Sofie_1900 Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 (endret) Heisann! Pga korona har ikke vg3 hatt eksamen i år+ at antallet søkere har gått opp. Dette tilsvarer mest sannsynlig at snittet kommer til å bli høyere. Har søkt studie selv, og der økte søkertallet med 300. Jeg har selv ett snitt på litt mer enn ett poenger over fjorårets grense. Tror dere det er mulig for meg å komme inn? (Søker selv i førstegangskvoten btw) hvor mye tror dere snittet for medisin/psykologi vil øke? Endret 1. juni 2020 av Sofie_1900
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Hvis du er 1 poeng over vil jeg tro at du er rimelig trygg. Ja, det er flere søkere enn det har vært tidligere, men nå har det vært skrevet en del om at samtlige institusjoner åpner opp flere plasser som bidrar til at snittet da kan gå ned. Dette er ikke 100% bekreftet enda, men regjeringen har bevilget 58 millioner kroner (tror at det var summen, men ikke sikker) til det formålet. Umulig å spå hvordan snittet vil bli, men tipper som du selv sier at det øker noe i førstegangskvota pga avlyste eksamener. Vanskeligere å si hvordan det blir i ordinær kvote mtp at mye av undervisningen for privatister ble flyttet over på nett osv. Personlig er jeg søker i ordinær kvote og har 68,8 i snitt og krysser alt jeg har for at snittet for medisin (høst) på UiO holder seg på 68,5. Anonymkode: 565bb...fa0 2
Sofie_1900 Skrevet 1. juni 2020 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er 1 poeng over vil jeg tro at du er rimelig trygg. Ja, det er flere søkere enn det har vært tidligere, men nå har det vært skrevet en del om at samtlige institusjoner åpner opp flere plasser som bidrar til at snittet da kan gå ned. Dette er ikke 100% bekreftet enda, men regjeringen har bevilget 58 millioner kroner (tror at det var summen, men ikke sikker) til det formålet. Umulig å spå hvordan snittet vil bli, men tipper som du selv sier at det øker noe i førstegangskvota pga avlyste eksamener. Vanskeligere å si hvordan det blir i ordinær kvote mtp at mye av undervisningen for privatister ble flyttet over på nett osv. Personlig er jeg søker i ordinær kvote og har 68,8 i snitt og krysser alt jeg har for at snittet for medisin (høst) på UiO holder seg på 68,5. Anonymkode: 565bb...fa0 Håper du kommer inn! 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er 1 poeng over vil jeg tro at du er rimelig trygg. Ja, det er flere søkere enn det har vært tidligere, men nå har det vært skrevet en del om at samtlige institusjoner åpner opp flere plasser som bidrar til at snittet da kan gå ned. Dette er ikke 100% bekreftet enda, men regjeringen har bevilget 58 millioner kroner (tror at det var summen, men ikke sikker) til det formålet. Umulig å spå hvordan snittet vil bli, men tipper som du selv sier at det øker noe i førstegangskvota pga avlyste eksamener. Vanskeligere å si hvordan det blir i ordinær kvote mtp at mye av undervisningen for privatister ble flyttet over på nett osv. Personlig er jeg søker i ordinær kvote og har 68,8 i snitt og krysser alt jeg har for at snittet for medisin (høst) på UiO holder seg på 68,5. Anonymkode: 565bb...fa0 Da starter vi nok i samme klasse! 😄 Tror ikke medisin høst kommer til å øke så mye, du har en god margin på 0,3 mot fjoråret. Har selv 70,5 konkurransepoeng, og satser på at det holder på lang vei. Når det gjelder generelt så tror jeg det er vanskelig å si noe når det er så mye som har skjedd i det siste. Personlig tror jeg UiO høst kommer til å holde seg på stedet hvil, de andre øker kanskje litt. Kanskje UiO høst øker, men da er det ikke mer enn 0,1 (maks 0,2) poeng. Kan også tenkes at det synker i ordinærkvota mtp nye plasser. For psykologi så tipper jeg økning på alle skoler. Anonymkode: 13d4d...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da starter vi nok i samme klasse! 😄 Tror ikke medisin høst kommer til å øke så mye, du har en god margin på 0,3 mot fjoråret. Har selv 70,5 konkurransepoeng, og satser på at det holder på lang vei. Når det gjelder generelt så tror jeg det er vanskelig å si noe når det er så mye som har skjedd i det siste. Personlig tror jeg UiO høst kommer til å holde seg på stedet hvil, de andre øker kanskje litt. Kanskje UiO høst øker, men da er det ikke mer enn 0,1 (maks 0,2) poeng. Kan også tenkes at det synker i ordinærkvota mtp nye plasser. For psykologi så tipper jeg økning på alle skoler. Anonymkode: 13d4d...0fb Ja, jeg tenker mye det samme som deg! Vi får håpe at det holder seg ca på stedet hvil. Har en eksamen til snart som gjør at jeg kommer meg opp rett under 7,0 om jeg får 6'er. Men når jeg kom meg over den kneika som er 68,5 poeng lovte jeg meg selv å ikke stresse om jeg hadde flere gjenværende eksamener og det har jeg heller ikke gjort. Mistet litt motivasjon etter at jeg klarte målet mitt (som var å komme over 68,5) da jeg har tatt alle fag fra vitnemålet på nytt og jobbet meg i hjel til tider. 😂 Gleder meg sykt til å endelig komme i gang med medisin! Anonymkode: 565bb...fa0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #6 Skrevet 2. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tenker mye det samme som deg! Vi får håpe at det holder seg ca på stedet hvil. Har en eksamen til snart som gjør at jeg kommer meg opp rett under 7,0 om jeg får 6'er. Men når jeg kom meg over den kneika som er 68,5 poeng lovte jeg meg selv å ikke stresse om jeg hadde flere gjenværende eksamener og det har jeg heller ikke gjort. Mistet litt motivasjon etter at jeg klarte målet mitt (som var å komme over 68,5) da jeg har tatt alle fag fra vitnemålet på nytt og jobbet meg i hjel til tider. 😂 Gleder meg sykt til å endelig komme i gang med medisin! Anonymkode: 565bb...fa0 Jeg forstår deg helt sykt godt! Har tatt så og si alle fag fra vgs jeg også. Kommer ikke til å savne privatistlivet i det hele tatt, men har lært meg å lese på ting jeg interesserer meg nada for. Det kommer godt med på exphil. 😅 Anonymkode: 13d4d...0fb
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #7 Skrevet 2. juni 2020 På min skole er man garantert skoleplass i VG3 hvis man har gått på samme skole i VG2. Hvis du er litt over fjordårets poenggrense tipper jeg at oddsene er på din side. Skjønner at du er litt stresset, men ta det med ro. Ordner seg alltid Anonymkode: 0aa14...474 1
Hudpleier Skrevet 13. juni 2020 #8 Skrevet 13. juni 2020 På 1.6.2020 den 19.30, AnonymBruker skrev: Hvis du er 1 poeng over vil jeg tro at du er rimelig trygg. Ja, det er flere søkere enn det har vært tidligere, men nå har det vært skrevet en del om at samtlige institusjoner åpner opp flere plasser som bidrar til at snittet da kan gå ned. Dette er ikke 100% bekreftet enda, men regjeringen har bevilget 58 millioner kroner (tror at det var summen, men ikke sikker) til det formålet. Umulig å spå hvordan snittet vil bli, men tipper som du selv sier at det øker noe i førstegangskvota pga avlyste eksamener. Vanskeligere å si hvordan det blir i ordinær kvote mtp at mye av undervisningen for privatister ble flyttet over på nett osv. Personlig er jeg søker i ordinær kvote og har 68,8 i snitt og krysser alt jeg har for at snittet for medisin (høst) på UiO holder seg på 68,5. Anonymkode: 565bb...fa0 Du kommer inn. UiO får 20 ekstra studieplasser i medisin. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå