AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #1 Skrevet 1. juni 2020 Har en jente på litt over 2 år som plutselig ikke liker å bade lenger. Har prøvd å dusje henne istedet, men hun slår seg helt vrang og liker tydelig ikke å få vann på kroppen. Hun har fått sin egen kurv med dusj- og badeprodukter. Dette ser jeg hun liker godt, men hun vil fremdeles ikke få vann på seg og jeg vil selvsagt ikke tvinge henne. Har prøvd å dusje sammen med henne, men det hjelper heller ikke. Alternativet blir da å vaske med klut og det tolererer hun greit, så lenge jeg ikke vasker i selve underlivet. Hun blir helt hysterisk om jeg prøver å vaske bort noe av det hvite belegget som naturlig samler seg inni der. Samtidig ser jeg at hun fort blir rød dersom jeg ikke vasker det bort, så det må jo gjøres av og til. Bruker bomullspad med babyolje eller vann og er veldig forsiktig. Det eneste som fungerer en kort stund er å avlede med bøker eller leker. Men ofte ikke lenge nok til at man får vasket skikkelig. Noen tips til hvordan man kan gjøre stell enklere? Er dette en periode som går over? (Har forøvrig samme kamp når det gjelder bleieskift). Anonymkode: 3e79a...75e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #2 Skrevet 1. juni 2020 Det er ikke nødvendig å vaske vekk det hvite belegget, det holder å vaske underlivet som normalt. Det er rester av urin som gir rød irritert hud. Begge mine har hatt perioder hvor de har hatet dusjing, men vi gjør det likevel, så går perioden over igjen. Trenger ikke dusje lenge, vi har svak stråle på og får skylt litt og tar litt med klut. Vi synger og oppmuntrer og forholder oss rolig. Viktig at ungene blir vant med vann. Anonymkode: d13c7...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #3 Skrevet 1. juni 2020 Her hadde vi en periode selv, jeg gav henne ei lita vaskebalje og en krakk og en klut, så fikk hun litt tid for seg selv. Det hjalp 😊 Nå når det ikke er dusj, men kattevask, og hun ikke vil vaske tissen med klut, bruker vi bare vannkanna vi Skyller med etter dobesøk og fyller med lunkent vann og tørker med håndkle. Anonymkode: d7281...d92 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå