Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her meldte behovet seg da han var 7 mnd og begynte å klatre ut av vippestolen. Er alene og måtte ha en trygg plass å ha baby. Men tilvenning? Neh.. satt han i lekegrinda med noen leker og gikk på do. Bruker den enda når jeg må gjøre noe som gjør at jeg ikke kan ha øynene på han hvert sekund🤪 16 mnd nå.

Anonymkode: 0ca03...97e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå finnes det lekegrinder hvor bunnen er i ulike høyder - slik at de f.eks kan sove på dagtid i den når de er små. 
Vi har hatt det men brukt lite, heller bare lagt de på gulvet når de skulle leke. 
Dere trenger vel ikke tilvenning til lekegrind, men det kan være lurt å venne de til å ligge på gulvet uten at de blir konstant underholdt (sånn fra 3-4 mnd alder). Om de bare ligger i en vippestol og blir stimulert ved å ligge i den eller ved å se på dere så vil nok ikke babyen godta å ligge på gulvet/ i lekegrind når den er eldre. 

Det vil alltid være forskjeller på oppdragelse/måte å gjøre ting på blant generasjonene. Dere må kanskje bare gi beskjed om at dere så langt ikke har behov, og ikke ønsker det nå. 

Anonymkode: df38a...fff

AnonymBruker
Skrevet

De fleste vi kjenner har ikke hatt lekegrind. De vi kjenner som har hatt, har enten hatt hunder, liten leilighet som gjør det vanskelig å barnesikre eller trillinger.

Anonymkode: fd3c8...f03

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt lekegrind. Ingen av mine barn har akseptert at jeg har gått fra de heller, så ser ikke når den skulle ha blitt brukt. 

Anonymkode: debde...427

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en liten på 2 måneder og min svigermor maser om at vi må kjøpe lekegrind til han. Hun sier det er viktig å begynne å bruke så tidlig som mulig slik at han blir vandt til den. 

Vi har i utgangspunktet ingen planer om å ha noen lekegrind, og skulle behovet dukke opp så tenker vi å kjøpe da. Men dette er tydeligvis ikke godt nok. I dag sa hun at hun kunne kjøpe til oss, etter vi gjentatte ganger har sagt vi ikke vil ha. Det er jo ikke penger det står på, men plass og vi ser ikke behovet for lekegrind. 

Men vi er førstegangsforeldre, så vi har ingen erfaring. Har hun et poeng. Burde vi kjøpe en lekegrind å begynne og tilvenne han den? 

Anonymkode: 27f99...0b7

Hvorfor mener hun at babyen ‘må bli vant til’ å være i lekegrind?? 

Hadde aldri til min, tenkte ikke tanken engang. 

Anonymkode: 5147e...a5d

Skrevet (endret)

Vi gikk til innkjøp av lekegrind nå nylig, fordi mini er høyt og lavt hele tiden, så det er umulig å få gjort noe som helst annet enn å følge med på han om man er alene. Han liker seg ganske godt oppi der, men har alltid vært av typen som kan leke å styre alene en god stund😊 kjekt for far og mor når man skal sette inn i oppvasken, lage mat ol. Kan også brukes som rom deler senere😊 

Baby er 10mnd da, så hadde heller sett ann ved behov 😊

Endret av Anjatapinjata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...