Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag har jeg gått på en liten (planlagt) mat og godterismell. 

Første utskeielsen på 2 mnd.

Får litt panikk, samtidig som jeg prøver fortelle meg selv at det er ikke farlig. Føler at tanken på mat og godis har tatt helt overhånd, i negativ forstand. Derfor var der egentlig litt viktig at jeg skulle kunne kose meg med litt ekstra i dag, samtidig syns jeg det er litt ekkelt at jeg skal ha så dårlig samvittighet for det. Det burde ikke henge sammen.

Gjør det det for flere?

Føler meg mett, litt mer mett enn jeg har vært disse ukene, liker ikke følelsen 😅 

Hvordan kvitte seg med dårlig samvittighet i forbindelse med mat?

Tror jeg er redd for å ikke klare hente meg inn igjen i morgen.. Men det skal jeg! 4 kilo unna målvekta.

Anonymkode: 44c94...c8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du slitt med overspising? 

Jeg har slitt med overspising og har lett for å få disse tankene når jeg skeier ut en sjelden gang. Prøver å la være med disse utskeielsene, for det ER vanskelig å hanke seg inn igjen. La gradvis på meg 12 kg over ett år pga en ferie jeg hvor jeg skeiet mye ut og ikke klarte å hanke meg selv inn igjen etter. 

Det viktigste for meg har vært å bryte forbindelsen med at kos=mat, og heller bare spise som normalt stort sett alltid. Lysten på søtt og usunne ting forsvinner etterhvert når man ikke spiser det. 

Aner ikke om det er tilfelle for deg da, men håper du klarer å legge fra deg  dårlig samvittighet og ikke tenke så mye på det. Lykke til med de siste 4🙂🤞

Anonymkode: c40d7...4f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også få dårlig samvittighet, selv om utskeielsen var både planlagt og kontrollert. Den beste "medisinen" for min del er å se at det faktisk ikke har så mye å si for vekta. Jeg går kanskje opp noen kilo i vann de neste dagene, men så er jeg raskt tilbake til utgangspunktet. Så lenge utskeielsene ikke skjer for hyppig eller er for store, går det helt fint. Jeg loggfører forresten alt av utskeielser i Lifesum, hvis jeg kan. Noen ganger er ikke utskeielsen så stor som den kanskje føles. Hovedsaken er at man fortsetter med de gode matvanene med en gang etterpå. 

Vær på vakt mot tankegang av typen "Nå har jeg uansett ødelagt alt, så nå kan jeg like gjerne spise enda mer". 

Anonymkode: e386e...ba8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...