Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mulighetene er blitt veldig begrenset. Sjekket på Oslomet og videreutdanningene krever at man jobber i barnehage under studiet iallfall. Med logoped eller spesped kan du nok komme deg videre mens master i barnehagekunnskap sikkert bare vil føre deg tilbake til barnehagen igjen. 

Anonymkode: a7f5c...12b

7 timer siden, Enot10 skrev:

Hva kan en barnehagelærer videreutdanne seg som? Er ferdig å jobbe i barnehage med andre ord. Er det bare logoped og spesial pedagogikk? 

Hei. vi burde gjøre noe med dette her.  En barnevernspedagog ,lærer og katiket  kan ta småbarnsped og jobbe som pedleder.  Vi kan ikke gå motsatt vei.   Hvorfor i alle dager skal noen bry seg med å ta barnehagelærer lenger ?  Kjenner jeg og er ferdig.

AnonymBruker

Master i spesped hvis du ønsker å jobbe i feks ppt, master i pedagogikk hvis du ønsker å jobbe feks som rådgiver/veileder i utdanningssektoren, evt med personal for eksempel. Enig i at det er få muligheter og sinnssykt kjipt at man MÅ ta en master for å komme seg ut av det grusomme yrket, men det er dessverre slik det er. Jeg har hverken råd, tid eller mulighet til å ta master men jeg MÅ gjøre det likevel fordi jeg mistrives så forferdelig. 

Anonymkode: 35c2c...93d

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Master i spesped hvis du ønsker å jobbe i feks ppt, master i pedagogikk hvis du ønsker å jobbe feks som rådgiver/veileder i utdanningssektoren, evt med personal for eksempel. Enig i at det er få muligheter og sinnssykt kjipt at man MÅ ta en master for å komme seg ut av det grusomme yrket, men det er dessverre slik det er. Jeg har hverken råd, tid eller mulighet til å ta master men jeg MÅ gjøre det likevel fordi jeg mistrives så forferdelig. 

Anonymkode: 35c2c...93d

vi skal ikke lage opprør da.  For syns ikke dette er ok behandling av oss.  Andre kan bli pedleder  ved å ta småbarns ped, mens vi ikke kan gjøre annet enn å ta en master 

AnonymBruker

Du kan jo ta videreutdanning i familieterapi og systematisk praksis, psykososialt arbeid med barn og unge. Med familieterapi kan du jobbe innenfor barnevern, familievern, psykisk helsevern, nav, pedagogiske institusjoner og helseinstitusjoner. Psykososialt arbeid med barn og unge gir mulighet til å jobbe som miljøterapaut i skole og i bolig.  

Anonymkode: 77bd5...eca

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo uttallige muligheter hvis man kan flytte på seg. NTNU tilbyr jo flere videreutdanninger og mastere, dere er kvalifisert til.

Anonymkode: 0f1fb...c2a

Se hvor mange av de en barnehagelærer er kvalifisert for 

AnonymBruker
9 timer siden, Enot10 skrev:

Hva kan en barnehagelærer videreutdanne seg som? Er ferdig å jobbe i barnehage med andre ord. Er det bare logoped og spesial pedagogikk? 

vold i nære relasjoner? seksuelle overgrep? 

Anonymkode: 0c562...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...