helt sikkert mer enn 2000 kcal. Jeg synes du skal prøve å legge deg på 1800 kcal i en periode. Test det i noen uker, om du ikke går ned i vekt så kan du prøve å senke det litt. Du bør uansett ikke ligge under 1500 kcal om dagen. Klokkene er selvsagt ikke 100 % nøyaktig, men de gir en god pekepinn. Anonymkode: 4f864...490 Ja, får teste ut 1800kcal om dagen de første ukene og så se hvordan det går 🙂 Nei, klokka er nok ikke helt nøyaktig, men satser på at den ikke er helt på jordet! Takk for svar!
Yoshi1987 Skrevet 1. juni 2020 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har polar A360 (så den er mange år gammel). Det tar gjerne 5 minutter før pulsen går opp til der den faktisk er når jeg starter den, men når den først kommer i gang viser den ganske riktig (har også pulsmåler i øreproppene som jeg har sammenlignet med). Jeg har kaloritelling både i klokken, skoene og øreproppene, og disse viser også veldig likt når jeg kjører dem samtidig, men jeg fant raskt ut at den totale kaloriforbrenningen på polarklokken er helt på viddene. Husker en dag jeg gikk en fjelltur der jeg brente rundt 3000 kcal (lang tur) så viste likevel total kaloriforbrenning den dagen sånn 1500 kcal 😂. Jeg veier 30 kilo mindre enn deg og jeg brenner rundt 2600 kcal daglig, men har en stående jobb og trener 5-6 dager i uka. Anonymkode: 542a7...ad6 Tusen takk for svar 🙂 Satser på at klokka ikke er helt feil men viser sånn noenlunde riktig 😄
Yoshi1987 Skrevet 1. juni 2020 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten anbefaler jeg deg denne: https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov/ om du er 30 år og etter din høyde og vekt har stående arbeid (ikke haket av for betydelig grad av fysisk aktivitet på fritiden) har du en daglig forbrenning på mellom 2811 og 2967 kcal, så typen din er litt på viddene om han mener du brenner 2000 kcal om dagen. Du brenner nok langt mer enn det og vil nok gå raskt ned i vekt om du legger deg på et inntak på 2000 kcal om dagen, men husk å sjekke kalkulatoren etter som du går ned i vekt siden forbrenningen også blir lavere ved lavere vekt om du ikke kompenserer for det ved å trene mer. Anonymkode: 542a7...ad6 Takk for godt svar! Ja, jeg selv er ganske sikker på at klokka viser relativt riktig, siden det krever mange kalorier å forflytte denne kroppen så mye som jeg gjør 🙂 Jeg kan plotte inn i klokka hvor mye jeg veier, så kommer til å oppdatere den etterhvert som jeg går ned i vekt sånn at den holder seg relativt nøyaktig. Da er jeg ikke helt ute på viddene om jeg legger meg på ca 1800kcal om dagen da 🙂
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #8 Skrevet 23. juli 2023 Hei! Hvordan gikk det, @Yoshi1987? Jeg fant tråden etter å ha googlet kalorier og polar ignite. Hadde versjon 1 før og 3 nå, og ligger med forbruk på cirka 3000 kalorier daglig, i snitt/ mnd. Har en aktiv jobb der jeg er på beina hele dagen, og er aktiv på kveld/ helg med fjellturer. Høyde 180 vekt cirka 70. Synes 3000 høres veldig mye ut? Anonymkode: bf0ac...4bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå