AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Er det noen andre som nærmer seg 40 og er singel, og med ett barn? Virker som at enten har man ingen barn, eller så har man minst to. Føler meg litt annerledes, og i tillegg er jeg singel i ett område med fullt av eneboliger og store familier.. Sønnen min er enebarn, siden jeg har vært singel noen år, og å få barn alene er uaktuelt. Han sier at han er den eneste som ikke har søsken i klassen på 28 stykker. Synes så synd i han.. Hvordan er det med dere andre? Kjenner dere noe på det å føle seg utenfor og annerledes? Anonymkode: c7d74...f87
Samaya Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Det er ingenting unormalt ved ditt tilfelle. De fleste alenemødrene jeg kjenner har bare ett barn. 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 (endret) Er det annerledes å være to med enebarn? Vi har et barn og har ingen planer om flere. Det er da ikke synd i barn uten søsken så lenge de har godt nettverk med gode venner. Å ha søsken er ingen garanti for at man blir lykkeligere. Mannen har to søsken han aldri ser og jeg er enebarn og har aldri savnet søsken. Endret 1. juni 2020 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Hadde vi vært to om enebarn hadde det vært litt annerledes. Jeg føler meg annerledes både fordi jeg er en (singel) og fordi barnet mitt ikke har søsken, som de fleste andre har. Så jeg/vi er annerledes når det gjelder begge de tingene. Ikke sikkert alle tenker så mye over det, men jeg kjenner på det. I tillegg er jeg ikke herfra, så har ingen familie her utenom. Og kan ikke flytte. Synes det er vanskelig å slå seg til ro med sånn som det er, men er jo ikke så mye annet å gjøre. Anonymkode: c7d74...f87
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. juni 2020 #6 Skrevet 1. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde vi vært to om enebarn hadde det vært litt annerledes. Jeg føler meg annerledes både fordi jeg er en (singel) og fordi barnet mitt ikke har søsken, som de fleste andre har. Så jeg/vi er annerledes når det gjelder begge de tingene. Ikke sikkert alle tenker så mye over det, men jeg kjenner på det. I tillegg er jeg ikke herfra, så har ingen familie her utenom. Og kan ikke flytte. Synes det er vanskelig å slå seg til ro med sånn som det er, men er jo ikke så mye annet å gjøre. Anonymkode: c7d74...f87 Slutt å sammenligne deg og dere med «alle» andre. Er nok av aleneforeldre med et barn. Og sånn sett gir det mer rom for frihet både økonomisk og mht plass. Nyt heller at dere har hverandre og fokuser på å bygge et godt nettverk rundt dere. Familie handler ikke om blod. Det handler om de menneskene dere har i livene deres som er der for dere, støtter og elsker dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå