AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 sikkert teit spørsmål men ble litt usikker : Jeg skal studere til høsten og mister da bostøtten. jeg vet ikke om jeg skal ta noen fag på nyåret også. hvor mange måneder må jeg klare meg uten støtte i høst? Fra august til desember? 5 måneder? Anonymkode: 12d9e...7fe
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Ja, semestrene følger de vanlige skolesemestrene som er fra august- desember og januar-mai (men de som er fulltidsstudenter får også støtte i juni nå) Anonymkode: 9fc82...215
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, semestrene følger de vanlige skolesemestrene som er fra august- desember og januar-mai (men de som er fulltidsstudenter får også støtte i juni nå) Anonymkode: 9fc82...215 jeg tror eksamen er i juni. Regnes ikke den måneden som en del av lånekassa? Betyr det at jeg må klare meg uten støtte i juni også eller hvordan definerer de fulltidsstudier? ? Anonymkode: 12d9e...7fe
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #4 Skrevet 1. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg tror eksamen er i juni. Regnes ikke den måneden som en del av lånekassa? Betyr det at jeg må klare meg uten støtte i juni også eller hvordan definerer de fulltidsstudier? ? Anonymkode: 12d9e...7fe Jeg er deltidsstudent og får ikke 11 måneders studiestøtte. Da jeg var fulltidsstudent fikk vi heller ikke 11 mnd studiestøtte, men vi hadde heller ikke eksamen senere enn 15. Juni, og man får i grunn pengene ca den 15. Hver mnd, så i prinsippet skal pengene du får i mai holde til midten av juni. Anonymkode: 9fc82...215 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #5 Skrevet 1. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er deltidsstudent og får ikke 11 måneders studiestøtte. Da jeg var fulltidsstudent fikk vi heller ikke 11 mnd studiestøtte, men vi hadde heller ikke eksamen senere enn 15. Juni, og man får i grunn pengene ca den 15. Hver mnd, så i prinsippet skal pengene du får i mai holde til midten av juni. Anonymkode: 9fc82...215 Altså, dette var fordi jeg var fulltidsstudent før 11-mnd studiestøtte for studenter ble innført Anonymkode: 9fc82...215 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #6 Skrevet 1. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er deltidsstudent og får ikke 11 måneders studiestøtte. Da jeg var fulltidsstudent fikk vi heller ikke 11 mnd studiestøtte, men vi hadde heller ikke eksamen senere enn 15. Juni, og man får i grunn pengene ca den 15. Hver mnd, så i prinsippet skal pengene du får i mai holde til midten av juni. Anonymkode: 9fc82...215 Jeg taper på å være student da jeg mister bostøtte. Hva er definisjonen på deltidsstudier? Er bare at man ikke tar 60 studiepoeng i året? Anonymkode: 12d9e...7fe
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #7 Skrevet 1. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg taper på å være student da jeg mister bostøtte. Hva er definisjonen på deltidsstudier? Er bare at man ikke tar 60 studiepoeng i året? Anonymkode: 12d9e...7fe Alt du trenger å vite står på lånekassen sine sider. https://www.lanekassen.no/nn-NO/stipend-og-lan/utdanning-i-noreg/hoyere-og-annen-utdanning/krav-og-vilkar-for-a-fa-stotte/utdanning-pa-deltid/ Anonymkode: 9fc82...215
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå