AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Man skal jo ikke bruke retinol på dagen da det ødelegger effekten, men er det alt lys som gjør det, sollys eller uv-stråler? Anonymkode: 850e3...2e2
Minitroll Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 du blir lettere solbrent i alle fall, og får mer rynker om du ikke er god til å smøre med faktor over kremen med retinol.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 24 minutter siden, Minitroll skrev: du blir lettere solbrent i alle fall, og får mer rynker om du ikke er god til å smøre med faktor over kremen med retinol. Ja jeg har ikke tenkt til å bruke det som dagkrem og gå ut. Stilte spørsmålene for å avklare om jeg kan bruke det innendørs i lyset en stund før jeg legget meg, eller om jeg må vente til det er mørkt eller solen har gått ned. Uv stråler går jo gjennom vinduet. Anonymkode: 850e3...2e2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #4 Skrevet 2. juni 2020 Jeg lurer fortsatt😊 Anonymkode: 850e3...2e2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #5 Skrevet 2. juni 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer fortsatt😊 Anonymkode: 850e3...2e2 Anonymkode: 850e3...2e2
Roci Skrevet 3. juni 2020 #6 Skrevet 3. juni 2020 Dagens retinolprodukter er såpass stabile at de ikke oksiderer på huden ved UV-stråling. Det er likevel anbefalt å bruke retinol på kveldstid fordi den gjør huden mer solsensitiv.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #7 Skrevet 3. juni 2020 2 minutter siden, Roci skrev: Dagens retinolprodukter er såpass stabile at de ikke oksiderer på huden ved UV-stråling. Det er likevel anbefalt å bruke retinol på kveldstid fordi den gjør huden mer solsensitiv. Tusen takk for svar, ver du om det gjelder tretinoinkremer også? Anonymkode: 850e3...2e2
Roci Skrevet 3. juni 2020 #8 Skrevet 3. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar, ver du om det gjelder tretinoinkremer også? Anonymkode: 850e3...2e2 Så vidt jeg kan finne ut, er det snakk om en svært lav grad av oksidasjon på huden også når det gjelder tretinoin, så du trenger ikke være redd for at effekten skal bli merkbart dårligere.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2020 #9 Skrevet 3. juni 2020 1 minutt siden, Roci skrev: Så vidt jeg kan finne ut, er det snakk om en svært lav grad av oksidasjon på huden også når det gjelder tretinoin, så du trenger ikke være redd for at effekten skal bli merkbart dårligere. Supert, da kan jeg ta det på dagtid når jeg bare er hjemme, eller tar av sminken en ettermiddag😊 Anonymkode: 850e3...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå