Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får baby i januar, har sommerbaby fra før. Har noen noen gode tips og råd? 

Anonymkode: f5db6...aa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo på hvor i Norge du bor ift. klima, men for meg føltes januarbabyen som en «vårbaby» i forhold til det meste av klær og ustyr fordi man er mye inne i starten uansett og har det godt og varmt inne. :) 

God vognpose er uansett kjekt, og ulltøy er alltid bra, men man trenger ikke nødvendigvis å kjøpe mengder av disse klærne sammenlignet med en baby født til annen årstid.

Min septemberbaby var nok mer vinterbaby enn januarbabyen, siden de lengste trilleturene først startet ved 2-3 måneder ;) 

Anonymkode: 202e1...ab0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørs jo på hvor i Norge du bor ift. klima, men for meg føltes januarbabyen som en «vårbaby» i forhold til det meste av klær og ustyr fordi man er mye inne i starten uansett og har det godt og varmt inne. :) 

God vognpose er uansett kjekt, og ulltøy er alltid bra, men man trenger ikke nødvendigvis å kjøpe mengder av disse klærne sammenlignet med en baby født til annen årstid.

Min septemberbaby var nok mer vinterbaby enn januarbabyen, siden de lengste trilleturene først startet ved 2-3 måneder ;) 

Anonymkode: 202e1...ab0

Så enig med deg. Januarbaby her også i tillegg til en sommerbaby. Ingen vits å handle mye til januarbaby, når neste vinter kommer er babyen for stor til det meste 😀 Voksipose, ull til vogn og et par bodyer og strømpebukse holder. Ellers er, som nevnt over, man veldig mye inne den første tiden 

Anonymkode: c2670...831

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp vanlige klær som du ellers ville kjøpt, invister eller strikk bukse/jakke eller en heldress som du kan bruke når dere drar ut av huset. Trenger jeg nevne lue og sokker? Ullpledd har man alltids og selvfølgelig vinter vogn/bilstol pose. Tenker du å gå mye turer så kan det være lurt med skinn mellom posen og vogna. 

En blir jo mest inne, det blir kanskje mer mars når du begynner å bevege deg ute og da kan det godt være det er vår der du bor.

Mtp at man blir mye inne, sørg for stabil temperatur inne. Om du ikke har aircondition så kanskje invister i en god ovn? 

Anonymkode: c9d8b...fd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...