Gå til innhold

Sommerferien

Anbefalte innlegg

Gjest Tascani
Skrevet

Jeg har en sønn på 9 som blir 10 senere i høst. Hvor lenge bør han få være våken nå som han har sommerferie?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg har en sønn på 8,5 år.

Han får i utgangspunktet lov å være oppe til 21.30 nå i ferien.

Skjer det noe utenom det vanlige,

blir klokken både 22-23-00-01...

Det kommer ann på situasjonen.

Mayamor

Gjest Madeline
Skrevet

Jentene mine på 8,5 og snart 9,5 år legger seg ca. kl 21. Men det kan fort bli senere hvis det skjer noe spesielt.

Skrevet

Normalt legger min niåring seg klokken ni, noen kvelder får han lov å være oppe lenger, det kommer alt an på. Jeg syns det er godt for ham å være i seng klokken ni, han leser gjerne litt før han sovner og får tid til å roe seg ned. Og vi som voksne får litt tid uten de minste.

Skrevet

Min stesønn blir 10 i november. Når det er skole går han stort sett på badet kl. 21. Nå som det er ferie, døyer vi den stort sett en halvtime lenger hvis det ikke skjer noe spesielt.

Altså, jeg synes det er forskjell på å være oppe bare for å være oppe, og å være oppe fordi han leker med noen/driver med noe osv. Ser ikke poenget med å sitte oppe en time lenger KUN for å slippe å legge seg, hvis han helt tydelig kjeder seg, f.eks... Da drøyer vi den heller litt lenger når han driver med noe han ikke har lyst til å avslutte.

Gjest Mirrjam
Skrevet

Hmmm.... Jeg har en stesønn på 10. Min mann lar ham sitte oppe noen ganger så sent som 01:00 når det ikke er skole neste dag :o Føler meg litt snurt da siden jeg da får inntrykk av at voksentid med meg er uinteressant for ham. Og jeg ser at mange her på KG skriver om voksentid etter at barna har lagt seg og at de voksne setter pris på det.... Voksentid skal man ha fra klokken 21:00-01:00 mener jeg... Jeg legger meg gjerne mellom 00:00-01:00, liker ikke å sitte oppe hele natta med mindre jeg er på fest.... Er dette noen jeg burde ta opp med ham?

Gjest Madeline
Skrevet
Hmmm.... Jeg har en stesønn på 10. Min mann lar ham sitte oppe noen ganger så sent som 01:00 når det ikke er skole neste dag :o Føler meg litt snurt da siden jeg da får inntrykk av at voksentid med meg er uinteressant for ham. Og jeg ser at mange her på KG skriver om voksentid etter at barna har lagt seg og at de voksne setter pris på det.... Voksentid skal man ha fra klokken 21:00-01:00 mener jeg... Jeg legger meg gjerne mellom 00:00-01:00' date=' liker ikke å sitte oppe hele natta med mindre jeg er på fest.... Er dette noen jeg burde ta opp med ham?[/quote']

Ja, det synes jeg du burde. En 10 åring bør ikke være oppe til 01 om natten så sant det ikke er noe spesielt som skjer. Det er ihvertfall min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...