Gå til innhold

Osprey løpesekk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med osprey salida 12 liter? Jeg har snust litt på denne. Ønsker heller sekk enn løpebelte fordi jeg ofte har med litt ekstra tøy. Løper ofte på fjellet, og liker å sette meg ned å småspise litt. Denne rommer en 2.5 liter blære + ca 9.5 liter til andre ting. Jeg synes at osprey tempest på 20 liter blir litt for stor. Har den også.

Anonymkode: 4abfa...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har dessverre ikke prøvd Salida, men har tre andre sekker fra Osprey - kjempefornøyd med dem. 

Vet ikke hvor "aktivt" du har tenkt å løpe, dvs, "hvor god tid" har du til å ta av deg sekken hver gang du skal ta frem noe eller legge noe i sekken? Akkurat til løping har jeg endt opp med Salomon sine løpevester/-sekker, hvor man har mulighet til å ha softflasker foran i tillegg til eventuell drikke blære, og tilgang til innholdet i flere lommer uten å måtte ta av vesten/sekken. Ospreys svar på dette er vel Duro. Kanskje Osprey Duro 15 vil passe bra til det du beskriver? Jeg har bare sett på de minste utgavene av Duro, og det så ut til å være vanlig (god) Osprey-kvalitet på disse også, selv om jeg endte opp med Salomon fordi de virket mer praktiske til mitt bruk. Osprey Salida er vel mer laget for sykling, egentlig, men om du ikke har det så travelt når du er på tur er den jo sikkert fin. 

Anonymkode: 5727e...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dessverre ikke prøvd Salida, men har tre andre sekker fra Osprey - kjempefornøyd med dem. 

Vet ikke hvor "aktivt" du har tenkt å løpe, dvs, "hvor god tid" har du til å ta av deg sekken hver gang du skal ta frem noe eller legge noe i sekken? Akkurat til løping har jeg endt opp med Salomon sine løpevester/-sekker, hvor man har mulighet til å ha softflasker foran i tillegg til eventuell drikke blære, og tilgang til innholdet i flere lommer uten å måtte ta av vesten/sekken. Ospreys svar på dette er vel Duro. Kanskje Osprey Duro 15 vil passe bra til det du beskriver? Jeg har bare sett på de minste utgavene av Duro, og det så ut til å være vanlig (god) Osprey-kvalitet på disse også, selv om jeg endte opp med Salomon fordi de virket mer praktiske til mitt bruk. Osprey Salida er vel mer laget for sykling, egentlig, men om du ikke har det så travelt når du er på tur er den jo sikkert fin. 

Anonymkode: 5727e...130

Ja, har det ikke travelt, stopper gjerne opp for å nyte naturen også. Løper som sagt med tempest (20 liter) nå. Men synes den er litt stor. Jeg sykler i tillegg en del, men mest til og fra jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løpegærn

Ikke akkurat det du spurte om, men. Har en Osprey Duro 6L. Kjempekjekk å løpe med. Plass til en løpejakke og en liten matpakke i sekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey lager veldig gode sekker både å ha på og kvaliteten på dem. Minuset med denne på bare 12 liter er at de aldri tar 12 liter. Det er inkludert drikkebelgen. Så om du kjøper den 20 l sekken tar ikke det ubrukte rommet noen plass så sånn sett er ikke den mindre anvendelig.

Skal jeg være ærlig med deg liker jeg bedre drikkeflasker på siden enn sekk da de er lettere å etterfylle på løpeturer som er lange.

Uansett hvilken sekk du velger så er dette en helt annen divisjon enn et drikkebelte. Mye bedre komfort å løpe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Osprey lager veldig gode sekker både å ha på og kvaliteten på dem. Minuset med denne på bare 12 liter er at de aldri tar 12 liter. Det er inkludert drikkebelgen. Så om du kjøper den 20 l sekken tar ikke det ubrukte rommet noen plass så sånn sett er ikke den mindre anvendelig.

Skal jeg være ærlig med deg liker jeg bedre drikkeflasker på siden enn sekk da de er lettere å etterfylle på løpeturer som er lange.

Uansett hvilken sekk du velger så er dette en helt annen divisjon enn et drikkebelte. Mye bedre komfort å løpe med. 

Jeg er klar over at den ikke tar 12 liter, skrev det i hovedinnlegget. Mente du at sekk er bedre enn belte, eller motsatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er klar over at den ikke tar 12 liter, skrev det i hovedinnlegget. Mente du at sekk er bedre enn belte, eller motsatt? 

Sekk er mye bedre enn belte. Sitter som et skudd og roterer ikke rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Hei, tar opp denne tråden igjen. Hvilken sekk passer best om man vil ha med seg sko (løper til treningssenter), en flaske, en T-skjorte, nøkler og mobil? Evt. litt mer, men neppe mye mer. Vanskelig å finne riktig sekk. Ikke glad i vester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...