Gå til innhold

Ofte nok kontakt med familien?

Anbefalte innlegg

Gjest messengerboy
Skrevet

Akkurat bestillt billetter for å få mine to onkelunger på besøk ei uke i sommer :-) Jippi, hvor jeg gleder meg. Når man bor på hver sin kant av landet, blir det sjeldent at man ser hverandre. Men nå skal vi ha en hel uke sammen, tro hvor koselig det skal bli da :P Blir ei koselig uke som forhåpentligvis sent vil glemmes av alle sammen..

synes du at du har nok kontakt med din familie?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja. Er sørpå 2-3 ganger i året. Synes det er greit. I sommer kommer mamma og pappa nordover. :)

Gjest gjestekimmi
Skrevet

vi har og familie på alle kanter av landet og har utvilsomt for lite kontakt med de som bor lengst unna. vi ringer og sender brev og greier men det er jammen alt også . sees kanskje annen hvert år?!?

men de av vår familie som bor nærmere ser vi selvsagt oftere. vi kjører gjerne 3 timer en helg i måneden for å kose oss med familien, også kommer de hit til oss.

Skrevet

Lørdag skal vi ha fest med familien. Forsinket midtsommerfest med 34 stk! Herlig med stor familie og ja, vi ses ofte!

Skrevet

Blir ikke så ofte som jeg ville nei.

Det er ca 8 timer å kjøre fra oss til mine foreldre. Det er ca det samme fra oss til hans foreldre også (og nei, våre foreldre bor ikke i bærheten av vher adnre så vi kan slå to fluer i en smekk, det er ca 8 timer mellom dem også...)

Vi tar påskeferien hos dem annenhver gang, og det samme med juleferien, og ser dem begge i sommerferien, forsøker i alle fall. Mine foreldre kommer alltid en tur hit i løpet av sommerferien (i år skjer det i morgen) Hans familie bor langt unna resten av SIN familie (men til gjengjeld bor DE i nærheten av min familie da, så vi kan besøke hans besteforeldre når vi besøker mine foreldre) og er gjerne der i ferien. I det hele tatt et lite puslespill å få til.

Så blir det jo en tur eller to innimellom, en barnedåp, en konfirmasjon, en begravelse (faktsik alle disse tre i løpet av det siste året) eller en fotballkamp (Vi reiser somregel ikke på borteturer, men om det passer seg slik når Brann spiller borte mot Aalesund f.eks så forsøker vi å kombinere familie og kamp (dvs, vi har gjort det en gang, i år passet det ikkeå dra bort den helga)

Men nei, jeg føler ikke at vi ser dem ofte nok. Jeg ser ikke mine foreldre, min bror, mine besteforeldre eller tanter onkler og søskenbarn ofte nok, og heller ikke hans foreldre og søstre. (Hans andre slektninger er han ikke vant til å se stort oftere, siden han er oppvokst langt borte fra slekta, så det anser han som relativt normalt, mens jeg er oppvokst med masse slekt på alle kanter)

Men nå er det ferie, og i løpet av de neste to ukene skal vi trffe og feriere med både mine og hans foreldre. Og det er jo under en måned siden vi var i hans eldste søsters konfirmasjon.

Skrevet

nå er jeg veldig heldig og bor i nærheten av nesten alle, men min mor bor halve året i Frankrike, men hun kommer ofte hjemmom for å hilse på barnebarna og vi er på besøk 1-2 ganger i løpet av vinteren. Faren min ser jeg aldri, men det er vel like greit :wink:

Skrevet

Ja! Har masse kontakt med familien. Vi bor i nærheten av foreldre og svigerforeldre og bestemødre, tanter og en del av søskenene. de av søskenene våre som bor lenger borte kommer hit flere ganger i året, så jeg syns vi har masse kontakt med familien,jeg. Oger glad for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...