Gjest "Prakteksemplaret&qu Skrevet 14. september 2002 #1 Skrevet 14. september 2002 Det var jeg som var "drittmøkklei" for et par dager siden altså. Det er sånn at modern har bursdag om et par uker, og jeg lurer på "tantene på KG" har tips til hva jeg kan gi. Jeg vet at øverst på ønskelisten til mødre står "snille unger"....... men det må hun nesten lage selv det kan jeg ikke gi. Kan ikke kjøpe noe, for lommepengene er inndratt av grunner dere sikkert forstår. Søstern skal sørge for prikkfritt hus den dagen og jeg skal lage kake. Men jeg vet søstern kommer til å gi noe i tillegg, og da kan ikke jeg være noe verre syns jeg. Jeg vil gi noe som kan pakkes inn....... og ut, og liksom si, i tillegg til grattis med dagen, at jeg er lei meg for oppførselen min de siste ......14 åra, uten å måtte si det. Har dere noen forslag til hva jeg kan lage? Kan for øvrig nevne at hun har alt..... derfor er det så innigranskauen vanskelig å finne på noe.
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2002 #2 Skrevet 14. september 2002 På biblioteket finnes det mange flotte diktbøker (noen med dikt spes. skrevet til mor). Prøv å finne et passende dikt som du kan skrive ned på et ark. Arket kan du jo dekorere som du vil. Tror hun blir like glad for det som om du hadde kjøpt noe . Lykke til!
Gjest dr. ian Skrevet 14. september 2002 #3 Skrevet 14. september 2002 Tantene på kg?? Du er forressten ganske reflektert, synes jeg :blunke: Flink! dorian
Kvinnen Skrevet 14. september 2002 #4 Skrevet 14. september 2002 Hva med å finne et fint bilde av deg eller av dere alle sammen og ramme inn???
Tusenfryd Skrevet 14. september 2002 #5 Skrevet 14. september 2002 Visst kan du gi henne snille unger! Du kan selv lage og tegne eller klippe eller bruke pc og så lager du et gavekort. F.eks et med "oppvask", et med "støvsuging" etc. Dette kan hun bruke når hun trenger ekstra hjelp, ikke når du skal gjøre det du vanligvis gjør da - dette må jo være noe helt spesielt. Sånn at hun ikke bruker dem når du likevel skal gjøre det, mener jeg. Ellers så er en kake på bursdagen hennes noe hun sikkert vil bli veldig glad for. Og siden du ikke har penger, er det kreativiteten som gjelder. Jeg har bursdag om kort tid, og jeg vet at jeg får noen ting som jeg utmerket godt kan kjøpe selv. Det er mye hyggeligere om jeg slipper å lage bløtkaken min selgv. Eller kjøpe bursdagsblomstene mine selv. En genser eller cd kan jeg kjøpe selv, og sannsynligvis få noe som passer bedre også. Så tenk på det - gi noe av deg selv - det er vel så mye verdt. Fortell hvordan det går og hva du finner på da
Tusenfryd Skrevet 14. september 2002 #6 Skrevet 14. september 2002 Tantene på kg?? Det var jeg som kalte oss det. Vi kunne jo vært mora hennes halvparten av oss
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2002 #7 Skrevet 14. september 2002 Det var jeg som kalte oss det. Vi kunne jo vært mora hennes halvparten av oss OJJSANNNN!! Jaha?? JØSS!!.......Skulle ikke tro dere var så gamle. Nullet
Tusenfryd Skrevet 14. september 2002 #8 Skrevet 14. september 2002 [OJJSANNNN!! Jaha?? JØSS!!.......Skulle ikke tro dere var så gamle. Nullet Takk og bukker - men altså hun er 14 da - og selv om jeg ikke ser ut som en dag over 23, trenger jeg strengt tatt ikke ha passert 30...
bompi Skrevet 14. september 2002 #9 Skrevet 14. september 2002 Må si meg enig med de andre her, gi noe av deg selv, bruk fantasien, og samtidig vis din mor at du setter pris på henne. En av de gavene min mor har likt aller best gjennom tidene var et diplom jeg gav henne en gang. Som det stod "verdens beste mor" på, pluss veldig mye annet fint, som passet perfekt til henne. Siden du ikke har penger er det jo ikke så lett å få kjøpt et sånt et, men hva med å lage et? Hvor du skriver noen flotte ord osv, kanskje et dikt? Bare fantasien som setter grenser her!
Bettie Skrevet 14. september 2002 #10 Skrevet 14. september 2002 Noe jeg har blitt glad for, var gavekort fra ungene - ikke gavekort fra butikken, eller gavekort på ting, men gavekort på noe som de skulle gjøre for meg. jeg har fått gavekort på en hjemmelaget middag, vindusvask, sølvpuss - for å nevne noe. Og har som sagt satt veldig pris på det.
Lissie Skrevet 15. september 2002 #11 Skrevet 15. september 2002 et kort hvor du skriver at du er glad i henne? Slikt er mange ganger vanskelig å si, lettere å skrive. Og så blir man så glad for å få vite det. :0)
Gjest care Skrevet 15. september 2002 #12 Skrevet 15. september 2002 Kjempeartig med slike gavekort. Dere kan også lage henne en æresdiplom, for f.eks verdens beste mamma. Si hvor glad dere er i henne og gi en god karakeristikk om henne. Få frem alle de gode egenskapene hennes....det hadde vært noe det + disse gavekortene... :blunke:
Gjest prakteksemplaret Skrevet 16. september 2002 #13 Skrevet 16. september 2002 Kjempeide! Skal skrive eventyr om henne. Hun skal få være askeladden tror jeg. Om hun får halve kongeriket??? Vel, hun får i hvert fall to prinsesser !! Også sånne "gavekort" var jo lurt da. Takk til tanter og onkler(!) for mange mange gode tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå