AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Heisann! Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få det kjølig på soverommet i sommervarmen? Jeg vurderer å går til innkjøp av en aircondition, men kan ikke ha en sånn som krever at man har en slange ut av vinduet... Og har lest at de som går på vann kun kjøler den «strålen» den er vendt mot, og ønsker ikke ha denne vendt direkte mot baby. Er det noen som har erfaring med ulike type AC som funker greit for å kjøle ned et helt soverom og som det ikke er så mye hazzle med (typ slange ut av vinduet)? Jeg begynner å bli litttt desp på en ok løsning! Anonymkode: 58a60...882
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Det finnes kun med slange. Da må det nok bli en enkel vifte Anonymkode: c7795...ad8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Sånn kjølematte som brukes til hunder. Anonymkode: 20f65...3c2
Ralu Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 Når solen står på så lukker du alle vinduer og stenger for solen med solskjerming/tykke gardiner. Så lufter på kvelden når solen har gått ned og temperaturen synker. Det hjalp meg i fjor når det var ekstremt varmt! 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Ikke vend den direkte mot babyen, da. Eller så kan du jo sjekke ut hva de har tilgjengelig hos f.eks. Elkjøp https://www.elkjop.no/catalog/hjem-og-husholdning/inneklima/no-aircondition/aircondition Og nei, det finnes også uten sånn slange som skal trekkes utendørs Anonymkode: 83c1f...170
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #6 Skrevet 1. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke vend den direkte mot babyen, da. Eller så kan du jo sjekke ut hva de har tilgjengelig hos f.eks. Elkjøp https://www.elkjop.no/catalog/hjem-og-husholdning/inneklima/no-aircondition/aircondition Og nei, det finnes også uten sånn slange som skal trekkes utendørs Anonymkode: 83c1f...170 Hei, tusen takk for svar! Hvis det stemmer at de som går på vann/kjøleelement kun kjøler ned den «strålen» som viften sender ut, vil det jo ikke være noe vits å kjøpe denne for å kjøle ned babyens omgivelser så lenge jeg ikke er komfortabel med å la den stå direkte vendt mot baby. Takk for link. Jeg har sjekket de største elektronikkjedene, men ser ut til at de fleste innebærer å måtte ha en slange ut av vinduet. Anonymkode: 58a60...882
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #7 Skrevet 1. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes kun med slange. Da må det nok bli en enkel vifte Anonymkode: c7795...ad8 Det finnes også litt mer avanserte vifter som går på vann/kjøleelement. Så hvis noen har erfaring med at disse (og da evt hvilke som) kan kjøle ned et helt rom, og ikke bare det «området» det viftes mot, så ønsker jeg gjerne å høre 😃🙋🏽♀️ Anonymkode: 58a60...882
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #8 Skrevet 1. juni 2020 Persienner reflekterer solen og hjelper veldig til å holde varmen ute. Anonymkode: e955a...b1f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #9 Skrevet 1. juni 2020 Her ble jeg desperat selv, bor på Østlandet med 25+++ grader med en sol som steker inn på soverommet fra kl 15 til den går ned 22:00. Hold på å klikke for meg i helgen med 24 grader (i følge babycallen) og en klam unge på 4 mnd. Har både ett svært vindu og verandadør inn til rommet. jeg tok rett og slett to gamle dynetrekk å å la over vinduet og verandadøra på utsiden. Blir da på en måte festet i toppen når man lukker døra og vinduet. Ser helt dust ut men idag har det vært helt himmelsk her inne. vinduene blir glovarme å er ikke sjans å få ned temperaturen når det er null vind og sols står på helt til 22. Vi må definitivt skaffe en markise eller utvendige persienner men her måtte det desperate tiltak til😂 Anonymkode: 76d7f...d43
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #10 Skrevet 1. juni 2020 4 timer siden, Ralu skrev: Når solen står på så lukker du alle vinduer og stenger for solen med solskjerming/tykke gardiner. Så lufter på kvelden når solen har gått ned og temperaturen synker. Det hjalp meg i fjor når det var ekstremt varmt! Her går ikke solen ned... tips til hva man da gjør? Prøver i kveld å ha vinduer og dører åpne på begge sider av huset slik at det blir litt gjennomtrekk. Anonymkode: 048ff...db0
Energi-jenta Skrevet 2. juni 2020 #11 Skrevet 2. juni 2020 Vi skal få sånne screenings på sønnens soverom for å få det kaldere. Altså utvendige persienner. I tillegg til dette skal vi få varmepumpe som kan få temperaturen ned i 17 grader i fellesområde som kan vendes mot soverommene. Håper det hjelper
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2020 #13 Skrevet 2. juni 2020 Hadde tidligere en AC som sto på gulvet med slange ut vinduet. Den kjølte ned rommet veldig godt, og samlet opp fukt i en stor boks som måtte tømmes. Ble veldig behagelig 🙂. Har nå byttet ut den med en varmepumpe på veggen i soverommet, som vi kun bruker til kjøling. Innstilt på 16 grader, og helt super. Anonymkode: 39c4e...517
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå