Gå til innhold

Solkrem til barn med mørkere hudtone

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo❤️

Jeg trenger litt tips til solkrem til jenta mi på tre år. Hun er halvt pakistansk, så hun har litt mørkere hudtone og har ikke blitt solbrent før, selv de gangene vi ikke har tatt på solkrem, men man skal jo beskytte huden uansett da, barn har jo skjør hud. Hun får seriøst skille etter ti minutter i sola.

Men så brukte jeg en fra anglamark solfaktor 30, den tror jeg ikke hun tålte helt pga hun fikk røde prikker. Kanskje den var for tykk? 

Har noen noe tips til solkrem for sensitiv hud? Burde jeg bruke lav faktor mtp at hun har mer pigmenter i huden? 

Anonymkode: 09484...952

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt ganske høy faktor uansett pigmenter og hudfarge, da jeg tenker at det er uv strålene man skal beskytte huden mot, ikke nødvendigvis det å få farge. 

Har ikke så mye tips, for det er litt individuelt med solkrem og hva man tåler. Er du sikker på at de røde prikkene kom av kremen? For jeg selv bl.a får prikker og litt kløe av varme uavhengig av smøring.

Mange av barna i barnehagen jeg jobber bruker LaRoche Posey når jeg tenker meg om. Du kan jo høre på apotek eller helsekost om de har tips? 

Anonymkode: 0af2e...975

• Liker 3
Skrevet

Solkrem bør man bruke uansett. Kjøpte selv Änglamark til meg selv i faktor 15, og fikk også røde prikker. Noe jeg får når jeg ikke tåler noe. Smurte mage, lår og legger med Änglamark 15, og resten med Cliniderm 25. Å kun der jeg har brukt Änglamark jeg fikk prikker. 

Kan anbefale Cliniderm, den er ikke tykk og klissete. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Ambre Solaire (eller hvordan det skrives). Deilig lukt og enkel å smøre utover.

Faktor 30 er fint

Anonymkode: 27e7c...a22

• Liker 1
Skrevet

Her i huset har vi likt denne: 

https://www.klikk.no/foreldre/test-av-solkrem-for-barn-cosmica-kids-active-sun-spray-spf-30-6788287

Faktisk vil 14-åringen fortsatt at jeg kjøper den til henne, fordi den ikke er klissete... Og hun er stikk motsatt av ditt barn TS, hun blir aldri brun og har vært en del plaget med soleksem, men denne funker. Anbefaler denne sprayen. Finnes også i faktor 50, men 30 holder helt sikkert hos dere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Apotekets Cosmica for barn kommer alltid best ut i test.

Anonymkode: f08ad...dee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viktig å smøre mørkere barn også. Mine er også «halvt» og blir aldri solbrent, men det kan skade huden likevel. Apoteket har mange fine solkremer til barn. Barn skal gjerne ha en litt mildere krem enn voksene, og uten parfyme. Ville brukt spf 30.

Anonymkode: 283e2...688

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Ulrikke skrev:

https://www.klikk.no/foreldre/test-av-solkrem-for-barn-cosmica-kids-active-sun-spray-spf-30-6788287

Faktisk vil 14-åringen fortsatt at jeg kjøper den til henne, fordi den ikke er klissete... Og hun er stikk motsatt av ditt barn TS, hun blir aldri brun og har vært en del plaget med soleksem, men denne funker. Anbefaler denne sprayen. Finnes også i faktor 50, men 30 holder helt sikkert hos dere.

Denne har vært en vinner her også. Bra krem som ikke klisser. Bruker den selv når jeg trenger dwt også. Jeg har naturlige pigmenter (men langt fra så mye som en halt pakistaner) og tåler solen godt og bruker ikke solkrem annet enn ved veldig sterk sol for ikke å bli brent. Det er mye rart i solkrem også. Leste at faktor 30 og lavere er greit å bruke, men faktor 50 inneholder mye drit og kreftfremkallende saker. 

Anonymkode: d99d3...432

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hallo❤️

Jeg trenger litt tips til solkrem til jenta mi på tre år. Hun er halvt pakistansk, så hun har litt mørkere hudtone og har ikke blitt solbrent før, selv de gangene vi ikke har tatt på solkrem, men man skal jo beskytte huden uansett da, barn har jo skjør hud. Hun får seriøst skille etter ti minutter i sola.

Men så brukte jeg en fra anglamark solfaktor 30, den tror jeg ikke hun tålte helt pga hun fikk røde prikker. Kanskje den var for tykk? 

Har noen noe tips til solkrem for sensitiv hud? Burde jeg bruke lav faktor mtp at hun har mer pigmenter i huden? 

Barna mine er halvt arabiske, og halvt afrikanske. og de bruker helt vanlig solkrem fra nivea Kids sensitive protect&spray, spray flaske med solfaktor 50+  det fungerer utmerkende.

Anonymkode: 63c06...e41

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville brukt ganske høy faktor uansett pigmenter og hudfarge, da jeg tenker at det er uv strålene man skal beskytte huden mot, ikke nødvendigvis det å få farge. 

Har ikke så mye tips, for det er litt individuelt med solkrem og hva man tåler. Er du sikker på at de røde prikkene kom av kremen? For jeg selv bl.a får prikker og litt kløe av varme uavhengig av smøring.

Mange av barna i barnehagen jeg jobber bruker LaRoche Posey når jeg tenker meg om. Du kan jo høre på apotek eller helsekost om de har tips? 

Anonymkode: 0af2e...975

Jeg er ganske sikker på det var pga kremen, for akkurat der jeg hadde tatt mye, kom det prikker 😅 la roche posay høres lovende ut, det har jeg brukt på meg selv (toleriane) 

1 time siden, MissPierce skrev:

Solkrem bør man bruke uansett. Kjøpte selv Änglamark til meg selv i faktor 15, og fikk også røde prikker. Noe jeg får når jeg ikke tåler noe. Smurte mage, lår og legger med Änglamark 15, og resten med Cliniderm 25. Å kun der jeg har brukt Änglamark jeg fikk prikker. 

Kan anbefale Cliniderm, den er ikke tykk og klissete. 

Takk for tips❤️

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Ambre Solaire (eller hvordan det skrives). Deilig lukt og enkel å smøre utover.

Faktor 30 er fint

Anonymkode: 27e7c...a22

Takk😊

27 minutter siden, Ulrikke skrev:

Takk 😊 ja d kan være en fordel å gå etter de for sensitiv hud 😊

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viktig å smøre mørkere barn også. Mine er også «halvt» og blir aldri solbrent, men det kan skade huden likevel. Apoteket har mange fine solkremer til barn. Barn skal gjerne ha en litt mildere krem enn voksene, og uten parfyme. Ville brukt spf 30.

Anonymkode: 283e2...688

Helt enig, det er bare bs det folk sier om at man ikke trenger solkrem om man har en mørkere hudtone. Man skal jo beskytte huden uansett:) 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna mine er halvt arabiske, og halvt afrikanske. og de bruker helt vanlig solkrem fra nivea Kids sensitive protect&spray, spray flaske med solfaktor 50+  det fungerer utmerkende.

Ja fikk faktisk et tips om at spray flaskene har jo en tynnere konsistens og at det ofte er det mange reagerer på med tjukke kremer:) Takk for tips 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske sikker på det var pga kremen, for akkurat der jeg hadde tatt mye, kom det prikker 😅 la roche posay høres lovende ut, det har jeg brukt på meg selv (toleriane) 

Takk for tips❤️

Takk😊

Takk 😊 ja d kan være en fordel å gå etter de for sensitiv hud 😊

Helt enig, det er bare bs det folk sier om at man ikke trenger solkrem om man har en mørkere hudtone. Man skal jo beskytte huden uansett:) 

Ja fikk faktisk et tips om at spray flaskene har jo en tynnere konsistens og at det ofte er det mange reagerer på med tjukke kremer:) Takk for tips 

Bare hyggelig 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Har også barn som har litt mørkere hudtone. Da hun var liten brukte vi høy solfaktor (30). Nå er hun i barneskolealder. Bruker stort sett faktor 15 - 20. Cosmica fungerer godt her. 

Anonymkode: 9b5f0...f07

AnonymBruker
Skrevet

Bruk solfaktor 30. Vi er veldig fornøyd med Cosmica, god å smøte ut :)

Anonymkode: 73498...70e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruk solfaktor 30. Vi er veldig fornøyd med Cosmica, god å smøte ut :)

Smøre*

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den bruker jeg også, og jeg er snart 50 😄

Anonymkode: a8179...a24

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Her bruker vi 50 på ungen. Han er også en blanding og har aldri blitt brent. Både jeg og far blir nærmest svart på sommeren. Men vi kan fremdeles få hudkreft selv om vi ikke blir lett solbrent.

Vi bruker La Roche Posay og er superfornøyde.

Endret av WhisperingWind
Gjest WhisperingWind
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så lurt å hindre barn produsere d vitamin naturlig gjennom huden. Bruk mindre solkrem, og bli friskere. Dette gjelder barn også.

https://www.nrk.no/rogaland/kreftforsker_-_-bruk-mindre-solkrem_-bli-friskere-1.14069521

Anonymkode: 820f4...092

Tull. Vi får masse d vitaminer tross solkrem gitt.

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/gEdJ/det-er-forbrukerraadets-advarsler-som-er-farlige-ikke-solkremen-smoer-i-vei?

Gjest WhisperingWind
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Linken din nevner ikke d-vitaminer i det hele tatt.

Anonymkode: 10404...a13

Nei, men solkrem blokkerer ikke for d vitamin. Vi blir brune og får masse d vitaminer tross god smøring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...