AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #41 Skrevet 1. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er vel ikke dette en diskusjon om syden eller ei. Men FHI ønsker vel neppe at foreldre skal skade sine barn. Dumt at folk ikke vil høre på fornuft, dog og velger å ikke smøre sine barn. Anonymkode: 3076f...f37 Og jeg synes det er dumt at foreldre ikke klarer å skjerme babyen sin og være mest mulig inne. Anonymkode: 7c827...04c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #42 Skrevet 1. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er vel ikke dette en diskusjon om syden eller ei. Men FHI ønsker vel neppe at foreldre skal skade sine barn. Dumt at folk ikke vil høre på fornuft, dog og velger å ikke smøre sine barn. Anonymkode: 3076f...f37 Diskusjon om syden? Du drar jo opp en side som omhandler utenlandsreiser, da ble det jo en diskusjon rundt det. Hvorfor kan du ikke forholde deg til de som kan dette? Anonymkode: ecc1c...38e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #43 Skrevet 1. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Diskusjon om syden? Du drar jo opp en side som omhandler utenlandsreiser, da ble det jo en diskusjon rundt det. Hvorfor kan du ikke forholde deg til de som kan dette? Anonymkode: ecc1c...38e Nå er det vel sol like mye her som i syden, og dette er anbefalinger fra Norsk Helseinformatikk ang spedbarn og sol! Likevel mener man det er ugyldig som kilde? Dette er forøvrig NHI: Om NHI.no Norsk Helseinformatikk AS (NHI.no) er et Trondheimsbasert firma med utspring fra allmennpraksis, NTNU, St. Olavs Hospital og Sintef. Selskapet ble etablert i 1996. NHI inngikk i 1997 en kontrakt med Sosial- og Helsedepartementet om å utvikle et digitalt medisinsk oppslagsverk for allmennleger uavhengig av legemiddelindustrien. Anonymkode: 3076f...f37 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #44 Skrevet 1. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De har ingenting i solen å gjøre. Har vært ute flere timer med min sønn på 3 måneder i dag, han ble selvfølgelig skjermet for solen. Ville aldri smørt fullt i kjemikalier på en så liten baby. Anonymkode: 7c827...04c Hva mener du er den store forskjellen med å smøre en baby vs en 1,2 eller 3 åring? 🤔 Anonymkode: 29ed9...eae
Mrs Robinson Skrevet 1. juni 2020 #45 Skrevet 1. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk t.o.m være i solen da jeg var seks måneder gammel. Resultatet av det er at jeg i dag har veldig lett for å få en fin, jevn brunfarge. Nei, jeg var aldri lenge ute i solen. Man skal ha respekt for den, men mange nordmenn er jo livredd for solen. Anonymkode: 05256...261 Javel, du kan gjerne dokumentere at man i voksen alder har fin og jevn farge pga man fikk være i sola som baby 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #46 Skrevet 1. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du er den store forskjellen med å smøre en baby vs en 1,2 eller 3 åring? 🤔 Anonymkode: 29ed9...eae Skjønner du virkelig ikke det? Huden til en nyfødt er mye mer sart og utsatt for ting. Vi har ihvertfall fått beskjed av hudlege om å ikke bruke solkrem på gutten vår det første halvåret. Han skal skjermes fra solen. Anonymkode: 7c827...04c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #47 Skrevet 1. juni 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel sol like mye her som i syden, og dette er anbefalinger fra Norsk Helseinformatikk ang spedbarn og sol! Likevel mener man det er ugyldig som kilde? Dette er forøvrig NHI: Om NHI.no Norsk Helseinformatikk AS (NHI.no) er et Trondheimsbasert firma med utspring fra allmennpraksis, NTNU, St. Olavs Hospital og Sintef. Selskapet ble etablert i 1996. NHI inngikk i 1997 en kontrakt med Sosial- og Helsedepartementet om å utvikle et digitalt medisinsk oppslagsverk for allmennleger uavhengig av legemiddelindustrien. Anonymkode: 3076f...f37 Vet godt hvs nhi er. Relis er bedre når det kommer til medisiner og kremer. Anonymkode: 7c827...04c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #48 Skrevet 1. juni 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel sol like mye her som i syden, og dette er anbefalinger fra Norsk Helseinformatikk ang spedbarn og sol! Likevel mener man det er ugyldig som kilde? Dette er forøvrig NHI: Om NHI.no Norsk Helseinformatikk AS (NHI.no) er et Trondheimsbasert firma med utspring fra allmennpraksis, NTNU, St. Olavs Hospital og Sintef. Selskapet ble etablert i 1996. NHI inngikk i 1997 en kontrakt med Sosial- og Helsedepartementet om å utvikle et digitalt medisinsk oppslagsverk for allmennleger uavhengig av legemiddelindustrien. Anonymkode: 3076f...f37 Det er stor forskjell på solen her og nedover i sørlige land. Og skal man sitte på en strand er det faktisk bedre å ta på solkrem, det er jeg enig i. Men én baby har da i utgangspunktet ingenting på den stranden å gjøre. Så bare til å holde seg hjemme, så slipper man disse problemstillingene Anonymkode: ecc1c...38e 1
Maleficenta Skrevet 2. juni 2020 #49 Skrevet 2. juni 2020 På 1.6.2020 den 22.32, AnonymBruker skrev: Det er stor forskjell på solen her og nedover i sørlige land. Og skal man sitte på en strand er det faktisk bedre å ta på solkrem, det er jeg enig i. Men én baby har da i utgangspunktet ingenting på den stranden å gjøre. Så bare til å holde seg hjemme, så slipper man disse problemstillingene Anonymkode: ecc1c...38e Eller uv telt 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #50 Skrevet 2. juni 2020 På 1.6.2020 den 19.09, AnonymBruker skrev: Man skal vel bruke riktig solkrem. Er solkremen for tykk kan huden koke ja. Det skjedde med søsteren min da hun var baby, kremen var så tykk at den begynte å koke under kremlaget. En baby skal uansett ikke være veldig mye og lenge i direkte sollys, lette korterma klær, solhatt uti sola, skygge og solkrem på utsatte områder holder.. Anonymkode: 5849e...403 Huden hennes kokte? Så hun har store brannskader da, med andre ord? Anonymkode: c515b...373
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #51 Skrevet 3. juni 2020 Har ventet med solkrem til nærmere ett år med begge mine. Eldste var født på vinteren så det var ikke noe problem, mens yngste er sommerbarn så da begynte vi litt før ett år. Før det har vi hatt god skjerming for sol og unngått direkte sollys. Anonymkode: c6299...692
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #52 Skrevet 3. juni 2020 Mann bruker uv-telt, uv-drakt, solhatt eller lignende holder seg minst mulig ute (spesielt i sola), hvis man MÅ ut gjør man det tidlig på dagen (før 10) eller på kvelden. Har man eldre barn kan en være ute med de eldste mens den andre er inne med baby. Anonymkode: 98001...da1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #53 Skrevet 3. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mann bruker uv-telt, uv-drakt, solhatt eller lignende holder seg minst mulig ute (spesielt i sola), hvis man MÅ ut gjør man det tidlig på dagen (før 10) eller på kvelden. Har man eldre barn kan en være ute med de eldste mens den andre er inne med baby. Anonymkode: 98001...da1 Nå er det slik at livet ikke stopper opp selv om man får baby. Selv om man tar forholdsregler, så bør babyer smøres slik at de ikke blir solbrent. (Hadde forøvrig likt å se en MANN i det du skriver 😂) Anonymkode: 3076f...f37 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #54 Skrevet 3. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det slik at livet ikke stopper opp selv om man får baby. Selv om man tar forholdsregler, så bør babyer smøres slik at de ikke blir solbrent. (Hadde forøvrig likt å se en MANN i det du skriver 😂) Anonymkode: 3076f...f37 Ikke de under 6 måneder. Anonymkode: fd6bb...122
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #55 Skrevet 3. juni 2020 Jeg var hos helsesykepleier i dsg: barn under 6 mnd skal ikke smøres med solkrem, men skjermes fra solen på andre måter. Gikk innom apoteket på vei tilbake og spurte de også. Barn under 6 mnd skal ikke smøres med solkrem. Anonymkode: 727a8...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #56 Skrevet 3. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke de under 6 måneder. Anonymkode: fd6bb...122 Så hvis man er enslig og har flere barn så må alle sitte inne i april-oktober? Nice👏🏻👏🏻 Anonymkode: 3f563...38e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #57 Skrevet 3. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis man er enslig og har flere barn så må alle sitte inne i april-oktober? Nice👏🏻👏🏻 Anonymkode: 3f563...38e Det gjelder å være løsningsorientert 👍 Anonymkode: ecc1c...38e
Gjest Albbas Skrevet 3. juni 2020 #58 Skrevet 3. juni 2020 49 minutter siden, AnonymBruker said: Så hvis man er enslig og har flere barn så må alle sitte inne i april-oktober? Nice👏🏻👏🏻 Anonymkode: 3f563...38e Bare vær glad du ikke bor i sydligere strøk... 😂
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #59 Skrevet 3. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så hvis man er enslig og har flere barn så må alle sitte inne i april-oktober? Nice👏🏻👏🏻 Anonymkode: 3f563...38e Alle trenger vel ikke å sitte inne fordi babyen ikke skal ha sol på seg? Klær, parasoll, UV-telt, vogn med parasoll eller solskjerm... Anonymkode: b0863...1de
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #60 Skrevet 3. juni 2020 På 1.6.2020 den 21.40, AnonymBruker skrev: Og jeg synes det er dumt at foreldre ikke klarer å skjerme babyen sin og være mest mulig inne. Anonymkode: 7c827...04c Hva hvis de har andre barn. Skal hele familien sitte inne hele sommeren? Du er jo helt ekstrem! Anonymkode: 529be...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå