Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en liten på 2 måneder og min svigermor maser om at vi må kjøpe lekegrind til han. Hun sier det er viktig å begynne å bruke så tidlig som mulig slik at han blir vandt til den. 

Vi har i utgangspunktet ingen planer om å ha noen lekegrind, og skulle behovet dukke opp så tenker vi å kjøpe da. Men dette er tydeligvis ikke godt nok. I dag sa hun at hun kunne kjøpe til oss, etter vi gjentatte ganger har sagt vi ikke vil ha. Det er jo ikke penger det står på, men plass og vi ser ikke behovet for lekegrind. 

Men vi er førstegangsforeldre, så vi har ingen erfaring. Har hun et poeng. Burde vi kjøpe en lekegrind å begynne og tilvenne han den? 

Anonymkode: 27f99...0b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte aldri det. Kan jo være greit å ha av praktiske årsaker (du må løpe ned i en annen etasje f.eks) men ser ellers ikke det store behovet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cezanne skrev:

Vi brukte aldri det. Kan jo være greit å ha av praktiske årsaker (du må løpe ned i en annen etasje f.eks) men ser ellers ikke det store behovet. 

Vi har bare en etasje. Vet jo aldri, plutselig kan vi ha veldig bruk for det om noen måneder, men må baby virkelig ha blitt gradvis tilvendt? 

Anonymkode: 27f99...0b7

AnonymBruker
Skrevet

Brukte lekegrind masse 🙂. Kjempepraktisk, og sønnen min stortrivdes der 🙂

Anonymkode: 1389c...a64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt bruk for ☺️

Anonymkode: 08c42...d12

• Liker 2
Skrevet

Jeg har to barn (3 år og 1 år) og har aldri hatt lekegrind. Vi har rydda vekk farlige ting/ting som kan falle ned osv. Også tar jeg med meg minste hvis jeg skal på do eller noe sånt, skal jeg noe i et annet rom så tar jeg han med meg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte til vår første pga hund. Til nr to og tre ser jeg ikke noe poeng fordi hunden nå kan lukkes ute. 

Anonymkode: d36f8...692

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke brukt lekegrind. Har hatt trappegrind og en periode hadde vi grind inn til kjøkkenet, men har ikke hatt behov for mer avgrensning enn det. Eller, etter hvert måtte vi ha krok på ytterdørene, men til den tid hadde en eventuell lekegrind utspilt sin rolle uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt at det kunne vært praktisk pga. hund og toåring. Men vi har ikke fått somlet oss til å skaffe en, og klarer oss fint uten. 

Anonymkode: f71ed...b85

Gjest Albbas
Skrevet

Har to barn og har aldri sett vitsen med mindre man har dyr. 

AnonymBruker
Skrevet

Med nr. 1 hadde vi ikke behov for lekegrind, med nr.2 så måtte vi ha et sted å legge han som var beskyttet fra storesøster. 

Anonymkode: 3dd0f...0bd

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vi har og jeg bruker den kjempe masse, særlig når jeg er alene med baby. Vi har to etasjer. 
men, vi har aldri gradvis tilvendt han den 😛 Kjøpte når behovet meldte seg, og bare la han der. Av og til liker han det, av og til ikke. Gjør som dere vil. Jeg hadde ikke skaffet det før jeg evt så behovet :) Den tar voldsomt stor plass hvis dere ikke bruker/trenger den.

Endret av boblevann
Skrivefeil
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri brukt, har ikke hatt behov for det. Har heller fjernet alt som er farlig og latt ham gjøre hva han vil.

Anonymkode: 3b782...4d1

AnonymBruker
Skrevet

Brukte lekegrind en del med første barn. Med barn nummer to var den et tørkestativ.. 

Anonymkode: 561fd...928

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er praktisk, vi har tre etasjer. Puttet babygymmen oppi der når baby var liten for å venne seg til den. Kom også litt opp fra det kalde gulvet. 

Det er ikke hver dag vi bruker den, men jeg syns det er veldig greit om jeg må hente/ordne noe i en annen etasje. Går såklart ikke ifra lenge.

Anonymkode: 82894...e2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukt fra 0 til 1 år, hovedsakelig for soving av dupp, og så jeg kunne gjøre ting som å gå på do, lage mat osv ettersom vi har hund. 

Anonymkode: 133b2...7d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har stor hund og likevel ikke brukt lekegrind. Mine barn liker VELDIG godt å være sammen med mammaen sin, så kunne aldri gått fra de uansett😂 Har alltid et øye med de, barnesikret huset, og bærer de med meg når jeg går. 

Anonymkode: 0826a...642

Gjest Trynefaktor
Skrevet

Har aldri brukt til noen av mine 4

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt lekegrind mye - hovedsaklig soving på dagtid. Men også kjekt når vi har vært en tur på do, osv. Barnet trivdes godt i lekegrind fram til ca 7-8 måneder - barnet kunne rulle rundt og leke i et trygt miljø. Sluttet med det med en gang barnet ikke lenger ville være oppi der. Hadde sikkert greid oss uten også. Litt tilfeldig at det ble sånn. Hadde aldri kjøpt en lekegrind nå for å starte en påstått «tilvenningsprosess». 

Anonymkode: 00e00...546

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lekegrind med nr to, praktisk å ha et sted å rydde alle lekene oppi 😂 Neida, brukte den litt når nr to begynte å bevege seg, så fikk nr en ha tinge sine i fred. Men synes ikke det var et must. Be svigermor kjøpe en fin babygym heller (hvis dere ikke alt har det). 

Anonymkode: 83017...ac6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...